قم؛ شهر ملی انگشتر می‌شود



قم - استاندار قم گفت: در شرایط فعلی یکی از موضوع‌های مهمی که مطرح است برندسازی و هویت‌بخشی به شهرها در حوزه صنایع‌دستی است که انتخاب قم به‌عنوان «شهر ملی انگشتر» می‌تواند به این برندسازی کمک کند.
به گزارش میراث فرهنگی  قم، بهرام سرمست در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی افزود: در استان قم تمام عوامل لازم برای نقش‌آفرینی در هویت‌بخشی و برندسازی وجود دارد، معادنی که در استان وجود دارد یک ظرفیت بسیار ارزشمند است.
وی گفت: ضمن اینکه وجود هنرمندان صاحب دانش در قم و بازار مصرف بسیار خوب، عوامل دیگری است که می‌تواند به برندسازی و هویت‌بخشی صنایع‌دستی بخصوص هنر انگشترسازی کمک کند.
سرمست ادامه داد: انگشتر می‌تواند به‌عنوان یکی از اقلام مهم در بسته سوغات زائر در شهر قم قلمداد شود، با توجه به اینکه این بسته در دست تدوین است، حتماً باید انگشتر در این بسته سوغات دیده شود.
وی اضافه کرد: در استان قم یک منطقه گردشگری بسیار وسیع داریم که به‌منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی قم در بخشی از این منطقه نمونه گردشگری می‌توان بازار فروش برای محصولات هنرمندان صنایع‌دستی تدارک دید.
پویا محمدیان، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: طرحی با عنوان ایجاد شورای عالی گوهرسنگ‌ها در دست تدوین داریم که به‌زودی به پایان می‌رسد. این سند یک سند مشخص بخصوص در حوزه اشتغال سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است، موضوع انگشتر که خاستگاه آن در شهر قم است از اهمیت بالایی برخوردار است.
در استان قم حدود ۸۰۰ کارگاه تولید زیورآلات سنتی فعال است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7400/6/549085/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها