تمام دنیا برای هنرمندان تأثیرگذارشان موزه اختصاصی درست کرده‌اند




مریم سادات گوشه
خبرنگار
ایران درودی نقاش صاحب سبک بیش از 60 سال است که در عرصه هنر معاصر ایران فعالیت دارد. یکی از مهم‌ترین آرزوها و اهداف این بانوی هنرمند تأسیس موزه آثارش بود که سال گذشته مراسم واگذاری زمین موزه برگزار شد و تا امروز بعد از گذشت 5 سال هنوز این مجوز داده نشده است. او در روزهای قرنطینه و اوج کرونا دیگر گرفتن مجوز از شهرداری را رها کرده است و مهم‌ترین آرزوی او در سال جدید نزدیک‌تر شدن به خالق هستی و پرداختن به حرفه نقاشی است. درودی خود نیز گفته است که «کرونا سبب شد به خودم بیایم و این روزها را اگر عمری برایم باقی مانده با آرامش واقعی با خودم زندگی کنم پس تصمیم گرفتم به جای مجوز ساخت موزه مانند سابق با نقاشی کردن در بهشتم زندگی کنم.»
لیلی گلستان مدیر گالری گلستان در مورد لزوم ایجاد موزه ایران درودی به «ایران» می‌گوید: «ایران درودی از جمله هنرمندان تأثیرگذار در حوزه تجسمی است. تمام دنیا برای هنرمندان مهم و تأثیر گذارشان موزه اختصاصی درست کرده‌اند. مثل موزه دالی در بارسلون، موزه پیکاسو در پاریس، موزه ترنر در لندن، موزه خوان میرو در بارسلون، موزه شاگال نزدیک نیس فرانسه و بسیاری دیگر از موزه‌های معروف دیگر. بنابر این ما هم باید چنین کاری بکنیم و برای تأسیس موزه ایران درودی قدم برداریم. برای این کار لازم است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری با همدیگر تعامل داشته باشند و این کار را انجام دهند.» او درباره تأثیر این کار در وجهه و اعتبار ایران در دنیا افزود:«قطعاً این کار تأثیر بسیاری در اعتبار ما چه در داخل و چه در دنیا خواهد داشت.ما اول باید وجهه داخلی خودمان را در کشور درست کنیم و سرو سامان دهیم.وقتی وجهه داخلی درست شد و خوب انجام گرفت، خود به خود وجهه بیرونی و بین‌المللی هم به وجود می‌آید و دارای اعتبار می‌شویم.»
او در پاسخ به اینکه چه فیلم یا کتابی به مردم پیشنهاد می‌کند تا آنها بخصوص کسانیکه در قرنطینه هستند ببینند یا بخوانند تصریح کرد:«فیلم خوبی که دیدم و واقعاً به همه پیشنهاد می‌کنم که ببینند فیلم «جهان با من برقص»است به کارگردانی سروش صحت که به نظر من بسیار زیبا و عالی بود. فیلمی خوش ساخت وبا ایده‌ای بکر و بازی‌های فوق‌العاده و فیلمبرداری زیبا. کتاب خوب هم این اواخر کتاب آخر خانم فریبا وفی را به اسم «روز دیگر شورا» از نشر مرکز خواندم. کتاب خیلی گیرا و با حسی بود و دوستش داشتم.» گلستان در مورد اینکه چه گالری‌ای به مردم پیشنهاد می‌دهد تا ببینند، تأکید کرد: «گالری آنلاین هم بدون چون و چرا نمایشگاه آنلاین گالری گلستان را پیشنهاد می‌کنم که برایش خیلی زحمت کشیدیم و خوشبختانه خیلی هم موفق بود و هرروز هم داریم کار جدید به آن اضافه می‌کنیم. کارهایی بسیار زیبا و نه چندان گران. حمل بر خودپسندی نشود. واقعاً نمایشگاه خوبی است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7379/19/546745/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها