اخبار




نجفی دوباره  محاکمه می شود

گروه حوادث / پرونده محمد علی نجفی پس از بازگشت به دادگاه کیفری یک استان تهران روز 14 اردیبهشت در شعبه دهم رسیدگی خواهد شد.
به‌گزارش خبرنگار «ایران»، پرونده محمدعلی نجفی که به اتهام قتل همسر دومش میترا استاد در زندان به سر می‌برد صبح دیروز از دیوان عالی کشور به دادگاه کیفری فرستاده شد تا روز 14 اردیبهشت و این بار در شعبه دهم دادگاه رسیدگی شود.
پیش از این حمیدرضا گودرزی وکیل نجفی گفته بود حکم 10 سال حبس موکلش به اتهام قتل عمد از سوی قضات شعبه 42 دیوان عالی کشور نقض شده است.
وی گفت: زمانی که دیوان عالی کشور یک  پرونده را به شعبه هم عرض می‌فرستد یعنی از نظر ماهیتی رأی صادره را قبول ندارد این در حالی است که شعبه ۹ دادگاه، قتل عمد را تأیید کرده بود اما اکنون معنایش این است که قتل شبه عمد بوده است. در این صورت مجازات سبک، پرداخت دیه و حبس یک تا سه سال در نظر گرفته می‌شود که در صورت رضایت شاکی نسبت به آن‌هم تخفیفات لازم اعمال خواهد شد.
وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوادث «ایران» عنوان کرد: خبر زمان برگزاری دادگاه هنوز  به من ابلاغ نشده و ممکن است تغییرات دیگری هم در آن باشد و ظرف چند روز آینده نسبت به آن اطلاع‌رسانی کامل خواهم کرد.
هفتم خردادماه سال 98 میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران در ساختمانی مسکونی در منطقه سعادت‌آباد تهران به قتل رسید و عصر همان روز نجفی با مراجعه به پلیس آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد.
 وی پس از محاکمه به قصاص محکوم شد اما با رضایت اولیای دم از مجازات مرگ رهایی یافت ولی از جنبه عمومی جرم به 10 سال حبس محکوم شد.


آسیب به 70 خودرو  به بهانه قهر کردن همسر

گروه حوادث / مرد جوان که پس‌از قهر همسرش از خانه در اقدامی عجیب روی 70 دستگاه خودرو در خیابان نبرد شمالی با اسپری مشکی رنگ پاشیده بود، شناسایی و دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران» سرهنگ جلیل موقوفه‌ای جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با تماس تعدادی از شهروندان با سامانه پلیسی ۱۱۰ و مراجعه حضوری به کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه مبنی بر پاشیدن رنگ روی خودروهایشان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار عوامل کلانتری مذکور قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، مردی جوان، با تردد در کوچه‌های منطقه نبرد شمالی روی ۷۰ دستگاه خودرو بخصوص خودروهایی با رنگ روشن، اسپری مشکی پاشیده است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در دو شب اقدام به این کار کرده بود گفت: بررسی بیشتر نشان داد متهم در شب نخست به ۲۵ دستگاه و در شب دوم به ۴۵ دستگاه خودرو رنگ پاشیده است. مأموران انتظامی با درنظر گرفتن نقاط آلوده، مشغول گشتزنی هدفمند شدند تا اینکه حدود ساعت 3 بامداد روز شنبه، متهم را در خیابان داودآبادی مشاهده و بازداشت کردند.
متهم پس از انتقال به کلانتری مدعی شد: ساکن یکی از شهرهای شمالی کشور هستم و چند روز پیش همسرم قهر و خانه را ترک کرد من هم برای پیدا کردن او راهی تهران شدم.
همین مسأله باعث شده بود تا عصبانی باشم و روی خودروها رنگ بپاشم.
سوابق متهم نشان می‌دهد که او سابقه درگیری در یکی از شهرهای شمالی کشور را دارد و در یکی از سفرهای خارجی که داشته نیز با مأموران درگیر شده و در کشور مقصد هم زندانی شده است. متهم برای سیر مراحل قانونی، به مقام قضایی معرفی شد.


دستگیری سارقان مؤسسه فیلمسازی

گروه حوادث / دو سارق که در تعطیلات نوروزی 200 میلیون تومان از اموال یک مؤسسه فیلمسازی راسرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران» ساعت 4 بعدازظهر نهم فروردین سال‌جاری شخصی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مأموران کلانتری 163 ولنجک را در جریان وقوع سرقت از مؤسسه فیلمسازی خود قرار داد که پس از حضور مأموران پرونده اولیه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.
شاکی با حضور در پایگاه یکم عنوان کرد: ساعت 20:30 هفتم فروردین از دفتر کارم واقع در سعادت آباد خارج و دو روز بعد پس از مراجعه به محل کارم متوجه شدم دفتر شرکت بهم ریخته و برخی اموال مؤسسه از قبیل 3 عدد پاور بانک، وسایل فیلمبرداری ازجمله 2 دستگاه دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای، دستگاه تصفیه هوا، یک دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه ماکروفر، البسه‌ مختلف، کلاه گیس‌های مردانه و زنانه، 3 دستگاه بی‌سیم واکی تاکی، تعدادی هارد و... به ارزش 200 میلیون تومان به سرقت رفته است.
سرهنگ سید علی شریفی رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: پس از ثبت اظهارات مالباخته مأموران برای به‌دست آوردن سرنخی از عامل یا عاملان سرقت به محل سرقت مراجعه و پس از تحقیقات میدانی، مشخص شد، سرقت توسط 2 مرد میانسال صورت گرفته است و بررسی‌های تکمیلی نشان داد که سارقان با یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ در محل حاضر و در زمان کمتر از 30 دقیقه اموال شاکی را سرقت کرده و متواری شده‌اند که پس از هماهنگی‌های قضایی مالک خودرو به‌نام حسن 41 ساله شناسایی و به پلیس آگاهی احضار شد.
حسن در بازجویی ها مدعی شد: چند ماه پیش خودرو را به دوستم به‌نام رضا فروخته‌ام ولی پلاک خودرو هنوز به نام من است. در ادامه رضا نیز به پلیس آگاهی احضار و در پایگاه یکم پلیس آگاهی عنوان کرد: من راننده تاکسی اینترنتی هستم که در روز سرقت فردی درخواست اسنپ کرد و من نیز به نشانی اعلامی رفتم و دو مسافر را با اموال همراهشان به آدرس شهرری منتقل کردم و از سرقت نیز هیچ اطلاعی ندارم. با سرنخ‌های به‌دست آمده کارآگاهان موفق شدند هر دو سارق به‌نام‌های ناصر و بابک را شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی آنها را دستگیر کنند و در بازرسی از منزل آنها تعدادی اموال سرقتی کشف شد.
پس از انتقال سارقان به پلیس آگاهی هر دو متهم اعتراف کرده و با دستور قضایی برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی در اختیار این یگان قرار دارند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7331/12/541480/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها