<لیان> نخستین مجری کنسرت‌های تابستانی




ندا سیجانی
خبرنگار
شامگاه پنجشنبه (پنجم تیرماه) گروه موسیقی لیان آغازگرنخستین کنسرت تابستانی درایام پساکرونا بود. اجرای این برنامه با شرایط حال حاضرجامعه و بیم ونگرانی مردم ازشیوع کووید19 توانست درفضای بازسالن «آوای خلیج فارس» جزیره کیش مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. این درحالی است که طبق اعلام وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار بود اجرای‌های صحنه‌ای از یکم تیرماه از سر گرفته شود اما تا به اکنون در پایتخت و دیگر کلانشهرهای ایران چندان مورد استقبال قرارنگرفته است.
به‌گفته محسن شریفیان(سرپرست گروه موسیقی لیان) دراین اجراعلاوه براعضای اصلی این گروه به خوانندگی اکلو فرامرزی نوازندگان میهمان دیگری هم از جمله گروه موسیقی «تنبوره» به سرپرستی نوید قویدل از بندرعباس حضور داشتند و اجرا با ساز تنبوره بخشی از این برنامه بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. همچنین نوازندگانی از خوزستان در این اجرا با «لیان» همراهی داشتند.
این نوازنده نی انبان درگفت‌و‌گو با «ایران» درباره آداب و سنن گروه موسیقی بومیان جزیره کیش سخن گفت که برای نخستین بار روی استیج به اجرا درآمد. شریفیان افزود: طبق آیین قدیمی جزیره و براساس تحقیقاتی که انجام داده‌ام، هرگاه گروه موسیقی ازشهری دیگربه کیش می‌آید، نوازندگان بومی با نواختن ساز در ساحل به استقبال آنها می‌روند و پرچم ایران را به گروه میهمان امانت می‌دهند و این حرکت به نشانه اطلاع‌رسانی به گروه بومی منطقه و دریافت مجوز اجرای گروه میهمان است. البته این رسم بیشتر در مراسم عروسی اجرا می‌شود اما در این برنامه به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای نخستین بار گروه موسیقی بومی جزیره روی صحنه به اجرای موسیقی پرداختند و پرچم ایران را به من دادند و درپایان برنامه، پرچم را با ساز و آواز تحویل گرفتند.
شریفیان گفت: «مردم ما علاقه‌مند به موسیقی هستند و به شنیدن و دیدن موسیقی نیاز دارند و ما این نیاز را در بین مخاطبان خود احساس کردیم و بسیارخوشحالیم که بعد ازیک ساعت و نیم اجرای برنامه، بسیار شاد و سرحال سالن را ترک کردند. ناگفته نماند ما هنرمندان هم نیاز داریم با مخاطبان‌مان دیدار داشته باشیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم هرچند که شرایط حال حاضر موجب شده با فاصله دور این دیدار‌ها شکل بگیرند اما چاره‌ای نیست. البته پیش‌تر در اجرای آنلاین تجربه با صندلی‌های خالی را داشته‌ام که بحمدالله واکنش‌های بسیار خوبی از سوی مخاطبان در صفحات مجازی دیده و به اشتراک گذاشته شده. چاره‌ای نیست باید خودمان را با شرایط اکنون جامعه ساز گار کنیم.‌»‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7379/19/546743/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها