تلگراف خبر




برنامه «نت گپ‌های یونسکویی» از اول اردیبهشت از سوی کمیسیون ملی یونسکو- ایران آغاز به کار کرده و در مدت زمان برگزاری این برنامه، استادان و فرهیختگان عرصه هنر و ادبیات همچون استادان دادبه، رضوانی، محبتی، ماحوزی، شهبازی و انور، با حضور در پخش زنده اینستاگرامی، در باب مشاهیر فرهنگ و ادب کشور گفت‌وگو کرده‌اند. یکشنبه ۷ اردیبهشت ساعت 21:30 برنامه نت‌گپ‌های یونسکویی به ملاقات با چهره جهانی موسیقی ایران، لوریس چکناواریان اختصاص دارد. در این برنامه ضمن مرور آثار و خاطرات وی به بررسی و تفسیر آخرین ساخته‌های لوریس چکناواریان از زبان خود او پرداخته می شود.
با پایان گرفتن مهلت ثبت‌نام ۴ روزه در سامانه درخواست حمایت سینماگران برای جبران بخشی از خسارات ناشی از کرونا که تا ساعت ۲۴ شب (پنجشنبه) ادامه داشت در مجموع ۳۶۴۵ نفر اطلاعات خودشان را ثبت کردند.
تام هنکس نامه‌ای به‌همراه یک ماشین تحریر با برند کرونا به پسر بچه استرالیایی که نامه‌ای به او نوشته بود، اهدا کرد. این کودک در نامه خود به تام هنکس می‌گوید که به‌خاطر نامش (کرونا) مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.
بهتاش صناعی‌ها با آرزوی اینکه سینماها هرچه زودتر زنده شوند، درباره اکران فیلم جدیدش گفت: «قصیده گاو سفید» ویژگی‌هایی دارد که تماشای آن را بر پرده سینما جذاب می‌کند، اما هر تصمیمی برای فیلم منوط به مدت زمان تعطیلی سینماهاست.
به‌گفته «یورگن بوس»، رئیس برگزاری نمایشگاه کتاب «فرانکفورت»، هنوز جزئیات دقیق نحوه برگزاری این نمایشگاه مشخص نیست و با توجه به اینکه سلامت شرکت‌کنندگان در این رویداد ادبی در اولویت برگزارکنندگان قرار دارد، جزئیات بیشتر درباره این نمایشگاه در ماه «ژوئن» مشخص خواهد شد.
پس‌ از آنکه مشخص شد سریال «زیر خاکی» از شبکه یک سیما پخش می‌شود، گوهر خیراندیش نسبت به حواشی عکس‌های منتشر شده از خود واکنش نشان داد. او در بخشی از یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد با ابراز خوشحالی از پخش این سریال نوشت: «چه خوب است که نسبت به کسانی که با ناآگاهی و بدون عاقبت اندیشی با انتشار عکس و فیلم به حریم خصوصی دیگران تجاوز می‌کنند واکنش نشان داده و آنها را محکوم کنیم.»
جوایز آکادمی فیلم آلمان در سال ۲۰۲۰ با اعطای بیشترین جوایز به فیلم «خرابکار سیستم» ساخته «نورا فینگ شایت» به‌صورت مجازی برگزار شد. فیلم «خرابکار سیستم» اولین فیلم بلند ساخته «نورا فینگ شایت» که روایتگر داستان یک دختر ۹ ساله و سرکش را روایت می‌کند توانست هشت جایزه از مهم‌ترین جوایز سینمایی آلمان دریافت کند.
اسماعیل خلج قصد دارد بعد از پایان دوران کرونایی تئاتر، ۲ نمایشنامه مطرح خود «حالت چطوره مش رحیم» و «گلدونه خانم» را که در سال ۱۳۵۰ نگاشته و اجرا کرده بود، بازتولید کند.
«آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» دومین پروژه سینمایی کیوان کریمی کارگردان مستقل سینمای ایران؛ جزو ۱۰ پروژه نهایی در بخش «سینمای جهان در کن» در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم کن در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد و کارگردانان این ۱۰ پروژه، در روزهای برگزاری این رویداد معتبر سینمای جهان در آنجا حضور خواهند داشت و در جلسات تخصصی آنجا شرکت می‌کنند، به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند و با جهان حرفه‌ای سینما آشنا می‌شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7331/4/541492/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها