خط خبر




هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی در سال‌جاری به دبیری شورای دبیران برگزار می‌شود. محمد مهدی صنعتی، عباس مجیدی، صفا سبطی، هومن سلیمی و معصومه میر حسینی، اعضای شورای دبیران هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی را تشکیل می‌دهند.
«محمدمهدی دادمان» طی حکمی از سوی «حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان رئیس حوزه هنری این سازمان معرفی شد.
همایون غنی‌زاده قصد دارد در دوران از سرگیری فعالیت‌های تئاتری و برای تابستان سال‌جاری، نمایش «ددالوس و ایکاروس» را با حضور نوید محمدزاده و بهرام افشاری روی صحنه ببرد.«ددالوس و ایکاروس» یکی از مطرح‌ترین اجراهای ۱۵ سال گذشته تئاتر ایران بوده که چندین بار بر صحنه تئاتر تهران اجرا شده و در جشنواره معتبر «باربیکن» لندن و همچنین کشور آلمان نیز روی صحنه رفته و مورد استقبال قرار گرفته است.
مجموعه تئاتر و موسیقی باغ کتاب شامل ۲ فضای تئاتری و موسیقایی به همراه یک استودیوی موسیقی در فضای باغ کتاب تهران راه‌اندازی شده است.
در اولین دوره بازار مجازی جشنواره بین‌المللی فیلم کن که از دیروز (دوم تیر ۹۹‌) آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با عرضه جدیدترین آثار مستند و انیمیشن حضور دارد.
علی‌اکبرشکارچی نوازنده سرشناس کمانچه از یک بانوی سازنده ساز تقدیر کرد.او پس ازنواختن سازکمانچه مریم سورنامهر براین نظر بود که سازهای این بانو با سازهایی که مردان می‌سازند، برابری می‌کند.
فیلم کوتاه «ماشوم» به کارگردانی حسین میرزامحمدی، با تجلیل از کامبوزیا پرتوی وارد مرحله تولید شد.داستان «ماشوم» در افغانستان می‌گذرد و قصه آدم‌هایی را روایت می‌کند که زندگی‌شان تحت تأثیر جنگ و تنش‌های این کشور در طول سالیان اخیر قرار گرفته است.
روز ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر ۹۹) سه اثر حراجی گلف (Golf Sale)، وستون سوپر مار (Weston Super Mare) و قوطی سوپ (Soup Can) از بنکسی در مرکز بین‌المللی هنر اوکلند به فروش گذاشته می‌شود.
بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «پالم اسپرینگز» امریکا برندگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد.در این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ ژوئن (۲۷ خرداد تا
۲ تیر) به‌صورت آنلاین برگزار شد، فیلم کوتاه «شهربازی» ساخته کاوه مظاهری محصول مشترک ایران و کانادا تقدیر ویژه هیأت داوران این رویداد سینمایی را دریافت کرد.
با نزدیک شدن به زمان پخش سریال «شاهرگ» به کارگردانی سیدجلال اشکذری و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، سالار عقیلی به‌عنوان خواننده به این پروژه تلویزیونی پیوست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7375/19/546268/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها