دیگه چه خبر




مشاور رهبری: بدون هیچگونه پیش شرط با ریاض مذاکره می‌کنیم

   خبر اول اینکه، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور نظامی با اشاره به اینکه ترامپ مجرم است نه رئیس جمهوری، تأکید کرد: به هیچ وجه با ترامپ مذاکره نمی‌کنیم، اما بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکره با ریاض هستیم.به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: ما در رابطه با سامانه‌های موشکی خود مذاکره نخواهیم کرد و به سیاست منطقه‌ای خود ادامه می‌دهیم.هرگونه تحرکات نظامی امریکا علیه ما در آب‌های خلیج فارس با پاسخ گسترده مواجه خواهد شد. وی درباره یمن هم گفت: اتفاقاتی که در یمن رخ می‌دهد هرج و مرجی نظامی و بیهوده است که در وهله اول عربستان مسئول آن است.ریاض باید به شکست خود در جنگ یمن اعتراف کند و سیاست جدیدی را در پیش بگیرد. اگر عربستان قبول کند ما آماده گفت گو با آنها بدون هیچ گونه پیش شرط هستیم.سردار دهقان در رابطه با روابط ایران و امارات نیز تأکید کرد: روابط ما با امارات شاهد بهبودی است و موضع ابوظبی در رابطه با ما تغییر کرده است.

وجه مثبت بیانیه اروپایی ها به روایت نماینده روسیه

   خبر دیگر اینکه، روسیه اگر چه به همراه چین به قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رأی مخالف داده، اما بخشی از بیانیه فرانسه، انگلیس و آلمان را دارای اهمیت دانسته است. به گزارش تابناک؛ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در پیامی در توئیتر نوشته: «جزئیاتی در بیانیه سه کشور اروپایی وجود دارد که روسیه درباره آنها (فرانسه، انگلیس و آلمان)  با این کشور اختلاف نظر دارد اما اعتمادی که در این بیانیه وجود دارد مثبت‌تر است و آن تعهد کامل به برجام و تلاش‌های دیپلماتیکی است که برای حفظ این توافق انجام می‌شود. دیدگاه‌های سه کشور اروپایی درباره «اسنپ بک» (بازگشت به عقب) است که اهمیتی ویژه دارد.» به نظر می‌رسد اشاره نماینده روسیه به این بخش از بیانیه سه کشور اروپایی است که گفته اند: «ما قاطعانه اعتقاد داریم که هرگونه تلاش یکجانبه برای اعمال مجدد تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، عواقب منفی جدی در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد داشت .ما از چنین تصمیمی که با تلاش‌های فعلی ما برای حفظ برجام ناسازگار باشد، حمایت نخواهیم کرد.»

بازداشت مؤسس و برخی اعضای جمعیت امام علی(ع)

   شنیدیم که، حساب توئیتری جمعیت امام علی(ع) که در حوزه امور خیریه داوطلبانه فعال است، دیروز در خبری با اعلام بازداشت مؤسس این سازمان مردم نهاد نوشت: «ساعتی پیش شارمین میمندی‌نژاد مؤسس جمعیت امام علی علیه السلام بازداشت شد.» به گزارش جماران در ادامه این توئیت آمده است: «مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی(ع) و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل جمعیت امام علی(ع) نیز بازداشت شده‌اند.» درهمین خصوص برخی فعالان رسانه‌ای از پلمب دفتر این سازمان مردم نهاد خبر داده‌اند. جمعیت امام علی(ع) فعال در حوزه کمک‌های داوطلبانه در مناطق محروم و مناطق تحت آسیب‌های اجتماعی، بوده‌است.

مفسدان اقتصادی آزاد نشدند

   دست آخر اینکه، در پی ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر آزادی پنج نفر از محکومان اقتصادی که سال گذشته به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‎اند روابط عمومی دادسران تهران اعلام کرد: چنین ادعایی صحت نداشته و این محکومان، هم اکنون در زندان حاضر و در حال تحمل کیفر هستند. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در میان محکومانی که ادعای آزادی آنها مطرح شده است، تنها یک نفر در حال حاضر به صورت مرخصی در خارج از زندان به سر می‎برد، این فرد مدعی انجام جراحی قلب بوده است که پس از بررسی ادعای وی از سوی پزشکی قانونی و اعلام اینکه اعزامش به زندان مشکلی ایجاد نمی‌کند دستور جلب وی صادر و در شرف دستگیری و ورود به زندان است. اخیراً شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر آزاد بودن محکومین هادی رضوی، پرویز کاظمی، علی بخشایش، محمدرضا توسلی و ابوالفضل میرعلی منتشر شده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7375/3/546256/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها