عرضه اولین صندوق ای‌تی‌اف در بورس



وزیر امور اقتصاد و دارایی از عرضه اولین صندوق قابل معامله (ای‌تی‌اف) مربوط به دولت در بورس با ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: حمایت دولت از بورس ادامه‌دار است. فرهاد دژپسند، در نشست با کارشناسان و فعالان بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده بازار مالی را، بورس به سهولت پر می‌کند. زمانی که راجع به حجم نقدینگی صحبت می‌کنیم همه نگران هستیم. اما از آنچه در بورس نگران هستیم؛ سرمایه در گردش است. اگر بازار سرمایه پایداری خود را داشته باشد، بهترین مجرا برای حل مشکلات است. بورس مورد اعتماد مردم شده است و سرمایه‌های خُرد را به این سمت هدایت کرده است. او گفت: فراخوان و پذیره‌نویسی این‌ ای‌تی‌اف که شامل بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکای امین است در قالب صندوق سرمایه واسطه مالی یکم است، امروز انجام شد. دژپسند افزود: این عرضه به ارزش ۱۶هزار و ۵۰۰ میلیارد ماخذ نرخ روز است. در این عرضه دولت برای تمام خریداران ۲۰ درصد تخفیف قرار داده است که ۱۵ درصد آن نقدی و ۵ درصد اوراق پذیره‌نویسی است. این پذیره‌نویسی برای اجرای عدالت از شنبه ۱۶ تا ۳۱ آغاز می‌شود.
عرضه مسکن در بورس
وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست عرضه مسکن و فعالیت در حوزه مسکن در بورس را مطرح کرد و گفت: باید سمت عرضه و تقاضا را با اطلاعات ارزان قیمت اغنا کنیم. او افزود: شنیده می‌شود از روستا‌های دور افتاده کشور برای حضور در بورس مشاوره گرفته می‌شود و ما تأکید می‌کنیم که برای ورود به بازار سرمایه حتماً مشاوره گرفته شود.
ادامه حمایت دولت از بورس
دژپسند اظهار کرد: بورس تا پایان سال هوشمندسازی می‌شود. رشد بازار سرمایه در سال گذشته ۷.۱ درصد بوده است. دژپسند گفت: چند روز گدشته شاهد ورود شستا بودیم و این اطمینان را می‎دهیم که عرضه‌های اولیه از سهام دولتی ادامه خواهد داشت.
عرضه ۱۲ هزار میلیارد تومان سهام دولتی و تأمین اجتماعی
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران تأکید کرد: استقبال خوب مردم از بازار سرمایه منجر شد تا به بررسی نظرات کارشناسان این بازار بپردازیم تا اثر‌گذاری و عمق آن بیشتر شود. او افزود: سازمان بورس، قراردادی را با رسانه ملی دارد و قرار است به عموم مردم آموزش‌هایی را در خصوص بورس بدهد. مردم باید اصل استفاده از مشاوره‌ها را جدی بگیرند.
دژپسند به روش‌های اجرایی بر بنگاه‎های نیاز به تأمین مالی اشاره کرد و گفت: ابزارهای صندوق پروژه مشترک و سایر عوامل برای تأمین‌کنندگان مالی در بورس تعبیه شده است. او با اشاره به رابطه عکس بورس با افت صادرات گفت: مطالعات علمی نشان می‎دهد بازار بورس شامل حباب نیست اما برای برخی از بنگاه‎ها شاید وجود داشته باشد.
عرضه سهام استقلال و پرسپولیس تا مرداد
دژپسند گفت: عرضه سهام‌های دولتی ادامه دارد و ۲ باشگاه بزرگ ورزشی تا مرداد برای عرضه در بورس آماده‌سازی می‌شوند. سهام‌های دولتی همچنان در قالب بورس عرضه خواهند شد و پیش‌بینی مطرح شده درباره افت بورس پس از یک ماه هم صحت ندارد. این مقام مسئول ابراز کرد: شرکت‌های مختلفی در مسیر عرضه قرار دارند که شاخص‌ترین آنها ۲ باشگاه مهم ورزشی (استقلال و پرسپولیس) هستند که تا مرداد امسال عملیاتی خواهند شد. معتقدم که امسال پیک عرضه دولت به بخش خصوصی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7331/9/541467/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها