اخبار



نامه ابتکار به رهبران جهان در محکومیت تحریم های امریکا:
صدای اعتراض ملت ما را بشنوید

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: پاندمی کووید ۱۹ چالشی با ابعاد بسیار بزرگ است که مرز، نژاد، قومیت و دین نمی شناسد و بحرانی است نیازمند پاسخ متحد و منسجم کشورها و جامعه مدنی تا بتوانند جان ها و معیشت ها را نجات دهند.
معصومه ابتکار طی نامه ای به رهبران سیاسی زن جهان بیان کرد: در این شرایط، درگیری ها و عملیات نظامی در دنیا باید فوراً متوقف و تحریم ها بدون قید و شرط برداشته شود تا فعالین محلی و ملی و بین المللی بتوانند برای تأمین نیازها، خدمات و تجهیزات درمانی اقدام و به کاهش آثار اجتماعی و اقتصادی این همه گیری بر خانواده ها و معیشت ها کمک کنند. جمهوری اسلامی ایران اما در این شرایط با شدیدترین و بی رحمانه ترین تحریم های تاریخ در ماه های گذشته مواجه بوده است. تحریم هایی که نه تنها رشد اقتصادی و ظرفیت مدیریت نیازهای اجتماعی و اشتغال را محدود کرده بلکه مانع رفع نیازمندی های دارویی و تجهیزات پزشکی شده است.وی افزود: همه گیری کووید ۱۹ در ایران با تحریم ها یا به عبارت روشن تر با تروریسم اقتصادی علیه کشورمان تشدید شده، اما کادر بهداشتی و درمانی که بخش عظیمی از آنها زنان خستگی ناپذیر شامل پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستانی هستند در همین وضعیت دشوار، برای نجات مردم با این بیماری مبارزه کرده اند. علاوه بر این زنان ایرانی در حفاظت از خانواده ها و اجرای فاصله گذاری اجتماعی نقش کلیدی ایفا می کنند.  اینجانب صدای زنان و خانواده های ایرانی را به گوش شما می رسانم و از شما دعوت می کنم که اقدام کنید و اعتراض خود را به ادامه  تحریم های ظالمانه دولت امریکا علیه ملت ایران اعلام نمایید.


۶۰۵۰۰ ابتلا و ۳۷۳۹ فوتی کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع مبتلایان کووید ۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید.به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از روز یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.وی گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید.
به گفته جهانپور، متأسفانه تا ظهر دیروز ، ۱۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا کنون از وجود ۳۷۳۹ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده ایم و دیگر در بین ما نیستند.
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: خوشبختانه روند بهبودیافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۲۴۲۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  وی افزود: متأسفانه ۴۰۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری بوده و تحت مراقبت قرار دارند.


رضا بابایی درگذشت

رضا بابایی، نویسنده و پژوهشگر دینی، در ۵۵سالگی درگذشت. بنا بر اعلام موسسه فرهنگی شهر کتاب این نویسنده نواندیش حوزوی سحرگاه دوشنبه درگذشت. نوشته‌های روان و دیدگاه‌های روشن او درباره تحولات فکری و فرهنگی جامعه امروز ایران خواندنی بود. او از چند ماه گذشته به بیماری سرطان مبتلا بود.
رضا بابایی متولد ۱۳۴۳، مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و مسئول انجمن قلم حوزه بود. از جمله آثار او به «مولوی و قرآن»، «درآمدی بر دین‌شناسی حافظ»، «بهتر بنویسیم»، «خارج از نوبت»، «آیین قلم»، «نیایش‌نامه»، «اعجاز بیانی قرآن»، «پیش‌شرط‌های پژوهش در علوم دینی»، «دین و دینداری» و «محمد برگزیده خدا» می‌توان اشاره کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7316/5/540076/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها