اخبــار


رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه:
در تعارض بین سلامت و گشایش کسب و کار‌ها، حفظ جان مردم اولویت قرار گیرد

رئیس قوه قضائیه حق سلامت را از حقوق مسلّم مردم دانست و با بیان اینکه نظام باید از سلامت جسم و جان تا سلامت روح و سلامت اقتصاد و کسب‎وکارمردم  صیانت کند، گفت: امروز جان مردم در خطر تهدید ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد. در میان انواع سلامت، سلامت جسم و جان مردم اولویت دارد و در تزاحم بین انواع سلامت‎ها، باید تدبیر و مدیریت ما مبتنی بر تأمین سلامت جانی مردم باشد.
به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به ایثارگری و فداکاری جامعه پزشکی در دفاع از سلامت مردم در برابر بیماری کرونا، گفت: همه بخش‎ها باید برای پیشگیری از شیوع هرچه‎بیشتر کرونا و تأمین بهداشت و درمان آحاد مردم بسیج شوند و تمام تدابیر و اقدامات باید در جهت کاهش آسیب‎ها و خسارات جانی باشد.
رئیس قوه قضائیه در ادامه این نکته را هم متذکر شد که اقلام پزشکی کشف و ضبط شده از محتکران، برای توزیع بین مردم تحویل شبکه بهداشت کشور شده و دراین خصوص دستور اکید داده شد که شبکه مستقلی برای توزیع این اقلام ایجاد نشود.
رئیسی در این جلسه پس از توضیحات اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‎ها درباره تأثیر تعیین کننده اعطای مرخصی به زندانیان در تأمین سلامت زندان‎ها در ایام شیوع ویروس کرونا و تشریح اقدامات این سازمان دراین زمینه، به بیانیه ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره حفظ «حق سلامتی زندانیان» اشاره کرد و گفت: امروز کاری که در ایران برای حفظ این حق از زندانیان انجام شد، در سطح دنیا نمونه و مایه‎ افتخار است؛ در حالی که این بحران نشان داد کشور‌هایی که همواره خود را مدعی حفظ حقوق بشر می‎دانند، اهمیت چندانی برای این موضوع قائل نشدند، اما جمهوری اسلامی نشان داد حفظ حقوق و کرامت و سلامت انسان درهرشرایطی حتی اگر یک فرد زندانی باشد، مهم است. گفتنی است که روز گذشته تعدادی از حقوقدانان از اقدامات تأمینی رئیس قوه قضائیه جهت عفو و مرخصی زندانیان در پی شیوع کرونا حمایت کردند.

برگزاری هر گونه تجمع در نیمه شعبان ممنوع است

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ابلاغیه ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع به مناسبت اعیاد شعبانیه در قالب ایستگاه‌های صلواتی، جشن‌ها و مولودی خوانی به استان‌ها و دستگاه‌ها ارسال شده است‌.حسین قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به این پرسش که با توجه به برگزاری تجمعاتی برای اعیاد نیمه شعبان در روزهای گذشته، مصوبه ستاد مقابله با کرونا در این زمینه چیست و آیا ممنوعیت برگزاری تجمعات، شامل اعیاد نیمه شعبان هم خواهد شد؟ اظهار کرد: با تبریک اعیاد شعبانیه، برگزاری هرگونه تجمع اعم از رسمی، غیر رسمی و مذهبی ممنوع است.
همزمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از استغاثه و قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین و دعای فرج و طنین بانگ «یا مهدی ادرکنی» در سراسر کشور همزمان با شب نیمه شعبان خبر داد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: از همگان برای قرائت زیارت آل یاسین و دعای فرج «الهی عظم البلا...» همزمان با پخش زنده ساعت 20:45 شامگاه چهارشنبه بیستم فروردین مصادف با شب نیمه شعبان از مسجد مقدس جمکران و حرم ملکوتی ثامن الحجج حضرت اباالحسن علی ابن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) در منازل و جمع با صفای خانوادگی و سپس رأس ساعت 21:00 طنین شعار «یا مهدی ادرکنی» و «یا حجت ابن الحسن عجّل علی ظهورک» در فضای عطرآگین اقصی نقاط میهن اسلامی از فراز بام‌های منازل، پنجره‌ها و بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی و مأذنه‌های مساجد و دیگر اماکن مذهبی توأم با نورافشانی دعوت به عمل می‌آید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7316/2/540059/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها