تلگراف خبر




شاهین شهابلو عکاس مستند ایرانی و از استادان عکاسی ساکن انگلستان، بر اثر ابتلا به کرونا در لندن درگذشت.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی عبادرضا اسلامی کولایی را به عنوان رئیس فرهنگسرای نیاوران منصوب کرد.
بر اساس اطلاعیه صندوق اعتباری هنر مهلت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سه ماهه اول سال ۹۹، تا ۳۱ خرداد ماه است و تا آن زمان بیمه اعضا دچار مشکل نخواهد شد. همچنین براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی نیز تا اول خرداد ۹۹ تمدید شد.
در دومین شب از اجراهای زنده هنرمندان در تالار وحدت، کنسرت کیوان ساکت و وحید تاج شنبه 30 فروردین ماه ساعت 21 برگزار می‌شود؛ اجرای این رویداد به همت بنیاد رودکی و همکاری تلویزیون تعاملی تیوا است.
ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان اروپا کنسرت مشترکی به نشانه همبستگی در مقابله با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اجرا می‌کنند. طبق برنامه ریزی های انجام گرفته  این اجرا پس از انجام مراحل تدوین، از شبکه سراسری تلویزیون ایتالیا پخش می‌شود.
معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همکاری موسسه «آفتاب نو»  طی روزهای گذشته فراخوان مقاله با موضوع «نقش موسیقی در زمان بحران (با تاکید بر بحران کرونا)» با هدف تبیین جایگاه هنر موسیقی را منتشر کرد.
روبم فونسکا نویسنده مشهور برزیلی که برای نوشتن رمان‌هایی با موضوع پلیسی و داستان‌های کوتاهش شهرتی جهانی دارد، در ۹۴ سالگی درگذشت.
علــــــی‌اصغر سعیدی خویی - مترجم آثار ادبی و سفرنــــامه - در ۸۶سالگی و در ســـکوت خبری درگذشت.
سریال «#سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، شب های ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما روی آنتن خواهد رفت.
انیمیشن کوتاه «ملکوت» به کارگردانی فرنوش عابدی به پنجاهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم آمریکا «USA Film Festival» در شهر دالاس راه یافت. این فیلم از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.
فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در سه روز و ۲۱ ساعت نمایش اینترنتی به فروشی بالغ بر یک میلیارد تومان رسید.
مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروش بیش از ۲۳۶ هزار نسخه کتاب الکترونیک در طرح کتاب خانه خبر داد. به گفته  ایوب دهقانکار این‌پویش باهمکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و جمعی از ناشران الکترونیک کشور برگزار شد و هدف از برگزاری آن تقویت سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی در ایام خانه‌نشینی ناشی از کرونا در ایام تعطیلات سال جدید بود.
پویا سرایی نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی به تازگی قطعه‌ بی‌کلام «لیلا خانم» را با آهنگسازی و نوازندگی خودش منتشر کرده است.
برایان دنهی بازیگر سرشناس سینما و تئاتر آمریکا و برنده تونی و گلدن گلوب در ۸۱ سالگی درگذشت. از آخرین بازی‌های برایان  نقش‌آفرینی در «بلک لیست» ان‌بی‌سی در نقش پدربزرگ الیزابت کین بود.
به گفته کوروش کمالی سروستانی مدیر مرکز سعدی‌شناسی و رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس امسال نیز همزمان با اول اردیبهشت ماه و یاد روز سعدی ، چون ۲۲ سال گذشته،بر خوان سعدی می‌نشینیم؛ اگرچه به دلیل شرایط کنونی و شیوع کرونا ، به‌صورت مجازی و بی‌حضور فیزیکی سعدی‌پژوهان و سعدی‌دوستان در آرامگاه مبارکش این رویداد را رقم خواهیم زد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7324/6/540710/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها