اخبــــار




طراحی سیستم عیب یابی کنترل حرارت برای ماهواره ناهید ۲

پژوهشگاه فضایی ایران به دستاورد کنترل حرارت سامانه‌های فضایی دست یافت که از آن برای طراحی سیستم عیب‌یابی و تزریق خطای زیرسیستم کنترل حرارت برای ماهواره ناهید ۲ استفاده شد. به‌گزارش «ایران»، حسین صمیمی رئیس این پژوهشگاه گفت: پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران به دستاوردهای ارزشمندی در حوزه فناوری‌های کنترل حرارت سامانه‌های فضایی دست یافته است.
وی افزود: بخش کنترل حرارت پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، با تکیه بر نقشه راه توسعه فناوری که رویکرد مهم آن کاهش ریسک ناشی از تحریم‌ها از طریق بومی‌سازی فناوری‌های کنترل حرارت بوده، به دستاوردهای مهمی در این عرصه نائل شده است. صمیمی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم در این زمینه، نرم افزار طراحی و تحلیل کنترل حرارت سامانه‌های فضایی است که با ایجاد بسترهای مناسب، نفر ساعت مورد نیاز برای طراحی زیرسیستم کنترل حرارت در این سامانه‌ها را تا یک چهارم کاهش داده است. این دستاورد، به‌دلیل تأثیرپذیری تحلیل‌های حرارتی از کل عناصر سیستم و نیاز به روزرسانی دائمی تحلیل‌های حرارتی، بسیار حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: بستر این نرم‌افزار تا حدودی جامع طراحی شده که به آن قابلیت استفاده در سامانه‌های غیرفضایی را نیز داده و به این جهت، قابلیت تجاری‌سازی هم دارد که در دست اقدام است. صمیمی درباره اهمیت سیستم عیب‌یابی و تزریق خطای زیرسیستم کنترل حرارت گفت: این سیستم یکی از محصولات پرکاربرد و ضروری در ماهواره‌های مختلف است که در پروژه ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» طراحی و توسعه داده شده و امکان تزریق انواع خطاهای زیرسیستم کنترل حرارت از جمله، قطع یا جدا شدن سنسور، قطع شدن، جدا یا اتصال کوتاه شدن گرمکن‌ها را دارد.
وی افق دستیابی به این فناوری‌ها را سال ۱۴۰۱ عنوان کرد که مبتنی بر چشم‌انداز صنعت فضایی کشور تا سال ۱۴۰۴ و التزام به آماده بودن فناوری‌ها تا سه سال قبل از مأموریت بوده است.


از سوی دانشکده پست ومخابرات صورت می گیرد
واگذاری فضای کار اشتراکی به کارآفرینان حوزه دیجیتال

دانشکده پست و مخابرات به کارآفرینان و شرکت‌های نوپای فعال در عرصه آموزش، فضای کار اشتراکی واگذار می‌کند.
به‌گزارش «ایران»، در فراخوان واگذاری فضای کار اشتراکی به کارآفرینان در دانشکده پست و مخابرات آمده است: این دانشکده با تمرکز بر الگوهای نوین آموزشی به‌دنبال حمایت از رشد کسب و کارهای نوین و توسعه مهارت‌های دیجیتال برای افزایش اشتغال است. این دانشکده بر حمایت و توسعه نوآوری در حوزه آموزش‌های تخصصی از طریق تهیه نرم افزارهای آموزش تعاملی در حوزه فناوری‌های دیجیتالی نوظهور (نظیر IOT ، بلاکچین، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی، روباتیک و غیره) تأکید دارد. از این‌رو در نظر دارد نسبت به فراهم کردن فضای کار اشتراکی برای نیروهای جوان و متخصص در قالب تیم‌های استارتاپی (تا سه نفر) از ایده‌های نو حمایت کند. علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۱۱ خردادماه تا اول تیر ۹۹ مدارک خود را  به نشانی ictfaculty.ir ارسال کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7361/19/544625/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها