خبرخوان



مصوبه تمدید سه‌ماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات ابلاغ شد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری مصوبه تمدید سه‌ماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و کالاهای گروه چهارم کالایی در گمرکات را ابلاغ کرد.
پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تمدید سه‌ماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و بخشی از کالاهای گروه چهارم کالایی در گمرکات اجرایی کشور، با توجه به کاهش عملکرد دستگاه‌های اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالاها، در جلسه بیست و یکم خرداد ۱۳۹۹ به تصویب هیأت وزیران رسید.
به موجب این مصوبه، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای دارای پرونده قضایی که دستور قضایی برائت آنها از سوی مراجع رسیدگی‌کننده صادر می‌شود، مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و ترخیص آنها بلامانع است.
 پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت

بازگشت محدودیت‌های پروازی در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها، شرکت‌هایی که خدمات زمینی، بار، مسافر و خدمات ویژه ارائه می‌دهند و... رعایت نشود ناگزیر به بازگشت محدودیت‌ها خواهیم بود.
رضا جعفرزاده درباره شیوه‌نامه ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری برای رعایت کردن پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد:همه شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها، شرکت‌هایی که خدمات زمینی، بار، مسافر و خدمات ویژه ارائه می‌دهند، خلبانان و کادر پروازی، خدمات پرواز، واحد کنترل پرواز (ATS)، مسئولان پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، کارکنان خدمات مسافر، تعمیر و نگهداری هواپیما، موظف به رعایت شیوه نامه کد ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری هستند.
وی افزود: بازرسی‌های مستمر سازمان هواپیمایی کشوری از بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد و چنانچه کوتاهی در این زمینه مشاهده شود به بخش مربوطه تذکر کتبی و در صورت تکرار طبق مقررات برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه فاصله گذاری های اجتماعی در محیط فرودگاه‌ها و داشتن ماسک برای تمامی مسافران از محوری‌ترین اصول توصیه بهداشتی است به مسافران توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا عدول از شیوه نامه سازمان مراتب را از طریق کارت نظر سنجی به این سازمان اطلاع دهند. همچنین روابط عمومی شرکت‌ها و فرودگاه ها ملزم به ارائه گزارش مداوم اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته خود به سازمان هواپیمایی کشوری هستند./ایسنا

لوازم خانگی، لاستیک، حبوبات، برنج و تخم مرغ در اولویت بازرسی است

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که لوازم خانگی، لاستیک، حبوبات، برنج و تخم مرغ در اولویت بازرسی‌ قرار می‌گیرد.
سیدجواد احمدی با اشاره به اعلام فهرست پنج قلم کالای اولویت‌دار برای بازرسی و نظارت بر بازار اظهار کرد: براساس فهرست پیشنهادی این سازمان در خصوص کالاها و خدمات مشمول نرخ‌گذاری تثبیتی، به منظور هدفمند کردن بازرسی‌ها و تأیید آن در کارگروه تنظیم بازار، پنج قلم کالا شامل لوازم خانگی (یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون و لباسشویی)، لاستیک خودرو سواری و سنگین، حبوبات، برنج و تخم مرغ به‌عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت و دیگر دستگاه‌های نظارتی برای بررسی احتکار، موجودی‌ها و قیمت تعیین شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه کنترل قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی از چهارشنبه ۲۸ خرداد ماه در سطح کشور، افزود: مطابق اطلاعیه‌های صادره از سوی سازمان حمایت کلیه لوازم خانگی عرضه‌شده در بازار باید در سامانه ۱۲۴ ثبت شده و عرضه کالا با قیمت‌های بالاتر از قیمت ثبت شده در سامانه مذکور تخلف محسوب و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد./ایسنا‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7375/8/546189/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها