اخبــــار




«کرونا» تولید گوشی هوشمند داخلی را به تعویق انداخت

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: قرار بود طرح تولید گوشی هوشمند داخلی با تسهیلات و باندلینگ (تسهیلات ویژه و قسطی) در ابتدای سال‌جاری رونمایی شود، اما متأسفانه به‌دلیل تبعات ناشی از کرونا، اجرای این طرح به زمان عادی شدن شرایط موکول شده است. به‌گزارش ایرنا، ستار هاشمی در خصوص حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گوشی هوشمند گفت: سال گذشته راهبری برنامه حمایتی دولت در خصوص ارتقای سهم بازار گوشی هوشمند تولید داخل، از سوی وزیر ارتباطات به معاونت فناوری و نوآوری سپرده شد و مقرر شد تمرکز و محوریت این طرح بر حمایت از بازار مصرف و با استفاده از تسهیلات و باندلینگ قرار گیرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان مورد حمایت در این طرح باید توان تولیدی لازم جهت تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت و قابل رقابت با برندهای خارجی و همچنین قدرت پاسخگویی به تقاضای بازار را داشته باشند. در همین راستا، تاکنون سه تولیدکننده با ارائه نمونه اولیه مجموعاً ۱۰ مدل گوشی در بازه قیمتی یک تا سه میلیون تومان شناسایی شده‌اند و در آینده نزدیک شاهد اقبال سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بیشتری برای تولید این کالا در داخل کشور خواهیم بود. گوشی‌های تولیدی در مقایسه با مدل‌های مشابه خود از برندهای معروف خارجی، قابلیت رقابت داشته و با قیمتی کمتر از آنها به مصرف‌کنندگان ارائه خواهد شد.
 وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تفاهمنامه‌های منعقده با وزارت صنعت، همچنین اپراتورهای بزرگ مخابراتی و پست بانک، گوشی‌های همراه هوشمند تولید داخل در قالب یک طرح منسجم فروش اقساطی و به‌صورت باندل شده با سرویس‌های جذاب قابل ارائه از سوی اپراتورها عرضه خواهد شد و مردم کشورمان می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه‌ای که به همین منظور طراحی شده است، گوشی‌های هوشمند با کیفیت تولید داخل را به‌صورت اقساطی خریداری کنند.

۹۰۰ هزار سیم کارت رایگان به سرپرستان خانوار تعلق گرفت

معاون وزیر ارتباطات از تحویل ۹۰۰ هزار سیم‌کارت رایگان به سرپرستان خانوار توسط سه اپراتور موبایل کشور خبر داد و گفت: فرآیند توزیع این سیم‌کارت‌ها ۴۸ ساعت زمان می‌برد.
به‌گزارش مهر، حسین فلاح جوشقانی درباره نحوه واگذاری سیم‌کارت‌های رایگان به سرپرستان خانواری که تاکنون سیم‌کارتی به نامشان ثبت نبوده است، اظهار داشت: از زمان اعلام اعطای وام یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار، مشخص شد که ۲.۵ میلیون نفر از سرپرستان خانوار، دارای سیم‌کارت به‌ نام خودشان نیستند که اپراتورها قبول کردند به این تعداد افراد، سیم‌کارت رایگان اعطا کنند.
رئیس رگولاتوری با اشاره به اینکه هر اپراتور نسبت به سهمی که در بازار موبایل در اختیار دارد، واگذاری سیم‌کارت به سرپرستان خانوار را عملیاتی کرده است، افزود: طی چند روز گذشته، فرآیند واگذاری سیم‌کارت از زمان تحویل توسط اپراتور به پست و پس از آن، توزیع و فعال‌سازی سیم‌کارت در شبکه یکی از اپراتورها زمانبر شده بود که این مشکل هم‌اکنون رفع شده و تمامی متقاضیان موفق به دریافت سیم‌کارت‌های خود شده‌اند. وی اضافه کرد: ثبت‌نام سیم‌کارت در شرایط عادی در دفاتر پیشخوان خدمات هزینه دارد اما در شرایط فعلی، اپراتورها از سیم‌کارت اولی‌ها، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7345/13/543007/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها