اخبار




ایران نایب رئیس اول گروه ۲۴
صندوق بین‌المللی پول شد

ایران نایب رئیس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول شد.از مهمترین فعالیت‌های این گروه، توسعه مشارکت کشورهای درحال توسعه در تصمیم‌گیری‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی است.
   پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی در جلسه مجازی گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول گفت: در سه ماه گذشته، شیوع گسترده و جهانی ویروس کووید۱۹، جان انسان‌های بی‌شماری را بر روی کره زمین گرفته و علاوه بر تحمیل آسیب‌های بزرگ انسانی، اختلالات شدیدی را در اقتصاد جهان به همراه داشته است. ایران نیز، با حدود ۷۵ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید۱۹ و نزدیک به ۵ هزار مرگ ناشی از این بیماری، شدیدترین آسیب را در میان کشورهای خاورمیانه و گروه ۲۴ متحمل شده است.  قربانی افزود: مقامات ایرانی از هیچ تلاشی در جهت نجات زندگی انسان‌ها فروگذار نکرده و با اتخاذ اقدامات مالی، پولی و بودجه‌ای ضربتی، سعی در مدیریت خدمات بهداشتی و اضطراری در راستای مهار مرگ و میر ناشی از این بیماری و کاهش آثار منفی اقتصادی، اجتماعی و انسانی آن، بویژه بر خانوارها و کسب‌وکارهای آسیب‌پذیر داشته‌اند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، نماینده نایب رئیس گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول همچنین اظهار داشت: به دلیل تحمیل تحریم‌های ناعادلانه و یکجانبه مالی و تجاری بر ایران، واردات و تأمین محصولات پزشکی حیاتی و مورد نیاز و سایر ملزومات به شدت تحت تأثیر  قرار گرفته است. وی با یادآوری این که پاندمی کووید۱۹ با هرگونه بحران مشابه قابل قیاس نبوده، بیان کرد: به عنوان یک چالش جهانی نیازمند راه‌ حلی جهانی است، بدیهی است که تا زمان ریشه‌کن شدن این بیماری در همه کشورهای جهان و بازگشت کامل امنیت، هیچ کشوری مصون نخواهد ماند.وی خطاب به رئیس جلسه با اشاره به واکنش سریع صندوق بین‌المللی پول و گروه بانک جهانی در قبال این موقعیت وخیم و ملتهب، به‌خصوص در قالب ارائه بسته اضطراری بانک جهانی و تسهیلات RFI، RCF و CCRT صندوق بین‌المللی پول، ادامه داد: ما اعتقاد داریم که در این مسیر، تقویت چارچوب وام‌دهی متعارف صندوق‌ بین‌المللی پول، استفاده از تخصیص حق برداشت مخصوص و تسریع در روند مذاکرات در شانزدهمین دور بررسی عمومی سهمیه‌ها مفید خواهد بود.

ایمیدرو و ایدرو در راه بورس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در تشریح جزئیات واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، توضیح داد: ۱۸ شرکت در قالب سه صندوق ETF هستند که شامل بانک و بیمه، پالایشگاه و فلزات و خودرو می‌شوند. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا اواسط اردیبهشت مجموعه ایمیدرو به صورت شرکت سهامی عام در بازار سرمایه پذیرش و کشف قیمت شود.
علیرضا صالح از آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای پذیرش در بازار سرمایه خبر داد و گفت: پنج  هلدینگ آماده شده است. قرار است در نخستین جلسه هیأت وزیران این اجازه را کسب کنیم که زنجیره مدیریتی را از بین نبریم. یکی از ایرادهایی که به واگذاری‌ها وارد بود این بود که زمانی که شرکت‌های زیر مجموعه یک شرکت مادر تخصصی را یکی‌یکی واگذار می‌کردیم زنجیره ارزش از بین می‌رفت. بنابراین درحال کسب اجازه هستیم که مجموعه‌ای را، برای مثال ایمیدرو را به صورت سهامی عام عرضه کنیم. بر این اساس پیش‌بینی می شود تا اواسط اردیبهشت مجموعه ایمیدرو  به صورت شرکت سهامی عام در بازار سرمایه پذیرش و کشف قیمت شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7324/7/540712/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها