اخبار




️داستان پیامک های هشدار خاموشی چیست؟
هشدار خاموشی!

احتمال قطعی برق در محدوده زندگی شما وجود دارد
به دنبال افزایش کم سابقه مصرف برق در کشور و ضرورت همکاری هرچه بیشتر پایتخت نشینان به منظور جلوگیری از بروز خاموشی، تهرانی ها این روزها شاهد دریافت پیامک هایی متفاوت همچون «هشدار خاموشی! احتمال قطعی برق در محدوده زندگی شما وجود دارد!» هستند.
حسین صبوری؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص پیامک هایی که این روزها به دست تهرانی ها می رسد گفت: به دنبال افزایش دمای هوا، روز شنبه؛ 28 تیرماه با ثبت رقمی بیش از 58 هزار مگاوات، میزان مصرف برق در کشور به بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ صنعت برق ایران رسید که با توجه به پیش بینی های انجام شده مبنی بر افزایش بیشتر دمای هوا در طول هفته جاری، روند تغییرات مصرف برق به ویژه در روزهای پیش رو، می تواند نگران کننده باشد.
صبوری با اشاره به وجود 4.5 میلیون مشترک برق در تهران و تاثیر غیرقابل انکار پایتخت بر مصرف برق سراسری گفت: اگرچه با تلاش های شبانه روزی انجام شده و تدابیری که پیش از این و از مهرماه سال گذشته در حوزه فنی مهندسی و فرهنگی اندیشیده شده است، شبکه برق تهران در حال حاضر در شرایط پایدار قرار دارد اما در صورت تداوم افزایش دمای هوا و یا کوچکترین تغییری در الگوی رفتار مصرف مشترکان، ممکن است شبکه برق پایتخت با وضعیتی نامساعد و حتی خاموشی مواجه شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اضافه کرد: به همین دلیل ضمن قدردانی از شهروندان فهیم پایتخت و همکاری قابل تقدیر آنان در کنترل مصرف برق، به منظور آگاهی بیشتر مشترکان از شرایط کلی و منطقه‌ای شبکه تهران به شکل لحظه ای، از 25 تیرماه با همکاری یک شرکت معتبر دانش بنیان، در تلاشیم تا با ارسال روزانه پیامک هایی هدفمند، با ایجاد آگاهی در مخاطبان از وضعیت لحظه ای مصرف برق در هر منطقه، ضمن جلب همکاری هرچه بیشتر مشترکان تهرانی، فشار وارد بر شبکه را، کاهش داده و مانع از بروز خاموشی در تهران و همچنین کشور شویم.  

«طرح تولید انبوه مسکن» نهایی شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی نهایی «طرح تولید انبوه مسکن» با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی در نشست دیروز این کمیسیون خبر داد. این طرح که با همکاری و مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت راه و شهرسازی، بخش خصوصی، تولید‌کنندگان مسکن، بانک مرکزی و دیگر کارشناسان تهیه و تدوین شده است بر تأمین زمین ارزان قیمت، تسهیلات ارزان قیمت و مصالح ساختمانی ارزان قیمت برای ساخت خانه تأکید دارد. هدف‌گذاری مجلس ساخت ۶ میلیون واحد مسکونی از سال ۹۹ تا ۱۴۰۵ است که در قالب طرحی ارائه خواهد شد و براساس آن وزارت راه و شهرسازی مکلف خواهد شد سالانه ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار بدهد. «سید البرز حسینی» در تشریح نشست دیروز کمیسیون عمران مجلس که با حضور مسئولان وزارت راه برگزار شد، گفت: در این نشست طرح تولید انبوه مسکن مورد جمع‌بندی قرار گرفت، یکی از موارد بررسی شده بحث ارائه تسهیلات مسکن بود همچنین در این جلسه مقرر شد که صندوق زمین و مسکن تشکیل شود تا اعتبارات اجرای این طرح در آن متمرکز باشد. نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مورد بررسی در نشست دیروز بحث تأمین مصالح ساختمانی برای اجرای طرح تولید انبوه مسکن بود، گفت: در شرایط کنونی، نمایندگان در رابطه با افزایش چشمگیر قیمت فولاد و سیمان سؤال‌هایی از وزرای اقتصاد، صنعت و راه دارند از این‌رو مقرر شد که روز سه‌شنبه نشستی با حضور مسئولان مربوطه برای بررسی این موارد برگزار شود تا پس از آن طرح جمع‌بندی نهایی شده و برای اعلام وصول به صحن علنی ارسال شود. /ایرنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7399/7/549078/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها