ایران در ایران




قله دماوند به‌نام مازندران ثبت شد

ساری- قله دماوند به‌عنوان اولین اثر طبیعی ایران ثبت قضایی شد و مازندرانی‌ها این شانس را یافتند تا این نماد ملی به‌نام استان مازندران سند بخورد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با اعلام خبر ثبت قله دماوند به‌نام این استان گفت: کار ثبت صدور سند مالکیت اراضی قله دماوند به‌نام مازندران، در ۲۰ هزار هکتار صورت گرفته است. به گزارش ایسنا، عباسعلی زارع تصریح کرد: هدف از تثبیت و صدور سند مالکیت حساسیت شهر لاریجان است به طوری که ۹۰ درصد از اراضی منابع طبیعی استان به منظور حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تعرض طی دو هفته به ثبت رسید. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران افزود: همچنین قله دماوند به‌عنوان نماد ایران، به‌نام استان مازندران ثبت شده است. وی ادامه داد: قله دماوند، اولین اثر طبیعی کشور محسوب می‌شود که ثبت قضایی شده است.

تمدید محدودیت‌های کرونایی در بوشهر

بوشهر- با تصمیم ستاد استانی کرونا، تمام محدودیت‌های کرونایی در استان بوشهر به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.
به‌گزارش «ایران»، «سعید کشمیری» دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر اظهار داشت: براساس تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها همه شهرستان‌های استان به جز«جم» در وضعیت قرمز هستند.
کشمیری ادامه داد: با محدودیت‌های اعمال شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، از میزان ابتلا به کرونا در استان کاسته شده اما مدتی طول می‌کشد تا اثر آن در بخش بستری آشکار شود. وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های کرونایی تا پایان هفته جاری در استان تمدید شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۱۲ بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند که حدود ۵۲ نفر از آنها در بخش ویژه بستری هستند و ۳۲ نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تعادل میزان ورودی به بیمارستان‌های استان و میزان ترخیصی‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم تعداد مبتلایان به بیماری کاهش داشته و تعداد بستری‌های فعلی در بیمارستان‌های استان نتیجه افزایش مبتلایان در چند هفته قبل بوده است.

روند صعودی بیماران کرونایی در 22 شهر استان اصفهان

اصفهان- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیماران بستری شده در 22 شهرستان استان اصفهان به 800 نفر رسید.
دکتر آرش نجیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» افزود: وضعیت 22 شهرستان اصفهان بجز آران و بیدگل در 20 روز گذشته در شرایط هشدار قرار داشته که متأسفانه از 20 روز گذشته تاکنون روند بیماران مبتلا به بیماری کووید19 رو به صعود بوده است. به طوری که طی 20 روز گذشته تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها بین 500 تا 600 نفر بوده است که این رقم در حال حاضر به 800 نفر رسیده است. وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه از ضروریات در کاهش این بیماری است افزود: اگرچه استفاده از ماسک میان مردم بیشتر شده است اما کافی نیست و رعایت نکات بهداشتی در تجمعات و نکاتی که به طور مدام از رسانه‌ها به جامعه منتقل می‌شود می‌تواند در قطع این زنجیره مؤثر باشد. وی با بیان اینکه وضعیت فعلی شیوع این بیماری در شهرستان‌های استان روند نامناسبی دارد اظهار داشت: متأسفانه تا 20 روز گذشته تعداد فوتی‌های روزانه زیر ده نفر بوده که این میزان در روزهای اخیر افزایش داشته است.

بندر شهید بهشتی چابهار کانون جدید ترانزیت کالا به شرق دور

زاهدان - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با ارسال اولین محموله ترانزیتی افغانستان به چین از طریق بندر شهید بهشتی چابهار، کریدوری جدید برای این بندر بزرگ اقیانوسی گشوده شد.
به گزارش «ایران» بهروز آقایی افزود: در حالی که جهان تحت تأثیر اپیدمی کرونا قرار دارد، علاوه بر کسب شاخص حائز اهمیت ارسال سه فروند کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان به هند در یک ماه، رکورد دیگری در بندر چابهار رقم خورد. وی تصریح کرد: در این راستا بندر شهید بهشتی چابهار با ایجاد سرویس‌های منظم حمل‌ونقل کانتینری، گام بلندی برای تسهیل تجارت بین کشورهای آسیای میانه و افغانستان با کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا و شرق دور برداشت. این مقام مسئول با بیان اینکه در این راستا اولین محموله ترانزیتی افغانستان حامل میوه خشک به مقصد بندر تیان جین در کشور چین ارسال شد، ادامه داد: این محموله با ترانشیپ از طریق چابهار به بندر موندرای هند ارسال شد که پس از تخلیه در این بندر و بارگیری به کشتی دیگری به مقصد نهایی منتقل شد. وی تصریح کرد: در گذشته محموله‌هایی که از طریق بندر چابهار به هند ارسال می‌شد، ابتدا به بندر عباس یا بندر جبل علی منتقل و از آنجا با کشتی عازم چین می‌شد که مسیر و هزینه اضافه‌ای را به صاحبان این کالاها تحمیل می‌کرد. وی افزود: با اقدام جدید بندر شهید بهشتی در راستای گشوده شدن این کریدور، کاهش چشمگیری در هزینه حمل شاهد خواهیم بود و از سویی کالاها با سرعت بیشتری به مقصد می‌رسد، این اقدام برای ارسال کالا به سایر مقاصد از جمله ویتنام، تایلند و مالزی نیز در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت.

پیش‌بینی صادرات ۴۲۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی آذربایجان ‌شرقی

تبریز - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی کرد که امسال میزان صادرات انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی این استان به ۴۲۰ میلیون دلار برسد.
به‌گزارش ایرنا فیروز باقرزاده با بیان اینکه ارزش صادرات محصولات کشاورزی استان در سال گذشته حدود ۴۱۷ میلیون دلار بود، افزود: این میزان نسبت به سال ۱۳۹۷ معادل ۴۰ درصد افزایش داشته است.
وی ظرفیت آذربایجان شرقی در تولید محصولات کشاورزی را 5 میلیون تن در سال اعلام کرد که این میزان در سال‌های زراعی مختلف بر اساس شاخص‌های خاصی دارای نوسان است. باقرزاده با بیان اینکه محصولات تولید شده در داخل استان نیازهای مردم را تأمین می‌کند، گفت: ۳۰درصد محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی به سایر استان‌ها و کشورهای هدف که حدود ۵۰ کشور را در برمی گیرد، صادر می‌شود.
به ‌گفته وی ۶۷ درصد از کل صادرات محصولات آذربایجان شرقی باغی است که ۵۰ درصد آن نیز به کشمش اختصاص دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7399/6/548986/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها