ایران در ایران




بی‌توجهی مسئولان تأمین اجتماعی مسجدسلیمان به هشدارها
رفت‌وآمد روزانه ۵۰۰ بیمه شده در زیرزمین ساختمان در حال ریزش

مسجدسلیمان- هوشنگ فرجی/  ساختمان ۳طبقه تأمین اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان که درهفدهم تیرماه سال گذشته براثر زمین لرزه ۵/۷ریشتری صددرصد تخریب و غیرقابل استفاده شد بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی کرونایی روزانه پذیرای ۵۰۰ مراجعه‌کننده است. به‌گزارش خبرنگار «ایران»، از آن زمان تاکنون کارکنان این سازمان در بدترین شرایط کرونایی در محل پارکینگ زیرزمین این ساختمان مخروبه بسر می‌برند و روزانه بیش از۵۰۰ نفربیمه شده (۷۰درصدجمعیت شهرستان) شامل کارگران بیمه شده، مستمری بگیران وپیمانکاران جهت کارهای روزمره خود به پارکینگ این شعبه مراجعه می‌کنند. یک مسئول تأمین اجتماعی مسجدسلیمان که نخواست نامش فاش شود با تأیید این موضوع اعلام کرد: بلافاصله پس ازوقوع زمین لرزه درمسجدسلیمان، کارشناسان اداره کل تأمین اجتماعی خوزستان وسازمان مرکزی تهران جهت برآورد خسارت‌های وارده بازدیدی ازاین ساختمان انجام دادند وپس ازآن مقاوم‌سازی وبازسازی این ساختمان به‌عنوان اولویت در دستورکار قرار گرفت و پس‌از آن هم پیمانکاری را انتخاب تا کارمقاوم‌سازی و بازسازی را انجام دهد که متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد خطراتی که هم‌اکنون با آن مواجه هستند افزود: درحال حاضر حدود یک‌سال است که با تعداد مراجعات روزانه بالای ۵۰۰ نفر در پارکینگ زیرزمین این اداره مشغول خدمات دهی به مردم هستیم که هیچ تضمینی برای امنیت جانی بیمه شدگان و خود کارمندان وجود ندارد. محمدپاکدل، فرماندار شهرستان مسجدسلیمان نیز با اعلام این مطلب که ساختمان فعلی تأمین اجتماعی در وضعیت بسیار پرخطر و نامطلوبی به سر می برد افزود: بیش از10 بار با سازمان تأمین اجتماعی کشور مکاتبه وحتی تلفنی وضعیت اسفبار این شعبه را گوشزد کردیم اما متأسفانه به‌ دلایل نامعلوم تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. فرماندارمسجدسلیمان در پایان اظهار امیدواری کرد تا مسئولان تأمین اجتماعی کشور و استان خوزستان تدابیر جدی برای اجاره یک ساختمان  به‌ عمل آورند که بتواند پاسخگوی این حجم زیاد از مراجعات مردمی تا بازسازی کامل این ساختمان باشد. علی رضایی و ده ها نفردیگر از بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز طی تماس‌های مکرر با خبرنگار«ایران» در این باره با گلایه می‌گویند: با وجود اینکه شعبه تأمین اجتماعی مسجدسلیمان در تلاش است با این شرایط غیر استاندارد روزانه کار مراجعان را انجام دهد اما خدمات دهی در پارکینگی که هرآن امکان خطر ریزش دارد در شأن شهر نفت‌خیز مسجدسلیمان نیست.

صادرات 54 هزار تن سیمان از پایانه مرزی میلک به افغانستان

سیستان و بلوچستان- محمد شکوهی فر/ مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات 54 هزار تن سیمان سیستان در قالب 2 هزار و 56 سفر ناوگان باری از طریق پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد. ایوب کرد در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان سیستان اظهار داشت: تاکنون اقدامات مطلوبی از سوی سازمان متبوع نظیر حذف یک طرفه عوارض رودپاس در مرز میلک به منظور تسهیل صادرات سیمان به کشور افغانستان صورت گرفته است. وی با بیان اینکه این واحد تولیدی علاوه بر اشتغالزایی مستقیم، سبب ایجاد رونق در سایر بخش‌های اقتصادی مرتبط از جمله حمل‌ونقل نیز شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 315 هزار و 469 تن سیمان با 12 هزار و 580 دستگاه ناوگان حمل‌ونقل باری سیستان و بلوچستان به مقاصد داخل کشور حمل شده است. کرد، ایجاد بستر مناسب جاده‌ای و تأمین حمل‌ونقل ایمن را از اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای ایجاد رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: ضروری است مشکلات پایانه این کارخانه در کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان این اداره کل، سرمایه‌گذار و شرکت‌های حمل و نقل بررسی و مرتفع گردد تا زمینه برای حمل هرچه روان‌تر محصولات کارخانه با صرف کمترین زمان و هزینه فراهم شود.

نیمه تمام ماندن جشن عروسی در بویراحمد به‌دلیل رعایت نکردن الزامات بهداشتی

یاسوج- فرماندار بویراحمد گفت: فرمانداری مانع ادامه یک مراسم جشن عروسی در روستای «نره گاه» شهرستان بویراحمد به‌دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی و نزدن ماسک توسط میهمانان شده است. به‌گزارش ایرنا، شاهرخ کناری اظهار داشت: این جشن عروسی در منزلی در روستای نره گاه واقع در شهرستان بویراحمد در حال برگزاری بود. وی افزود: فضای این عروسی بسیار محدود اما میهمانان زیادی دعوت شده بودند و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده بود. فرماندار بویراحمد تصریح کرد: این نخستین بار در استان است که به سبب رعایت نکردن مسائل بهداشتی مانع از ادامه جشن عروسی شدیم. کناری به مردم توصیه کرد، از برگزاری و شرکت در مراسم و تجمعات بجد خودداری کنند و بدون تردید با عاملان برگزاری تجمعات گسترده و افراد بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی برخورد قانونی خواهد شد.

ثبت 3 اثر تاریخی شیروان در فهرست آثار ملی

بجنورد- معاون میراث فرهنگی اداره کل میــــــــراث فــرهنگی، گردشگری و صنایــــــــع دستی خراسان شمالی گفت: سه اثر تاریخی شهرستان شیروان در فهرست آثار ملی ثبت شد و بدین ترتیب مجموع آثار ملی ثبت شده این شهرستان به ۶۹‌اثر رسید. به‌گزارش ایرنا، علی مستوفیان اظهار داشت: خانه فرهنگی تاریخی پرهیزگار در روستای کهنه «اوغاز» با شماره ۵۳، خانه هاشمی در روستای «دوین» با شماره ۶۰ و «آب انبار» شهر زیارت با شماره ۵۶ ثبت ملی شدند. وی گفت: قدمت خانه پرهیزگار و هاشمی مربوط به اوایل دوره پهلوی و آب انبار شهر زیارت ۱۲۰ سال پیش برای تأمین آب شرب اهالی روستا و مردم احداث شده بود که در عملیات اجرای طرح هادی، در ورودی با یک پلکان دسترسی به مخزن آب به ارتفاع چهارمتر تخریب شده است. مستوفیان افزود: آب انبار شهر زیارت در محوطه مدرسه خاکشور قرار دارد و همچنین خانه فرهنگی تاریخی پرهیزگار با توجه به نقش اژدها در ورودی آن معروف به خانه اژدهاست. معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: با توجه به مالکیت خصوصی خانه فرهنگی تاریخی هاشمی و پرهیزگار، این اداره کل فقط به آنان مشاوره می‌دهد و احیای آن براساس تصمیم مالکان است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7397/11/548782/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها