هنرمندان برای دوران پس از کرونا چه برنامه‌هایی دارند

ادای دین به یک خاطره‌ نوستالژیک




سامان احتشامی
آهنگساز و نوازنده پیانو
سامان احتشامی، آهنگساز و نوازنده شناخته‌شده پیانو از پروژه‌ای نوستالژیک با حضور هنرمندان صاحبنام کشورمان خبر داده که قرار است در سال جاری منتشر شود. احتشامی این روزها مانند دیگر هنرمندان کشورمان در خانه به سر می برد و تمامی فعالیت‌های هنری و آموزشی عمومی خود را تعطیل کرده است.
 
اوایل اسفند ماه و پیش از اعلام رسمی تعطیلی مراکز آموزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزشگاه موسیقی‌ام را به خاطر حفظ سلامتی هنرجویانم تعطیل کردم وتا زمانی که شرایط بهتر نشود آن را دایر نخواهم کرد. همچنین به دلیل ناامنی، تمام ابزار و لوازم ضبط استودیوام را به منزل آوردم و مانند خودم قرنطینه کردم. با توجه به شرایط حال حاضر نباید تجمعی صورت بگیرد. اما برای ضبط آثارموسیقی و کارهای هنری نیاز است چندین نفر در کنارهم قراربگیرند و این موضوع  موجب می‌شود سلامت هنرمندان عزیز به خطر بیفتد. بنابراین باید تمامی نکات بهداشتی را رعایت کرد و من نیز تمامی برنامه های هنری‌ام و اجرای کنسرت و انتشار آثار را به زمان و شرایط بهتری موکول کرده‌ام.
 یکی از برنامه های هنری‌ام انتشار یک قطعه موسیقی برای پروژه‌ای نمایشی به عنوان «کدو قلقلی و دیو فرفره سر» بود. اثری که تاریخ تولید آن به دهه پنجاه بر می‌گردد. این اثرنمایشی توسط اردشیر کشاورزی نوشته شده و در آن زمان به پیشنهاد زنده‌یاد داوود رشیدی طرحی به استاد رضا بابک داده می‌شود و این هنرمند نیز بر اساس این طرح، نمایشی را آماده می‌کند که در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود. حالا بعد از گذشت چهاردهه آقای رضا بابک  تصمیم گرفته متن این نمایش را بازنویسی کند  و آن را برای یک اثر نمایشی رادیویی آماده کند. این اثردرآن دوران بهترین، بزرگترین و اولین کار نمایشی برای کودکان بود که عزیزانی چون خانم احترام برومند و هوشنگ قوانلو در آن اجرا حضور داشتند و در آن دوران بسیار مورد استقبال قرار گرفت و پر فروش شد. در واقع برای نخستین بار فرهنگ ساخت اثری نمایشی برای کودکان توسط آقایان رضا بابک و اردشیر کشاورزی به مملکت ما آورده شد. حال بعد از چهل و چند سال این بار با نویسندگی مجدد و کارگردانی رضا بابک  اجرا خواهد شد و به خواسته ایشان قطعه موسیقی ساخته شده بصورت صوتی و در قالب یک نمایشی رادیویی برای کودکان ضبط شد و من افتخار این را داشتم که به‌عنوان صدابردار، افکتور و آهنگساز در این اثر نمایشی حضور  داشته باشم . ضبط این کارحدوداً یک سال و نیم زمان برد. اگر می خواستم  بصورت عادی ضبط شود شاید در مدت زمان دو ماه کاربه اتمام می رسید اما بخاطر مشغله کاری و تدریس پیانو در ایام هفته، فقط روزهای جمعه فرصتی برای ضبط این کار وجود داشت و سرانجام بعد این مدت زمان این قطعه موسیقی در استودیو شخصی ام به پایان رسید و آماده انتشار است که توسط شرکت آوای باغ مهر مجوز های آن گرفته خواهد شد و ان شاالله بعد از سرکوب ویروس کرونا آن را برای کودکان مملکتم منتشر خواهیم کرد. دراین نمایش هنرمندان شناخته‌شده‌ای چون احترام برومند، راضیه برومند، حمید جبلی، فریبا متخصص، هوشنگ قوانلو، کامیار محبی و تعدادی دیگر به‌عنوان نقش‌خوان حضور دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7316/15/540119/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها