دیگه چه خبر




روایت آیت‌الله یزدی از نگاه‌های ناهمسو در حوزه

 خبر اول اینکه،    آیت‌الله محمد یزدی در گفت‌و‌گویی به وجود نگرش‌های مختلف نسبت به اسلام سیاسی در حوزه اشاره کرد. به گزارش ایسنا، این عضو شورای نگهبان با بیان اینکه پیش از انقلاب نظریه دیگری جز نظریه ولایت فقیه که امام در زمان تبعید به نجف مطرح کردند وجود نداشت، گفت: «هیچ نظریه دیگری جز ولایت فقیه مطرح نبوده است. البته نه به این شکلی که در قانون اساسی هست ولی اینکه حکومت حق امام هست و در زمان غیبت امام، فقیه در پیشگاه خدا مسئول است و اگر مردم از او حمایت کردند، حقش هست که حکومت کند».
او در ادامه افزود: «سربسته عرض می‌کنم که در عمق حوزه علمیه مرکزی اگر با شخصیت‌های اثرگذار ملاقات داشته باشید کسانی را می‌بینید که می‌گویند ما را چه به سیاست و ما باید احکام شرعیه را توضیح دهیم و حاکم هرکسی باشد. مثلاً در بعضی علمای ما می‌بینید که حکام فاجر حکومت می‌کردند ولی امام از زمانی که می‌خواست پیام آیت‌الله بروجردی را به شاه ببرد، به شاه فهماند که حکومت حق تو نیست و حق مجتهد واجدالشرایط است». او با تأکید بر مخالفت با رهبری شورایی، اظهار داشت:«مبنای امام مبنای خاندان عصمت و روایاتی است که از امام زمان در توقیعات آمده و ولی فقیه واجد الشرایط است».

کاخ سفید، ایران را
متهم به دخالت در امور داخلی امریکا کرد

 دست آخر اینکه، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی ایران، چین و روسیه را به افزایش ناآرامی‌ها درایالات متحده متهم کرد و مدعی شد ایالات متحده بر این بحران‌ها غلبه خواهد کرد. به گزارش فارس، «رابرت اوبرین» در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» در پاسخ به سؤال مجری برنامه در زمینه نحوه مقابله با مخالفان امریکا همچون چین و روسیه و تلاش آن‌ها در ایجاد ناآرامی‌های بیشتر در این کشور، گفت که ممکن است فعالان روس چنین اقداماتی را در ایالات متحده انجام ‌دهند.
وی در بخش دیگری افزود: ممکن است امریکا اختلافات سیاسی داشته باشد، اما قبلاً این بحران‌ها را پشت سر گذاشته شده و ایالات متحده بر آن‌ها غلبه خواهد کرد. اوبرین درباره ایران نیز مدعی شد: «بله، به ایران نگاه کنید، این کشور به یقین در اینجا مشغول فعالیت است. شما این را می‌دانید. ما ابزار‌هایی در جعبه ابزار خود داریم. ما در حال همکاری نزدیک با متحدان خود هستیم. من با همکارانم، مشاوران امنیت ملی تلفنی گفت‌وگو می‌کنم و ما در روز‌های آینده هم آن‌ها را ملاقات خواهیم کرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7361/3/544683/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها