پیشنهاد میانجیگری مسکو بین دو کشور متخاصم در قره باغ




گروه جهان – پس ‌از آنکه تنش‌های نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرزهای مشترک دو کشور بالا گرفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و شورای امنیت ملی روسیه ضمن ابراز «نگرانی شدید» از این اتفاقات، اعلام آمادگی کردند برای صلح بین دو کشور میانجیگری کنند.
به‌ گزارش تی‌آرتی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد، پوتین و مقامات دولتی ارشد روسیه «نگرانی شدید» نسبت به تنش‌های نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان دارند و «بر نیاز فوری به مداخله طرف‌هایی برای حصول آتش بس بین دو کشور تأکید می‌کنند.» سخنگوی کرملین در ادامه گفت، روسیه آماده است در این زمینه میانجیگری کند. دیروز نیز در بحبوحه تنش‌ها بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان خبر داد، نیروهای مسلح کشورش به همراه نیروهای روسی مستقر در شهر گیومری، واقع در شمال غربی این کشور مانور مشترک برگزار می‌کنند.
این در حالی است که در مناقشه نظامی باکو – ایروان، ترکیه از جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند و اسماعیل دمیر، رئیس صنایع دفاعی ترکیه روز جمعه اعلام کرد، آماده است در بحث تسلیحات نظامی به دولت باکو کمک کند. او در توئیتر نوشت: «صنایع دفاع ما از پهپادهای مسلح‌مان گرفته تا موشک‌ها و سیستم‌های جنگی الکترونیکی‌مان همیشه در اختیار آذربایجانی‌ها است.» رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هم روز پنجشنبه گفته بود، هیچ ابایی از حمایت از باکو در صورت بروز حملات جدی به جمهوری آذربایجان ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7397/4/548807/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها