اخبــــار




بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور افتتاح می‌شود

به‌منظور توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، دیتاسنتر تبریز به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور افتتاح می‌شود.
به‌گزارش «ایران»، امروز یکشنبه از طریق ارتباط زنده تصویری با تبریز با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران این وزارتخانه، به‌همراه تعدادی از مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور افتتاح می‌شود.
این مرکز در محیطی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در سه‌طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶۰۰۰ سرور مجازی به بهره‌برداری می‌رسد. این مرکز توسط شرکت ارتباطات سیار ایران و باهدف تقویت زیرساخت‌های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های خدمات ابری، کمک به ارتقا و پایداری شبکه و خدمات همراه اول در غرب و شمال غرب کشور، توزیع متوازن ترافیک شبکه در غرب و شمال غرب کشور، اتصال به مرکز تبادل اینترنت و تقویت چرخه محتوا، کمک به ایجاد خدمات ارتباطی در روستاها و هوشمند سازی مدارس، ایجاد بستر مناسب برای شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها راه‌اندازی می‌شود. راه‌اندازی این مرکز گام مهم دیگری در توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات است.

برج فناوری هوا فضا راه‌اندازی شد

معاون توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی برج فناوری‌های هوا فضا در منطقه نوآوری شریف خبر داد.
به‌گزارش ایسنا، اسماعیل قادری فر روز گذشته در مراسم افتتاح فاز یک ایستگاه نوآوری شریف، افزود: مدلی که معاونت علمی تحت عنوان چارچوب مفهومی زیست بوم تعریف کرده است، یک مدل قرارگاهی است که در آن ابعاد گوناگون اکوسیستم نوآوری معنا شده است.
وی سرمایه‌گذاری ریسک پذیر و اقتصاد دانش بنیان را از جمله مفاهیم زیست بوم فناوری دانست که در چارچوب معاونت علمی معنادار شده است و اظهار کرد: در این راستا راهبردهای متفاوتی اجرایی شده است که از آن جمله می‌توان به فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد که در این قالب در استان محرومی چون سیستان و بلوچستان، بزرگترین کمپ استارتاپی و نوآوری کشور راه‌اندازی شده است.
قادری فر با اشاره به بیانات رهبری در زمینه صیانت از بازار داخل، خاطرنشان کرد: بر اساس تأکیدات ایشان بازار هر کشور ناموس هر کشور است، از این‌رو ما باید از آن صیانت کنیم، ضمن آنکه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار بازار آسیا و اطراف آن را در اختیار داریم که می‌توانیم در سایه زیرسازی‌های لازم به آن دست یابیم.معاون علمی رئیس جمهوری با اشاره به برنامه‌های این معاونت در زمینه توسعه مراکز نوآوری، گفت: تا شهریور ماه پارک دانشگاه شریف تبدیل به برج نوآوری می‌شود و برج فناوری هوا فضای این دانشگاه در مساحت ۱۷ هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.
وی راه‌اندازی این مراکز را معنادار شدن اکوسیستم زیست بوم فناوری دانست و ادامه داد: راه‌اندازی چنین مراکزی باعث معکوس شدن روند مهاجرت شده و همچنین مشوق‌هایی را برای نقش‌آفرینی جوانان فراهم خواهد کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7379/10/546669/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها