اخبار



هشدار پلیس برای نگهداری اسلحه شکاری
شکار انسان در سایه سهل‌انگاری

گروه حوادث/  یکی از دلایل وقوع قتل و جنایت در کشور نگهداری سلاح بویژه اسلحه شکاری در خانه است. در بسیاری از پرونده‌های جنایی که قتل با سلاح شکاری به‌وقوع پیوسته علت این امر سهل‌انگاری در نگهداری از اسلحه بوده است. در همین زمینه سرهنگ شهاب امینی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به افراد و خانواده‌ها نکات مهمی را یادآوری کرده است.
به‌گزارش پلیس، سرهنگ امینی با اشاره به حوادث تلخ و ناگوار بازی کودکان با تفنگ‌های شکاری، به دارندگان این ابزارخطرناک هشدار داد و گفت: هموطنان باید در نگهداری صحیح از سلاح‌های شکاری اهتمام جدی داشته تا از وقوع هرگونه حادثه غیرقابل جبران، جلوگیری به عمل آورند.رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: دارندگان سلاح می‌بایست از نگهداری فشنگ و اسلحه در یک مکان ناایمن پرهیز کرده و حتماً در حمل و استفاده از آن نیز نکات حفاظتی و مراقبتی لازم از جمله نصب قفل ماشه را مورد توجه قرار دهند.
وی همچنین تماشای فیلم‌های نامناسب با سن کودکان، بازی‌های رایانه‌ای خشونت‌آمیز، غفلت والدین و کنجکاوی فرزندان را از دیگر عوامل بروز آسیب برشمرده و فرهنگ‌سازی و همکاری دستگاه‌های مسئول را در این زمینه بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: پلیس آگاهی در سالیان اخیر برای جلوگیری از وقوع قتل‌های ناخواسته، برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده و درصدد است تا با مشارکت آگاهانه آحاد مختلف جامعه، بروز این‌گونه اتفاقات تلخ را به حداقل برساند.

جریمه 6 میلیارد ریالی  یک  مدرسه غیرانتفاعی

گروه حوادث/ یک مدرسه غیر دولتی در استان مازندران به اتهام دریافت هزینه‌های اضافی از خانواده‌ها 6 میلیارد ریال جریمه شد.
​به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مازندران از صدور حکم به استرداد مبلغ اضافه دریافتی و جریمه ۶ میلیاردی مؤسس مدرسه متخلف خبر داد و گفت: پرونده تخلف یک مدرسه غیردولتی به اتهام دریافت مبالغ اضافی از دانش‌آموزان و کم فروشی در برگزاری کلاس‌های فوق برنامه غیردرسی با گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در شعبه چهارم بدوی اداره کل تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت. پس‌از بررسی انجام شده و استعلام به عمل آمده از اداره کل آموزش و پرورش استان و دفاعیات متهم، تخلف برای شعبه محرز و در مرحله بدوی، مؤسس مدرسه متخلف به درج مهر تخلف روی پروانه واحد و پرداخت ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت نیز محکوم شد که رأی صادره در شعبه سوم تجدید نظر قطعی و لازم الاجرا شد.

دزدی از خانه‌ها  در ایام مرخصی از زندان

گروه حوادث/دزد سابقه‌دار که با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود در مدت مرخصی به سه خانه دیگر دستبرد زد.
به‌گزارش خبرنگار «ایران»، هجدهم دی سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت خانه برای رسیدگی تخصصی از کلانتری 146 حکیمیه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی فرستاده شد.
شاکی گفت: ساعت 6 صبح پانزدهم دی از خانه خارج شده و به شهرستان رفتم و شامگاه روز بعد یعنی شانزدهم دی پس از بازگشت به خانه متوجه شدم در باز نمی‌شود. وقتی به سختی وارد شدم مشخص شد فردی یک مبل پشت در واحد قرار داده و تمام خانه نیز به هم ریخته است.
 با مشاهده گاوصندوق که تخریب شده بود متوجه سرقت شدم، از طرفی معلوم شد سارق یا سارقان از طریق حیاط خلوت وارد بالکن شده و پس از ورود به داخل منزل اموالی از قبیل: طلا، سکه، پول و ارز خارجی به ارزش تقریبی 40 میلیون تومان را به سرقت برده‌اند.
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل برای بازدید به محل سرقت رفته و در همین موقع با بررسی محل و آثار ردپای به جا مانده از سارق موفق به شناسایی وی به هویت کامران 43 ساله که از مجرمان سابقه‌دار بود شدند. کارآگاهان با پیگیری‌های صورت گرفته و در اقدامات پلیسی متوجه می‌شوند کامران در اردیبهشت سال 99 برای محکومیت‌های کیفری در حال تحمل حبس در زندان می‌باشد.
بلافاصله پرونده برای کسب تکلیف به‌نظر مقام قضایی رسیده و با تحویل گرفتن متهم وی به بزه انتسابی معترف و اذعان داشت در خلال مدت زمانی که با قید وثیقه آزاد بوده مرتکب چند فقره سرقت از منازل شهروندان در سطح شهر تهران شده و قادر به شناسایی محل‌های سرقت است.رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: با هدایت و راهنمایی متهم در مجموع 3 فقره سرقت منزل به ارزش 200 میلیون تومان با شیوه و شگرد بالکن‌روی کشف و پس از تکمیل تحقیقات متهم با صدور قرار جدید به زندان معرفی شد.

فروش اموال همسایه در فضای مجازی

گروه حوادث/ پسر جوان که از خانه همسایه سرقت کرده بود وقتی می‌خواست اموال را در فضای مجازی بفروشد دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چهاردهم فروردین سال‌جاری شخصی طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مأموران کلانتری 168 سیزده آبان را در جریان سرقت از منزلش قرار داد که پس‌از حضور مأموران مشخص شد بخش با ارزش لوازم منزل شاکی توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته که پس‌از ثبت اظهارات شاکی پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرری برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران در گام اول تحقیقات با مراجعه به محل وقوع جرم و در بررسی‌های صورت گرفته دریافتند هیچ‌گونه آثار تخریب و شکستگی وجود ندارد و سرقت توسط افراد آشنا انجام شده است.
سرهنگ کرم یوسف‌وند رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: بیستم فروردین شاکی به پایگاه نهم مراجعه و با ارائه تصویری به‌کارآگاهان اعلام کرد که اتوی برقی خود را در فروشگاه اینترنتی مشاهده کرده که پس‌از بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته صحت اظهارات شاکی تأیید شد و با هماهنگی قضایی دستور شناسایی و دستگیری شخص آگهی دهنده در دستور کار قرار گرفت و مأموران با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم تصویری از مظنون پرونده را به‌دست آوردند که شاکی پس از رؤیت تصویر اعلام کرد که وی حسین است که چندی پیش با دختر یکی از همسایه‌هایشان نامزد کرده است. پس از این اظهارات، متهم در خانه پدری‌اش واقع در دولت‌آباد دستگیر شد و در آنجا بخشی از اموال شاکی نیز کشف شد.
با انتقال حسین به پایگاه نهم وی به سرقت اعتراف کرد و گفت: در خانه نامزدم بودم که متوجه شدم همسایه‌شان قصد مسافرت دارد. پس از خروجش از خانه و اطمینان از خالی بودن آپارتمانش با هل دادن در واحد وارد خانه‌اش شدم و اموال خانه‌اش را سرقت کردم و پس از انتقال به منزل پدرم قصد داشتم آنها را در فضای مجازی بفروشم. با اعتراف صریح متهم و به دستور بازپرس پرونده متهم روانه زندان شد و اموال مکشوفه نیز که ارزشی حدود 60 میلیون تومان داشت به شاکی برگردانده شد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7345/12/543005/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها