اخبــــار




نحوه واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد

بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در خصوص نحوه واگذاری سرخابی‌ها اظهار داشت: «براساس مصوبه شورای عالی نظارت بر اصل ۴۴، ۱۰ درصد از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای کشف قیمت در بورس و ۵۰ درصد به شرکت‌های سهامی عام با حداقل ۱۰ هزار سهامدار و ۴۰ درصد دیگر به تعاونی‌های سهامی و فراگیر کل کشور واگذار می‌شود. باشگاه فوتبال ماهیتی است که علایق زیادی در اطراف آن وجود دارد و با شبکه‌ای از ذی نفعان و نگرش‌های گوناگون در ارتباط است که شامل هواداران، تماشاگران، بازیکنان، مربیان، رسانه‌ها، حامیان مالی، مدیران ورزشگاه‌ها و برخی ذی نفعان دیگر است. خوشبختانه با این مصوبه زمینه برای تحقق این اصل مهم در صنعت فوتبال کشور مهیا می‌شود هر چند انتظار بر این بود حداقل ۷۰ درصد سهام در قالب تعاونی به گروه‌های ذی‌نفع واگذار شود.»

حسینی در ترابزون اسپور ماند

سیدمجید حسینی، مدافع ترابزون اسپور با وجود داشتن پیشنهاد از آلمان و ایتالیا ولی ترجیح داد تا در این تیم ترکیه‌ای بماند. به گزارش سایت «فاناتیک» ترکیه، حسینی اولین قرارداد رسمی ترابزون اسپور در فصل جدید خواهد بود و مسئولان باشگاه به دلیل عملکرد خوب مدافع ایرانی، بند تمدید قراردادش را فعال کردند. او در فصل گذشته 25 بازی برای ترابزون اسپور انجام داد و توانایی‌هایش را ثابت کرد. حسینی در این فصل نیز به دلیل مصدومیت 13 بازی انجام داده است.

مدیرعامل باشگاه تراکتور معرفی شد

میرمعصوم سهرابی که پس از کناره‌گیری غلامرضا صادقیان، به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور انتخاب شده بود، از سوی هیأت مدیره این باشگاه، به عنوان مدیرعاملی منصوب شد. سهرابی سوابقی همچون مدیرعاملی باشگاه‌های شهرداری و ماشین‌سازی را هم در کارنامه دارد و دارای مدرک مربیگری A آسیاست.

درخواست ۴ سال زندان برای اینفانتینو

پابلو سیلوا و هاینه آلمانیه، خالقان اسپری‌ای که داوران فوتبال برای نشان دادن فاصله مناسب از آن بهره می‌برند، خواهان یک تا 4 سال زندان برای مدیران فیفا از جمله جیانی اینفانتینو شدند، چون مدعی هستند بدون اجازه از محصول‌شان استفاده شده است. به گزارش آس، شکایت سیلوا و آلمانیه 4 سال پیش به دادگاه برزیل ارائه شده و بر اساس قانون باید به خاطر هر بازی که از این اسپری‌ها استفاده شده است (از سال ۲۰۱۷) ۱۵ هزار دلار جریمه به خالقانش پرداخت شود. به همین خاطر سیلوا و آلمانیه خواستار بیش از ۱۰۰ میلیون دلار شدند.

نامه رسمی فیفا برای 5 تعویض در یک مسابقه

فدراسیون جهانی فوتبال رسماً به تمام اعضایش نامه ارسال کرد تا درباره افزایش تعویض‌ها در بازی اطلاع‌رسانی کنند. فیفا 3 روز پیش اعلام کرد که لیگ‌های فوتبال در صورت ازسرگیری مسابقات بعد از تعطیلات 2 ماهه، مجوز استفاده از 5 تعویض در یک بازی را دارند. این افزایش تعداد تعویضی‌های بازی به این دلیل است که در صورت ازسرگیری مسابقات بدون شک به خاطر کمبود زمان بازی‌ها به صورت فشرده برگزار می‌شود. به همین خاطر برای کاهش فشار از روی بازیکنان فیفا این تدبیر را اندیشیده است.

برانکو: اگر می‌ماندم قهرمان جام ملت‌ها می‌شدیم

برانکو ایوانکوویچ درباره اینکه اگر بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ سرمربی تیم ملی می‌ماند، جام ملت‌های ۲۰۰۷ را می‌بردیم؟ به ورزش سه گفت: «در دوره‌ای که من در تیم ملی کار کردم تلاش کردم بازیکنان جوان زیادی را به تیم اضافه کنم و بازیکنان جوان و خوبی هم در رده ملی قرار گرفتند. از مسعود شجاعی و مهرزاد معدنچی گرفته تا کعبی و نکونام و ستار زارع و حتی فریدون زندی و محرم نویدکیا و ایمان مبعلی و امیرحسین صادقی و جواد کاظمیان و.... همان‌طور که گفتم فقط 3 بازیکن مسن داشتیم که دوره شان به پایان می‌رسید. من با کیفیتی که از آن تیم سراغ داشتم، اگر به عنوان سرمربی تیم ملی باقی می‌ماندم، تقریباً مطمئنم که قهرمان جام ملت‌های ۲۰۰۷ می‌شدیم.»

داور جنجالی از قضاوت بازی‌های استقلال محروم شد!

اعتراف محمدرضا اکبریان داور بازی فصل گذشته استقلال و صنعت نفت آبادان سوژه مهم فوتبال ایران در روزهای گذشته بود و حالا شنیده می‌شود این صحبت‌ها تبعاتی برای این داور داشته است. چرا که به گزارش میزان او را دیگر به عنوان داور بازی‌های استقلال در زمین نمی‌بینیم تا حساسیت‌ها به پایین‌ترین حد خود برسد.

واکنش محمد انصاری به حادثه تلخ ناوچه کنارک ارتش

محمد انصاری مدافع پرسپولیس به حادثه ناوچه کنارک و شهادت نیروهای ارتش واکنش نشان داد. این بازیکن در صفحه شخصی خود در توییتر درباره بروز حادثه برای یکی از شناورهای ارتش نوشت: «عرض تسلیت به خانواده معظم شهدا و جان برکفان ارتش جمهوری اسلامی»

رنجبر: کمانم را فروختم که دیگر به تیروکمان برنگردم

ابراهیم رنجبر، دارنده مدال نقره میکس بازی‌های پارالمپیک ریو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت:‌ «از سال ۲۰۱۷ دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت در رشته تیروکمان نداشتم. با اینکه از سال ۲۰۱۷ تغییر رشته دادم و فعالیتم را در کامپوند آغاز کردم اما بعد از مدتی دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت در تیروکمان نداشتم و سعی کردم با فروش تجهیزات و کمانم ذهنم را از رشته تیروکمان باز کنم. در آن زمان فضا به شکلی نبود که بخواهم دوباره این رشته را ادامه دهم و سعی کردم جای خود را به جوان‌ها بدهم. دیگر دوست نداشتم زندگی خود را وقف رشته تیروکمان کنم.»

کولاکوویچ: می‌توانستم از ایران شکایت کنم

ایگور کولاکوویچ، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران که در صربستان به «استاد کسب جام» مشهور است پس از برکناری از هدایت تیم ملی ایران در زادگاه خود «پودگوریتسا» مشغول استراحت است و به نوشته رسانه‌های لهستانی، گزینه نخست هدایت تیم «زاویرچه» در لیگ برتر این کشور به حساب می‌آید. برای رسانه‌های اروپایی همچنان جالب است که چرا این مربی در حالی که سهمیه المپیک را برای تیمش (تیم ملی والیبال ایران) کسب کرده بود از کار برکنار شد. کولاکوویچ در مورد جدا شدنش از تیم ملی ایران اظهار داشت:‌ «فدراسیون والیبال ایران، مشکلات مالی ناشی از کرونا را دلیل تصمیم خود عنوان کرد. قرارداد من تا اول سپتامبر 2020 معتبر بود، ولی با توجه به تعلیق مسابقات والیبال و برگزاری آنها در سال آینده، برای طرف ایرانی، پرداخت 15 ماه دستمزد بدون هیچ‌گونه فعالیتی، توجیه اقتصادی نداشت و خیلی گران بود. من می‌توانستم برای دریافت مبلغ قراردادم شکایت کنم، ولی این کار را نکردم. به نظر من حالا زمان بازگشت به فعالیت در یک باشگاه اروپایی است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7345/14/543017/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها