اخبــــار




بخشدار مرکزی مشهد هشدار داد
خیز خطرناک کرونا به حاشیه مشهد

بخشدار مرکزی مشهد گفت: در صورت عدم رعایت دستورات بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند در روستاهای بخش مرکزی و مناطق حاشیه‌ای مشهد شاهد افزایش ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در این مناطق طی دو هفته آینده خواهیم بود.
به گزارش ایرنا ابوطالب سرابیان افزود: متأسفانه پس از تبدیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی‌ به فاصله‌گذاری هوشمند استفاده از ماسک توسط مردم در مناطق پرتردد و رعایت فاصله فیزیکی در مناطق حاشیه به ویژه در روستاهای پرجمعیت چسبیده به کلانشهر مشهد کمتر مورد توجه قرار گرفته است که همین موضوع ممکن است طی هفته‌های آینده به افزایش شمار قربانیان ناشی از کرونا در این مناطق منجر شود. وی ادامه داد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا پیش از آغاز فاصله‌گذاری هوشمند، بخش مرکزی نسبت به میزان جمعیت خود در مقایسه با دو بخش رضویه و احمدآباد و شهر مشهد دارای کمترین میزان ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن بوده است که این موفقیت در سایه همکاری مردم در دوران تعطیلات و فاصله‌گذاری اجتماعی و خانه‌نشینی مردم در روستاها به دست آمده است.

شب‌کاری آرایشگران سنندج برای دور زدن قانون

اجازه فعالیت مجدد مشاغل پرخطر همچون آرایشگاه‌های زنانه و مردانه هنوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده ولی با این وجود تعدادی از آنها در برخی شهرها مثل سنندج شبانه فعالیت می‌کنند.
به گفته رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه کردستان، ۹۷۷ واحد آرایشگاه در استان دارای پروانه کسب هستند و صدور پروانه حدود ۳۰ واحد هم در دست اقدام است. به گزارش ایرنا، پوران قادری با اشاره به اینکه آرایشگاه‌های استان به واسطه شیوع کرونا آسیب دیده اند، افزود: پایان سال یکی از ایام پررونق کار آرایشگری است که به واسطه شیوع کرونا این فرصت از آرایشگران گرفته شد. رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه کردستان با اعلام اینکه تاکنون هیچگونه حمایتی از آرایشگران نشده است، گفت: فشار اقتصادی وارد شده بر آرایشگران باعث شده تعدادی از آنها اقدام به باطل کردن پروانه کسب خود و فروش تجهیزات و وسایل موجود در واحدشان کنند. قادری یادآور شد: اکثر واحدهای آرایشگاهی استان استیجاری است و تاکنون حتی یک صاحب ملک در این حوزه اقدام به بخشش مبلغ اجاره نکرده است. وی با اشاره به اینکه قشر آرایشگر همیشه در جامعه نادیده گرفته شده‌اند، اظهار داشت: علیرغم نقش تأثیرگذاری که این قشر دارند ولی همواره مورد کم توجهی و عدم حمایت‌های دولتی قرار گرفتند. رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه کردستان با بیان اینکه آرایشگران به مرور دچار مشکلات جسمی زیادی می‌شوند، افزود: این روزها علاوه بر این ناراحتی‌های جسمی با سختی‌های اقتصادی نیز مواجه شدند و کسی هم به فکر آنها نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7324/11/540725/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها