معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد

کاهش ۵۰ درصدی بستری و ۷۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا




معاون کل وزارت بهداشت از کاهش ۵۰ درصدی موارد بستری و همچنین ۷۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور خبر داد.
دکتر ایرج حریرچی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، با اشاره به روند نزولی کرونا در برخی استان‌ها گفت: در برخی استان‌های کشور روند نزولی بیماری به‌صورت قابل توجهی مشاهده می‌شود اما تأکید می‌کنم که در این شرایط که بازگشایی‌ها و کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت تدریجی و هوشمند انجام می‌شود، هر‌گونه غفلتی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیر و شدیدی را در پی داشته باشد. وی همچنین از احتمال دو تا سه طغیان بیماری در دنیا طی یک سال آینده خبر داد و اظهار داشت: به‌طور واضح می‌گویم که تا کشف دارو و واکسن بیماری، در اکثر کشورهای جهان حدود دو الی سه طغیان دیگر بیماری طی یک سال آینده در پیش رو خواهیم داشت. بنابراین هر گونه غفلت فردی می‌تواند هم خود فرد و هم خانواده وی را در معرض ابتلا، ابتلای شدید و مرگ و میر قرار دهد و تعدد غفلت‌های فردی ممکن است فجایع منطقه‌ای، ملی و جهانی را ایجاد کند.
او افزود: به‌همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم تا حد امکان به شعار در خانه بمانیم و پرهیز از ترددهای غیرضروری وفادار بمانند. او در ادامه نسبت به‌کاهش مراجعات بهداشتی و درمانی مردم نیز هشدار داد و عنوان کرد: قبل از شیوع کرونا به‌طور متوسط روزانه دو میلیون و ۳۵۰هزار بار مردم به سیستم بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی مراجعه می‌کردند اما در دو ماه اخیر این مبحث به‌طرز قابل توجهی کاهش یافته است.
حریرچی تأکید کرد: مردم باید مراقبت‌های بارداری، واکسیناسیون و مراجعات مراقبتی را همچنان جدی بگیرند. سالانه نزدیک ۱۵میلیون بار واکسن به کودکان و افراد بالغ تزریق می‌کردیم و هرگونه تعلل در واکسیناسیون می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری در انواع بیماری‌ها نظیر دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال، هاری و... بر جای گذارد. حریرچی تأکید کرد: در مورد کرونا برخی بیمارستان‌های خاص‌مان و برخی از مراکز بهداشتی و درمانی و برخی از مطب‌ها درگیر هستند و در این مراکز هم اقدامات حفاظتی مناسب انجام می‌شود. سایر مراکز اصلاً خدمت‌رسانی به کرونا ندارند و مراجعات ضرور برای فشار خون، دیابت، بیماری‌های روان و... را انجام دهید. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: توجه کنید که اعمال جراحی در بیمارستان‌ها آغاز شده و احتیاج به خون داریم. بر همین اساس از مردم می‌خواهیم اهدای خون بخصوص در ماه رمضان را در نظر داشته باشند.
معاون کل وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰۰ بیمار که در تهران بستری می‌شوند، هشدار دهنده است. تعداد بیماران بستری در آی‌سی‌یو هنوز هشدار دهنده است. با اینکه مرگ و میر در مجموعه استان‌ها به زیر ۱۰۰ مورد کاهش یافته، اما حتی یک مرگ هم هشدار دهنده است. ۹۰ مورد مرگ در کشور یا ۳۰۰ مورد بستری در استان تهران یا هزار بستری جدید در کل کشور، رقم نیست و هر کدام عزیزان یک خانواده هستند و به این دلیل مجبوریم هشدار بدهیم و در عین حال مردم را آگاه کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7331/5/541452/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها