اخبــــار




معرفی خوش‌آتیه‌ترین فناوری‌های ایران در۱۰سال آینده

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خوش‌آتیه‌ترین فناوری‌های ایران در سال ۱۴۱۰ را بر مبنای نظرسنجی به دست آمده از ۳ هزار و ۴۰۰ پرسشنامه از فعالان حوزه فناوری اطلاعات، منتشر کرد.
به‌گزارش «ایران»، امیر ناظمی در توئیتر با اشاره به خوش‌آتیه‌ترین فناوری‌های ایران ۱۴۱۰ نوشت: حوزه‌های سامانه‌های شرکتی و دولت الکترونیک، رایانش ابری و کلان‌ داده (بیگ دیتا) خوش آتیه‌ترین فناوری‌های ایران در ۱۰ سال آینده هستند.
وی در ادامه نوشت: این نتیجه از ۳۴۳۴ پرسشنامه تکمیل‌ شده از سوی فعالان حوزه فناوری اطلاعات ایران در ۲۱ حوزه فناوری به دست آمده است.
در نموداری که معاون وزیر ارتباطات در توئیتر خود منتشر کرده، نرم افزارهای اجتماعی، تلفن همراه، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاکچین و بازی‌های رایانه‌ای از جمله فناوری‌های خوش آتیه محسوب می‌شوند.

ورود روبات های روحیه بخش به بیمارستان کودکان

روبات‌ها بخش‌های زیادی از زندگی امروز انسان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در واقع روبات‌ها از مدارس تا بیمارستان‌ها را تسخیر کرده‌اند و اکنون خبر رسیده است که گروهی از روبات‌ها برای روحیه بخشی به کودکان راهی بیمارستان کودکان
 UCLA Mattel لس آنجلس شده‌اند.به گزارش انتخاب، ملاقات کودکان با یک روبات سفید براق با چشمان بزرگ می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد و این درست همان چیزی است که اکنون برای گروهی از کودکان رخ می‌دهد.
هدف مسئولان بیمارستان از این کار، کاهش اضطراب و تنهایی کودکان در هنگام حضور در بیمارستان است. در دوران همه‌گیری کرونا، کودکان مبتلا به نقص ایمنی از دیگر بیماران جدا شده‌اند و بشدت تحت نظر هستند که در این شرایط دیدن یک روبات ۴ فوتی می‌تواند بسیار جذاب باشد.
این روبات موسوم به رابین با یک سیستم هوش مصنوعی طراحی شده است که با تفسیر حالات صورت خود، احساسات کودک را می‌شناسد و گفت‌و‌گوی جالبی را نیز با کودک ترتیب می‌دهد. دکتر جاستین واگنر، جراح کودکان در بیمارستان کودکان UCLA Mattel و مدیر پروژه رابین، در بیانیه‌ای گفت: «احساسات منفی در این شرایط پررنگ‌تر از هر زمان دیگری است و ما امیدواریم که رابین را به‌عنوان عضوی از تیم پزشکی خود داشته باشیم.»این روبات دارای سیستم کنترل از راه دور نیز هست و می‌توان آن را از راه دور توسط پزشکان و پرستاران کنترل کرد. افزون بر این از طریق این روبات می‌توان شرایط روانی کودکان را ارزیابی کرد.

جی‌میل به ابزارهای کاری بیشتری مجهز شد

گوگل در کنفرانس سالانه «مشتری و شریک واحد ابری» اعلام کرد که مشتریان سازمانی جی میل می‌توانند به ویرایش اسناد و سایر فایل‌ها در این سرویس ایمیل بپردازند.
به‌گزارش ایسنا، گوگل که در راستای جذب مشتریان رقیبانش به‌دنبال ارائه خدمات بیشتری است، بیش از یک دهه در تلاش است تا با شکست برنامه آفیس مایکروسافت، بازار جهانی ابزارهای ویرایش اسناد و ایمیل را در اختیار خود بگیرد.
هر دو شرکت امکانات تماس ویدئویی و سایر ابزارهای همکاری را اضافه کرده‌اند تا شرکت‌هایی را که در طول پاندمی کووید۱۹ به دورکاری متوسل شده‌اند، جذب کنند.
گوگل مدعی است با عرضه جی میل به‌عنوان یک هاب برای دسترسی یکجا به چت‌های متنی، تماس‌های ویدئویی و اسناد، توانسته مشتریان را جذب کند. در مقابل، مایکروسافت ارتباط‌های محدودی میان ایمیل و ابزارهای چت دارد.
گفتنی است کنفرانس سالانه مشتری و شریک واحد ابری این رویداد به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به یک اجتماع مجازی چند هفته‌ای تبدیل شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7397/17/548789/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها