دیگه چه خبر



حمله سایبری ناکام به سامانه‌های بندری

 خبر اول اینکه،محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمله سایبری اخیر به سامانه‌های چند اپراتور بندری و از جمله بندر شهید رجایی‌ گفت: حمله سایبری اخیر در زمینه نفوذ به سامانه‌های سازمان بنادر ناکام بود و فقط توانست به تعدادی از سامانه‌های اختصاصی عملیاتی بخش خصوصی در بنادر نفوذ کند و آسیب برساند. به‌گزارش ایلنا، وی با تأکید بر اینکه لایه‌های حفاظتی باید تقویت و به‌روز‌رسانی شوند، گفت:‌ سازمان بنادر از نظر حفاظت در وضعیت خوبی قرار دارد اما لازم است که لایه‌های حفاظتی به طور مستمر تقویت و به‌روز‌رسانی شوند تا ریسک حمله سایبری به حداقل برسد. معاون وزیر راه‌ و شهرسازی ادامه داد: درباره منشأ بیرونی این حمله سایبری اطلاعاتی ندارم.

پاسخ مطهری به کدخدایی

 خبر دیگر اینکه، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی کنایه‌ای به علی مطهری، مخالفت با نظارت استصوابی را مصداق فرار از قانون و آنارشیسم دانسته بود. در واکنش به این موضع، علی مطهری هم در توئیتر نوشت: «‌آنارشیسم نحوه اجرای نظارت استصوابی توسط شورای نگهبان یعنی ملاک قرار دادن امیال و گرایش‌های فردی چند نفر از اعضای شورا در بررسی صلاحیت نامزدهاست نه اعتراض به این رفتار. آقای کدخدایی! بهتر است از ملت به‌خاطر ضربه زدن به نظام عذرخواهی کنید.» مطهری همچنین در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با روزنامه شرق درباره فعالیت‌ها بعد از نمایندگی مجلس گفته است: فعلاً می‌خواهم به‌کارهای عقب‌افتاده دانشگاهی و انتشاراتی‌ برسم. از چند ماه قبل در فکر تأسیس حزب صدای ملت بودیم و شاید همان را ادامه دهیم. در واقع بخشی از کار انجام شده و احتمالاً کار را جلو ببریم. به‌طور فردی هم هرجا احساس کنم که باید اظهارنظر کنم، این کار را انجام می‌دهم.

دفاع جانشین رئیس بسیج از اقدامات کرونایی دولت

 شنیدیم که،   جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اولین جلسه مجمع عالی بسیج حقوقدانان، گفت: طرح موضوعاتی کذب و نادرست از جمله اینکه بیماری کرونا از دیماه و حتی آذر ماه در کشور ما پدیدار شده است و دولت آن را پنهان کرده است و سیستم بهداشت و درمان ایران نیز فاقد زیرساخت و آمادگی‌های لازم برای مقابله با کرونا است، از جمله دستور کارهای دشمنان جمهوری اسلامی بوده است که هنوز هم به گونه‌ای ادامه دارد. به‌گزارش جماران، سردار سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر، افزود: عده‌ای معتقدند سیاست قرنطینه توسط دولت باید زودتر انجام می‌شد و دولت در این زمینه اهمال کرده است. اگرچه مطالبه در این زمینه حق مردم است اما با توجه به ناشناخته بودن این ویروس در مجموع تدابیر دولت قابل دفاع بوده است.

بازداشت مدیرکل صداوسیمای لرستان

 دست آخر اینکه،  یک منبع موثق در گفت‌وگو با فارس در ایلام، گفت: علیرضا شیروی مدیرکل سابق صدا‌وسیمای ایلام و مدیرکل کنونی صداوسیمای مرکز لرستان دیروز با دستور افشار خسروی زاد دادستان مرکز ایلام، بازداشت و روانه بازداشتگاه شد.وی افزود: شیروی به اتهام اخذ رشوه و اختلاس بازداشت و مراحل قضایی پرونده در دست اقدام است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7345/3/543039/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها