اخبــــار



دستورالعمل برگزاری مراسم شب‌های قدر ابلاغ شد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل بازگشایی مساجد و برگزاری مراسم شب‌های قدر را ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، در این بخشنامه که روز دوشنبه با امضای علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده، آمده است: با توجه به فرا رسیدن شب‌های معنوی قدر، اهمیت برگزاری دعا و نیایش در این شب‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین بر اساس جلسه ۲۱ اردیبهشت ۹۹ مقرر شد که مراسم معنوی شب‌های قدر با رعایت کامل و دقیق راهنماهای بهداشتی و فاصله‌گذاری در مساجد برگزار شود و با رعایت مواردی که در این ابلاغیه آمده است، می‌توانند صرفاً در این شب‌ها این مراسم را برگزار کنند.
بر اساس این بخشنامه، اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر بین افراد است. در صورت نبود فضای باز برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر می‌تواند انجام شود.رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان الزامی است و اطلاع‌رسانی از سوی هیأت امنای مساجد و بسیج محل مبنی بر حضور نیافتن بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با خطر بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم انجام شود.همچنین از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات جداً خودداری شود و مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر باید دوساعت باشد.بر اساس این بخشنامه، جلسات مداحان مشهور می‌تواند در فضاهای باز مانند ورزشگاه ها با ۲۵ درصد ظرفیت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.
همچنین از برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله‌گذاری حداقل امکانات را ندارد خودداری شود. هیأت امنا، روحانی مساجد و بسیج، مسئول نظارت بر حسن اجرای برنامه برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد هستند. مرکز امور مساجد نیز هماهنگی لازم را با مساجد برای اجرای راهنماهای بهداشتی و مفاد این نامه را داشته باشند.وزارت بهداشت در بخشنامه تأکید کرد: حضور تمام افراد در محل برگزاری مراسم باید با ماسک و دستکش باشد و افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن، مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه بیاورند. دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی از طریق معاونت‌های بهداشتی دانشگاه نسبت به نظارت دقیق و تشدید بازرسی اقدام کنند. البته برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان‌های شدیداً درگیر از جمله خوزستان مشمول این بخشنامه نمی‌شود و در این استان‌ها از برگزاری مراسم خودداری می‌شود.

آمادگی تهران برای توسعه همکاری‌های دفاعی- اقتصادی با اسلام آباد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تماس تلفنی فرمانده ارتش پاکستان با وی از آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های دفاعی - اقتصادی با این کشور خبر داد.  
به‌گزارش ایرنا، سرلشکر باقری در این گفت‌و‌گو ضمن ابراز رضایت از روند رو‌به‌رشد روابط و فضای برادرانه بین نیروهای مسلح دو کشور، آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقای سطح روابط و نیز ضرورت توسعه اقدامات امنیتی در مرزها و جلوگیری از سوء‌استفاده برخی گروهک‌های تروریستی قانون گریز و دشمنان مشترک دو ملت برای ایجاد مشکل در مرزها را مورد تأکید قرار داده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران، برای توسعه همکاری‌های دفاعی - اقتصادی با کشور پاکستان را اعلام کرد. وی تأکید کرد: انتظار داریم مقامات ارتش پاکستان در جهت آزادی سه نفر از مرزبانان گروگان در دست گروهک تروریستی جیش‌الظلم اقدام قاطع به عمل آورند. فرمانده ارتش پاکستان هم در این گفت‌و‌گو ضمن گزارش اقدامات مهندسی و ایجاد موانع در مرزهای مشترک دو کشور، به روند رو‌به‌رشد روابط نظامی و دفاعی اشاره و خواهان افزایش تعاملات و تبادل هیأت‌های کارشناسی برای حفظ و ثبات امنیت مرزها و جلوگیری از اقدامات تروریستی ناامن‌کننده در مرزهای مشترک شد.

نماینده روسیه: برجام یک شاهکار دیپلماسی بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با تأکید بر اینکه برجام یک دستاورد بزرگ در عرصه دیپلماسی بود، اظهار داشت: امریکا در این موضوع کاملاً در شورای حکام آژانس منزوی است.
به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در حساب کاربری خود در توئیتر در پاسخ به یک کارشناس سیاست خارجی که از خروج یک جانبه امریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کرده بود، تأکید کرد که این توافق یک شاهکار دیپلماسی بود.وی دراین پیام نوشت: اغلب کشورهای جهان دیدگاه متفاوتی (با امریکا) دارند. آنها معتقدند که برجام یک شاهکار در عرصه دیپلماسی و کمکی بزرگ به تقویت رژیم عدم اشاعه در جهان بود. اولیانوف افزود: امریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بویژه درخصوص این موضوع (برجام) کاملاً منزوی است.این دیپلمات روس پیش از این نیز بارها از موضع امریکا درقبال ایران و برجام انتقاد کرده و آن را خلاف قوانین بین‌المللی خوانده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7345/2/543035/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها