دیگه چه خبر




کیفرخواست درباره بیانیه حزب اتحاد ملت

   خبر اول اینکه، روز چهارشنبه 4 تیرماه، دادگاه جمعی از فعالین اصلاح طلب به دلیل آنچه امضای نامه موسوم به 77 نفر خوانده می‌شود، برگزار شد. دادگاهی که بنابر خبرها تمام وقت آن به قرائت کیفرخواست گذشت. در همین رابطه علی شکوری راد در گفت‌وگو با «جماران»، توضیحاتی درباره دادگاه موازی خود با سایر فعالان اصلاح‌طلب ارائه کرد. ‎علی شکوری راد گفت: این دادگاه دارای دو موضوع مجزا از هم ولی راجع به یک «رخداد» بود. بیانیه 77 تن در همان روزهای نخست اتفاقات آبان ماه توسط جمعی از اصلاح‌طلبان تهیه و منتشر شد. امضاکنندگان این بیانیه، اعتراضاتی را نسبت به نحوه رفتار با معترضان بیان کرده بودند. او افزود: موضوع دوم این دادگاه مربوط به بیانیه‌ای بود که «حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» صادر کرده است.

طرح مقابله با ادعای دخالت ایران در انتخابات امریکا

  خبر دیگر اینکه، دو نماینده مجلس سنای امریکا طرحی ارائه کرده‌اند تا به زعم خود از آنچه دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات امریکا خوانده شده است، جلوگیری کنند. به گزارش تابناک، «مارکو روبیو» و «کریس ون‌هولن» که این طرح را تهیه کرده‌اند قصد دارند آن را به عنوان متمم به لایحه بودجه دفاعی امریکا در سال مالی ۲۰۲۱ اضافه کنند. مارکو روبیو در این باره مدعی شد: بازیگران متخاصم شامل روسیه، چین و ایران به تلاش برای تفرقه‌افکنی و تضعیف دموکراسی ما ادامه خواهند داد. مهم است که ایالات متحده، تبعات معناداری برای دخالت انتخاباتی در نظر بگیرند. «کریس ون هولن»، دیگر عضو مجلس سنا هم گفت: «می‌دانیم که دشمنان خارجی در حال برنامه‌ریزی برای دخالت در انتخابات آتی‌مان هستند بنابراین باید همین الان برای محافظت از تمامیت دموکراسی‌مان اقدام کنیم.»

مذاکره ایران و هند برای گسترش تجارت

  شنیدیم که،با‌ وجود اقدامات امریکا برای افزایش فشار تحریم‌ها بر ایران، گزارش رسانه‌های هندی حاکی از آن است که بخش‌های اقتصادی این کشور، از جمله بانک «یوکو» هند در حال مذاکره با وارد‌کنندگان هندی برای گسترش تجارت با ایران در بخش‌های غیرنفتی با استفاده از مکانیسم روپیه- ریال است. به گزارش ایرنا، ‌«ای کی گویال» رئیس این بانک گفت: ما در حال مذاکره با وارد‌کنندگان برای استفاده از این مکانیسم در تجارت غیرنفتی هستیم.

حکم مفسد فی‌الارض
برای ۸ پرونده مرتبط به آبان ماه در اصفهان

  دست آخر اینکه، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری اصفهان از صدور حکم مفسد فی الارض برای 8 پرونده مربوط به اتفاقات آبان ماه در این استان خبرداد. به گزارش تابناک، حبیبی در نماز جمعه گذشته این شهر گفت: دست‌نشانده‌های منافقین بدانند، اگر خلافی صورت بگیرد، همانند آنچه در سال ۸۸، ۹۶ و آبان سال گذشته افتاد، یقیناً قاطعانه با دست‌نشانده‌ها و آشوبگران برخورد خواهیم کرد، به گونه‌ای که امروز ۸ پرونده مربوط به اتفاقات ذکر شده نهایی و حکم مفسد فی الارض برای آنها صادر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7379/3/546738/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها