تشکیک در مرگ قاضی منصوری

دادستان کل کشور: ابعاد حادثه ناشناخته و مشکوک است




گروه سیاسی/ مرگ قاضی منصوری همچنان در هاله‎ای از ابهام قرار دارد. اگر در آن ساعات اولیه انتشار خبر فوت این قاضی متواری، «خودکشی» یا «قتل» او محل بحث بوده حالا مسأله، بر سر زنده بودن یا نبودن او است.
عدم انتشار تصویری از جسد غلامرضا منصوری این شک و شبهه را ایجاد کرده که آیا آن جنازه‎ای که از هتلی در بخارست خارج شده، متعلق به قاضی منصوری بوده یا خیر؟ آنچنان که بابایی، قاضی رسیدگی‎کننده به پرونده اکبر طبری در جلسه روز شنبه دادگاه اعلام کرد هنوز صحت و سقم خبر مرگ منصوری احراز نشده، دادستان کل کشور هم در گفت‌وگویی ابعاد حادثه را ناشناخته و مشکوک خواند و البته از هر اظهارنظری تا مشخص شدن ابعاد ماجرا خودداری کرد.
حجت‌الاسلام محـــــــــمدجعــــــفر منتظری گفت: حادثه‎ای برای فردی که در مظان اتهام بوده و در قوه‎ قضائیه حضور داشته، در خارج از کشور رخ داده است. ابعاد حادثه ناشناخته و مشکوک و مورد سؤال است. ما به عنوان مقام قضا نمی‌توانیم تا زمانی که ابعاد ماجرا روشن نشده اظهارنظر کنیم. به گزارش ایسنا، منتظری ادامه داد: من روز گذشته نامه مفصلی را برای دادستان کل کشور رومانی تهیه کردم و آن را از طریق وزارت امور خارجه فرستادم تا به طور جدی سؤالات ما را پاسخ دهند. او اضافه کرد: گفته می‎شود خودکشی کرده یا او را کشتند که نمی‌دانیم. از آنجا که مسأله مشکوک است و خود ما گمانه‎زنی‌هایی را داریم که این اتفاق چطور رخ داده است لذا تا زمانی که پاسخ لازم را از طریق کشور رومانی و اینترپل نگیریم نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.
پس از مشکوک خواندن ماجرای مرگ منصوری از سوی دادستان کل کشور، امیرحسین نجف‎پور ثانی وکیل منصوری نیز گفته: اینکه تاکنون عکسی از صورت و چهره قاضی منصوری منتشر نشده است، برای ما هم جای سؤال و ابهام دارد. وکیل متهم منصوری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، درخصوص شایعاتی که اخیراً در فضای مجازی مبنی بر زنده بودن موکلش منتشر شده، گفت: عکسی از جسد قاضی منصوری منتشر شده که نشان می‌دهد داخل محفظه جسدی نیست، ‌اما عکس‌های دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد جسد در آن محفظه وجود دارد. وی درخصوص اظهارات قاضی بابایی مبنی بر اینکه مرگ منصوری برای ما محرز نشده است، گفت: حرف ایشان درست بوده است، اما عدم احراز مرگ قاضی منصوری به این معنی نیست که به شک و تردید دامن بزند. قاضی بابایی به عنوان مقام قضایی زمانی می‌تواند پرونده آقای منصوری را مختومه کند و قرار موقوفی تعقیب بزند که مرگ محرز شود که ایشان فوت کرده و با توجه به اینکه تاکنون از سوی رومانی نه جنازه‌ای تحویل داده شده و نه جزئیات بیان شده، بنابراین قاضی با این شرایط پرونده را مختومه نمی‌کند. نجف‌پورثانی ادامه داد:‌ تعیین وقت این روند به عهده ایران نیست البته ظاهرا‌ً طی آخرین اخبار، رومانی نتیجه کالبدشکافی را روز دوشنبه اعلام خواهد کرد اما در این گونه پرونده‌ها نمی‌توان زمان تعیین کرد. زمانی که موضوعی به یقین برسد، نتیجه اعلام خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7375/3/546255/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها