کلاهبرداری میلیاردی رمالان اینترنتی



گروه حوادث: دو مرد شیاد که با ادعای رمالی و دعا‌نویسی یک کانال تلگرامی راه‌اندازی کرده و بیش از یک میلیون دنبال‌کننده داشتند به اتهام کلاهبرداری میلیاردی دستگیر شدند.
سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه کشور در تشریح این خبر به سایت پلیس گفت: چندی قبل مأموران پلیس فرودگاه کشور در رصد فضای مجازی با کانالی رو به رو شدند که دارای یک میلیون عضو بود و در این کانال برای رمالی، دعانویسی و جادوگری تبلیغ می‌شد.
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد گردانندگان این کانال با فریب مردم و به بهانه حل مشکلات، بخت گشایی، دعانویسی، رمالی و پس از ارائه مشاوره به متقاضیان از طریق پست برای آنها لوازمی ارسال می‌کردند که در این بین ابزارآلات شیطان پرستی و جادوگری نیز به چشم می‌خورد و ده‌ها میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند.
در ادامه، مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و نیز سرنخ‌های موجود موفق شدند مخفیگاه متهمان را در شمال کشور شناسایی و طی عملیات ضربتی آنها را دستگیر و با هماهنگی مقام قضایی روانه زندان کنند. در تحقیقات نیز مشخص شد که متهمان خودشان دچار مشکلات روحی و روانی هستند و فقط در یک مورد متهمان از یکی از متقاضیان مبلغ 200 میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.
سردار مهری افزود: از تمام کسانی که به طریق رمالی و دعانویسی از آنها کلاهبرداری شده درخواست داریم تا برای شناسایی متهمان به پلیس فرودگاه کشور مراجعه کنند، همچنین شهروندان می‌توانند هرگونه فعالیتی در این زمینه را به سامانه 110 گزارش دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7375/12/546202/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها