اخبـــــار



سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی:
برای عبور از مشکلات به راه حل همه جانبه نیاز داریم

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، گفت: حزب کارگزاران به این موضوع توجه دارد که هیچ‌کدام از شعارها و راهکارهای قدیمی جوابگوی نیازهای فعلی ایران و مردم ایران نیست. باید این واقعیت را بپذیریم که اکنون ایران و مردم در شرایط بسیار سختی هستند و هر حزب و جبهه‌ای که بخواهد موفقیت کسب کند، قاعدتاً با این معیار سنجیده خواهد شد که راهکارهایش برای عبور ایران از این مشکلات فعلی چیست. حسین مرعشی در خصوص آخرین وضعیت شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و تصمیم‌گیری در خصوص ادامه فعالیت این شورا به ایلنا، گفت: من نمی‌توانم از طرف کل اصلاح‌طلبان صحبت کنم، اما تا امروز در سطح جبهه اصلاحات برای سازوکار فعالیت در انتخابات ۱۴۰۰ هیچ بحث جدی‌ مطرح نشده و هر بحثی وجود دارد، درون احزاب است. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر لزوم ارائه راهکارهای ترکیبی برای حل مشکلات فعلی ایران، تصریح کرد: آنچه که محرز است اینکه تاکنون هیچ یک از احزاب و چهره‌های سیاسی راهکارهایی که با مسائل روز ایران سازگاری داشته باشد و بتواند معضلات ایران را حل کند، ارائه نداده است. امروز به راه‌حل‌های ترکیبی نیاز داریم که هم بتوانیم با دنیا گفت‌وگو کنیم و همزمان صلابت خود را در عرصه حفظ کنیم و مقاومت شکسته نشود. وی افزود: ایجاد ترکیبی از گفت‌وگو و مقاومت و همچنین راه‌حل‌هایی که جامعیت داشته باشند و بتوانند مشکلات ایران را حل کنند، کار پیچیده‌ای است. مرعشی در خصوص نگاه حزب کارگزاران به مشکلات روز ایران و راه‌های عبور از آن‌ها اظهار داشت: ما در کارگزاران فکر می‌کنیم که معادله یک معادله یک مجهولی یا دو مجهولی نیست بلکه معادلات ایران بسیار پیچیده شده و مشکلات امروز راه‌حل‌های ساده‌ای ندارند. انتخابات ریاست جمهوری آینده اگر بخواهد مسأله‌ای از مسائل ایران را حل کند، دیگر نمی‌تواند با الگوهای سنتی رقابت‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا باشد. یعنی ما به یک راه حل فراگیر و همه جانبه نیاز داریم که همه ظرفیت‌های کشور در صحنه باشند. وی ادامه داد: امروز کشور نیاز به یک برنامه‌ جامع دارد و شخصیت‌هایی می‌توانند به میدان بیایند که جامعیت داشته باشند، اینکه آدم‌هایی بیایند که صرفاً سیاست‌های نظام را با صدای بلند بیان کنند بدون توجه به خواسته‌های حداقلی مردم راهگشا نیست. مرعشی با تأکید بر اینکه دیگر نمی‌شود برای نفی یک نفر از ریاست جمهوری برویم به فرد دیگری رأی دهیم، گفت: امروز باید راهکارهای کاملاً واقعی روی میز باشد و مردم ببینند که دولت آینده چگونه بردارهای این تضادها و این تقابل‌های جناحی، اختلاف‌نظرهای کارشناسی و تقابل‌های بین مردم و نهادهای حکومتی را هم‌جهت و هم‌راستا خواهد کرد تا در یک تفاهم ملی بتوانیم مسیری را به سمت موفقیت ترسیم کنیم.

فرمانده سپاه: در تسلیحات نیروی زمینی وابستگی نداریم

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، از تحریم‌های ظالمانه دشمنان بویژه در حوزه تسلیحات به‌عنوان فرصتی مغتنم یاد کرد و گفت: تحریم‌های تسلیحاتی دشمن هیچ تأثیری در روند وضعیت دفاعی ما ندارد و ما امروز در هیچ یک از سیستم‌های تسلیحاتی در نیروی زمینی سپاه به خارجی‌ها وابستگی نداریم و به مرحله خود اتکایی و استقلال رسیده‌ایم. به‌گزارش سپاه نیوز، سردار سلامی با بیان اینکه امروز تمامی فناوری‌هایی که در ابعاد جهانی در حوزه رزم زمینی قرار دارد را در ساختار، بدنه و سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه مشاهده می‌کنیم، افزود: نیروی زمینی ما امروز غافلگیری فناورانه را در دستور کار قرار داده است تا در برابر فناوری‌های روز کمبودی احساس نشود. روز گذشته در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه، از چهار دستاورد سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه شامل نفربر بهینه شده مکران، پهپاد معراج 1، سلام ثعبان1 و سامانه رادار نفوذی در زمین رونمایی شد.

واعظی: ادامه سیاست‌های فعلی امریکا به پیروزی ترامپ منجر نمی‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا اظهار کرد: ادامه سیاست‌های فعلی کاخ سفید به پیروزی ترامپ در انتخابات نمی‌انجامد بلکه این دولت را در افکار عمومی منزوی می‌کند. به‌گزارش «ایران»، محمود واعظی در توئیتر نوشت: «‏ادامه سیاست تبعیض نژادی و فشار زانو بر گردن در امریکا و تشدید تحریم‌های یکجانبه و تروریسم اقتصادی و بهداشتی علیه ملت بزرگ ایران به پیروزی ترامپ در انتخابات نمی‌انجامد بلکه این دولت را در افکار عمومی منزوی می‌کند. امریکا جز اصلاح سیاست‌های غلط و جبران گذشته راهی ندارد.» پیش از او، حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی رئیس جمهوری نیز در توئیتر، ضمن دفاع از اصلِ مذاکره در سیاست خارجی، نوشت: مذاکره، ارتباطی به اینکه طرف مقابل کیست ندارد، این نادرست‌ترین برداشت از خود مذاکره است؛ اصل مذاکره با چگونگی انجام آن متفاوت است و نادرستی چگونگی انجام آن در مراحل مختلف به معنای نادرستی مذاکره نیست؛ بدون پذیرشِ اصل مذاکره، هیچ راهی برای خروج دائمی از بحران‌ها وجود ندارد.

تکذیب انتقاد فرمانده قرارگاه خاتم از وزارت نفت

پنجشنبه گذشته، برخی رسانه‌ها به نقل از بسیج دانشجویی، سخنانی از قول سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منتشر کردند که حاوی انتقادات تندی از وزارت نفت بود، اما چندی بعد بسیج دانشجویی تأکید کرد که انتقادهای مطرح شده مواضع این نهاد بوده، نه اظهارات سعید محمد. به گزارش جماران، مطابق گزارش‌های اولیه، انتقادات سعید محمد در نشست فرماندهان نواحی بسیج دانشجویی مطرح شده بود که طی آن، او از آنچه «تفکر حاکم در وزارت نفت که مانع خودکفایی در محصولات پتروشیمی می‌شود» انتقاد کرده بود. این اظهارات درحالی منتشر می‌شود که پالایشگاه ستاره خلیج فارس با عزم جدی در همین دولت تکمیل و افتتاح شد و صادرات بنزین به ونزوئلا در هفته‌های اخیر، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.شاید به همین دلیل، این سخنان تکذیب شد و بسیج دانشجویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده سخنانی که به سعید محمد منتسب کرده واقعیت نداشته و موضع بسیج دانشجویی بوده نه آقای سعید محمد اما به اشتباه در خبر به فرمانده قرارگاه سازندگی ختم الانبیا نسبت داده شده است!

استعفای تولیت حرم حضرت شاهچراغ(ع)

آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب از استعفای خود از تولیت حرم شاهچراغ(ع) خبرداد. به گزارش جماران، آیت‌الله دستغیب در جلسه جامعه روحانیت شیراز اعلام کرد که به‌دلیل عارضه قلبی و توصیه پزشکان از رهبر معظم انقلاب درخواست کرده است فرد دیگری را به‌عنوان جایگزین در تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) معرفی کنند.

اهدای بسته‌های معیشتی به کارگران هفت تپه

به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بسته‌های معیشتی با ارزش ۵۰۰ هزار تومان به کارگران «شرکت هفت تپه» خوزستان اهدا می‌شود.  به‌گزارش ایسنا، حجت‌الله نیکی‌ملکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی در این باره گفت: باتوجه به مشکلات شغلی و معیشتی پیش آمده برای کارگران هفت تپه شوش و برنامه ستاد اجرایی برای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا، با دستور محمد مخبر بسته‌های معیشتی ستاد اجرایی فرمان امام به این عزیزان اهدا خواهد شد. وی افزود: این بسته‌ها از سوی نیروهای جهادی همکار ستاد اجرایی توزیع خواهند شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7379/2/546736/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها