اخبــــار




جهانگیری: نمایش انسان‌دوستی جامعه پزشکی در بحران کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد

 اسحاق جهانگیری در مراسم معارفه رئیس جمعیت هلال احمر  با بیان اینکه جامعه همواره با حوادث متعدد طبیعی و اجتماعی روبه‌رو  است، اظهار داشت: ویژگی دیگر جامعه ما احساس مسئولیت مدنی و همبستگی اجتماعی میان مردم است که همواره زنده است و مردم نسبت به وضعیت همنوعان خود حساس هستند و آگاهانه در جهت خدمت‌رسانی همت می‌کنند. به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری  به پدیده ناشناخته کرونا و چالش جهانی ناشی از آن نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ابعاد اجتماعی و اقتصادی کرونا همه دنیا و ایران را متأثر کرده است، گفت: کادر پزشکی قدرتمند و نظام سلامت سازمان یافته کشور در این ایام کار بزرگی انجام دادند. جامعه پزشکی نمایشی از انسان دوستی به اجرا گذاشت که در تاریخ ایران ثبت خواهد شد و هنرمندان و نویسندگان و صاحب‌نظران حتماً این فداکاری‌ها را ثبت خواهند کرد. وی با تأکید بر اینکه باید تبعات کرونا را به حداقل برسانیم، به آسیب دیدن برخی از اقشار از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به اینکه یکی از نهادهای خدمت‌رسان و مورد اعتماد مردم است می‌تواند حلقه وصل میان مردم و آسیب‌دیدگان باشد.
جهانگیری از رئیس جدید جمعیت هلال احمر خواست تا در بحران کرونا از سرمایه اعتماد مردم بیشتر استفاده شود و تمرکز جدی روی تبعات مواجهه با کرونا داشته باشد. وی تصریح کرد: در ارتباط با کرونا باید بیشتر از کمک‌های مردم استفاده کنیم. واقعیت این است که دولت به قول رئیس جمهوری در برهه کنونی با ۲ ویروس تحریم و کرونا همزمان مقابله می‌کند اگرچه به فضل الهی می‌توانیم با حداقل هزینه از این شرایط عبور کنیم اما مطمئن هستم اگر موضوع را برای مردم خوب توضیح دهیم حتماً از کمک‌های خیرین بیشتر بهره‌مند خواهیم شد. جهانگیری با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به همنوعان تلاش برای امدادرسانی را توفیقی الهی توصیف کرد و از رئیس جمعیت هلال احمر خواست تا اعتمادسازی میان مردم و این جمعیت را بیفزاید.


وزیر بهداشت: در حال شطرنج بازی کردن با کرونا هستیم  
فعلاً هیچکس توان پیش‌بینی ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فعلا هیچکس توان پیش‌بینی خاصی ندارد و نمی‌دانیم کرونا با ما و با جهان چه خواهد کرد در عین حال گفت: امیدواریم پس از اردیبهشت و خرداد نفس راحت‌تری از شر این طوفان بکشیم. من خودم را برای روزهای بسیار سخت‌تری آماده کرده‌ام؛ روزهایی که ممکن است همزمان با کرونا قرار باشد آنفلوانزای فصلی را نیز تجربه کنیم. وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه تاکنون به داد ما رسیده است مدیریت مناسب برای کنترل بیماری کرونا بوده است.اگر بسیج ملی مبارزه باکرونا به خوبی انجام نمی‌شد امروز بیمارستان‌ها زیر فشار این بیماری منحوس درهم شکسته و له می‌شدند. البته فراموش نمی‌کنیم که در راستای مدیریت بیماری نهادهای مختلفی به کمک ما آمدند. روز گذشته جناب رئیس جمهور از بنده پرسیدند چه پیش بینی از بیماری دارید که گفتم ما در حال شطرنج بازی کردن با بیماری هستیم و فعلا هیچکس توان پیش بینی خاصی نخواهد داشت. کرونا پیر و جوان، فقیر و غنی و... نمی‌شناسد و نمی دانیم کرونا با ما و با جهان چه خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7321/3/540505/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها