نگاه کارشناس



امیرحسین صفدری
کارشناس مسائل خانواده
اولین اصل یک زندگی موفق و سالم صداقت و اعتماد داشتن زوجین به یکدیگر است. در این پرونده چند نکته مهم وجود دارد که به آن می پردازیم:
اولین نکته، بدبینی و بددلی شوهر است که باید ریشه ای بررسی شود چراکه به احتمال زیاد ریشه در گذشته او دارد وهمسر باید به کمک خانواده این تفکرغلط و اشتباه را از او دور کنند. پیمان دچار یک اختلال روحی مثل بیماری پارانویید است. البته این بیماری با مشاوره و تمرین کردن و خواستن قابل درمان است.
نکته دوم که از گفته های خود زوج هم مشخص است عشقی است که بر افکارش تأثیر گذاشته است تا ازاو چنین رفتارهایی سر بزند. یکی از راه های درمانی فاصله گرفتن از دوستانی است که ذهن او را مسموم می کنند. به هرحال بددلی و بدبینی بدترین آفت یک زندگی مشترک است و اعتماد به همسر نقش بسیار مهمی در تداوم کانون یک خانواده دارد. نکته پایانی هم خواستن خود پیمان است تا از رفتارهای افراطی اش فاصله بگیرد بنابراین او باید در اسرع وقت به یک روانشناس مراجعه کند و نباید غیرت و دوست داشتن خودش را با این رفتار غلط و بدبینی توجیه کند. بی تردید ادامه این رفتارها می تواند در بلندمدت باعث  تنفر نسترن و حتی رفتاری اشتباه و جبران ناپذیر  شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7324/12/540734/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها