روی خط خبر




معاون اول رئیس‌جمهوری ماده واحده «فرآیند و مرجع تدوین سند ملی هنرهای تجسمی» که در جلسه پنجم ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور به تصویب رسیده است، را ابلاغ کرد. طبق اعلام مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس این ماده واحده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است سند ملی هنرهای تجسمی را با رعایت چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ تدوین کند. اجرای این مصوبه منوط به رعایت الزامات متناظر اعم از عدم اختصاص منابع مالی و تشکیلاتی جدید و عدم مغایرت با مقررات لازم الاجرا مرتبط است. در روزهای گذشته ماده واحده فرآیند و مرجع تدوین سند ملی موسیقی هم توسط اسحاق جهانگیری ابلاغ شده بود.
 سینماهای سراسر کشور سه‌شنبه سی و یکم تیرماه همزمان با شهادت امام محمد تقی(ع) تا ساعت ۱۸ تعطیل است.
کنسرت آنلاین سالار عقیلی با همراهی همسرش حریر شریعت‌زاده به‌عنوان نوازنده پیانو ساعت ۲۰:۳۰ روز سوم مردادماه از طریق یکی از اپلیکیشن‌های رسمی کشورمان برگزار می‌شود.
حسین صفاری‌دوست، شاعر در سن ۷۱سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. حسین صفاری‌دوست متولد سال ۱۳۲۸ در قزوین بود و نخستین مجموعه شعر خود را با نام «فصلی از شکفتن» در سال ۱۳۵۴ منتشر کرد. او در مجموع حدود ۲۰ مجموعه شعر به چاپ رسانده است.
در پی تعامل و همکاری تنگاتنگ قوه قضائیه، پلیس امنیت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران، یک صحافی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به چاپ و صحافی کتاب‌های ناشران می‌کرد، کشف شد. صاحبان این صحافی هم به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
 مجموعه‌ای از ۹۰۰ یادگار از فیلم‌های مطرح هالیوود و سریال‌های تلویزیونی در یک حراجی در امریکا به فروش گذاشته شد. از مهم‌ترین آثار حراجی جولین که طی دو روز و به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود می‌توان به لباس فضایی فیلم معروف «۲۰۰۱: اودیسه فضایی» ساخته «استنلی کوبریک» اشاره کرد که در نهایت به قیمت ۳۷۰ هزار دلار به فروش رفت. این لباس در «اودیسه فضایی» بر تن «کر دولا» بازیگر نفش دکتر «دیوید باومن» در این فیلم بوده است. همچنین شنل معروفی که کریستوفر ریو در دو فیلم اول از مجموعه ابرقهرمانی «سوپرمن» به تن می‌کرد نیز به قیمت ۱۱۰ هزار دلار چکش خورد.
سینا سعیدیان تهیه‌کننده فیلم «گورکن» معتقد است تهیه‌کننده باید در شرایط موجود (شیوع کرونا) به گزینه اکران آنلاین هم فکر کند، اما این شیوه اکران مزایا و معایب خودش را دارد که بزرگ‌ترین معضل آن عدم رعایت قانون کپی رایت فیلم است. این چالش برای فیلم‌ها مصداق دزدی در روز روشن است.
 در حالی که اعلام شد ویلم دفو بازیگر چهره جشنواره فیلم بین‌المللی سن سباستین امسال خواهد بود، پوستر این جشنواره با تصویری از وی رونمایی شد.
مدیر مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد که این مرکز فعلاً اجرای تئاتر ندارد و از سر‌گیری فعالیت‌های حضوری آن وابسته به تصمیم هیأت دولت است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7399/19/549082/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها