دیگه چه خبر




جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به پاریس منتقل شد

   خبر اول اینکه، معاون حقوقی وزارت امور خارجه اعلام کرد: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به پاریس منتقل شد. به گزارش ایلنا، محسن بهاروند گفت: جعبه سیاه روز جمعه از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و یک نفر از قضات به پاریس منتقل و روز دوشنبه عملیات خوانش آن شروع خواهد شد. در این رابطه دولت فرانسه همکاری بسیار خوبی با هیأت ایرانی داشته است که جا دارد از فرانسه، تشکر کنم. هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران به مقصد کی‌یف، به اشتباه از سوی پدافند هوایی هدف قرار گرفت.

تبرئه و محکومیت دو ایرانی در امریکا

  خبر دیگر اینکه، طی روزهای گذشته و در دو پرونده جداگانه درباره دو ایرانی متهم به نقض تحریم‌های امریکا، پرونده یک نفر مختومه و یک نفر دیگر به 4 سال حبس محکوم شد. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، قاضی امریکایی «آلیسون ناتان» رأی هیأت منصفه دادگاهی در امریکا علیه علی صدر‌ هاشمی‌نژاد، شهروند ایرانی‌الاصل متهم به نقض تحریم‌های امریکا را مردود اعلام و پرونده او را مختومه کرد.‌ هاشمی‌نژاد در سال جاری به نقض تحریم‌های امریکا و انتقال ۱۱۵ میلیون دلار از طریق سیستم مالی امریکا به نهادهای وابسته به ایران در یک پروژه عمرانی در ونزوئلا متهم شده بود. مطابق قوانین امریکا، دستور این قاضی امریکایی در رد رأی قبلی هیأت منصفه و اتهامات مطرح شده علیه صدر به این معنی است که مقامات امریکایی نمی‌توانند رسیدگی پرونده او را دوباره از سر بگیرند. همچنین در پرونده دیگر، حمید علی‌آبادی شهروند امریکایی ایرانی‌الاصل به اتهام آنچه ارسال کالاهایی نظیر اقلام موتوری، پمپ، سوپاپ به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به ایران خوانده شده، به ۴ سال حبس محکوم شد. وی مدیر دفتر یک شرکت بین‌المللی به نام «گلدن گیت» بوده است.

هیچ تجمعی در ماهشهر برگزار نشده

  شنیدیم که، فرماندار بندر ماهشهر برگزاری هرگونه تجمع اعتراض‌آمیز در این شهرستان در جمعه گذشته را تکذیب کرد و گفت: هیچ گونه تجمع اعتراض‌آمیز و غیرقانونی در این شهرستان برگزار نشده است. به گزارش صداوسیما، محسن بیرانوند تأکید کرد: فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره تجمع در این شهرستان کذب است.

بازداشت اعضای باند خرید و فروش سلاح

  دست آخر اینکه،  دادگستری کل استان تهران از دستگیری اعضای باند خرید و فروش سلاح در بخش چهاردانگه خبرداد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، این باند با صدور دستور قضایی و از سوی رئیس حوزه قضایی بخش چهاردانگه، متلاشی شد. حسب گزارش فرماندهی انتظامی از مخفیگاه متهمان سه قبضه سلاح کمری به همراه ۴۸ عدد فشنگ جنگی و یک عدد گاز اشک‌آور و یک عدد دستبند کشف شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7397/3/548830/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها