خط خبر




معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‎های حمایتی این معاونت در پی برگزار نشدن نمایشگاه کتاب تهران را تشریح کرد. به گفته محسن جوادی، این برنامه شامل بخش‌های مختلف نشر می‌شود؛  برای حمایت از کتابفروشی‌ها طرح‌ فصلی تابستانه کتاب (در مرداد ماه و پاییزه کتاب) همزمان با هفته کتاب در آبان‎ماه با افزایش
50 درصدی اعتبارات اجرا خواهد شد. علاوه بر این طرح برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی فراگیر هم در دست بررسی است و تا حد اکثر یک ماه آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد؛  برای اطلاع از جزئیات بیشتر این خبر می‌توانید به سایت وزارت ارشاد
مراجعه کنید.
شبکه اچ. بی. او  کار انتخاب بازیگر برای سریال «خاندان اژدها« (House of the Dragons)، اولین اثر نمایشی برگرفته از سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت»  را آغاز کرد.
سهراب پورناظری، آهنگساز و نوازنده در اظهار نظری با ابراز تعلق خاطر به ایران، زبان پارسی و فرهنگ ایرانی، بر اتحاد قوم کرد در هر نقطه از دنیا تأکید کرد و آنها را ایرانی خواند.
نخستین جلسه گفت‌وگوی مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور با رؤسای شعب انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها روز ۳۰ تیر در فضای مجازی و به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
تورج نصر صدا پیشه، گوینده و بازیگر سینما و تلویزیون میهمان این هفته «پرنیان صدا» در رادیو پیام است و به تاریخ رادیو می‌پردازد. «پرنیان صدا» روزهای جمعه ازساعت  ۲۲تا ۲ بامداد از بخش شبانگاهی رادیو پیام با اجرا و تهیه کنندگی سعید توکل از طریق سایت رادیو پیام و اپلیکیشن ایران صدا پخش می‌شود. همچنین رادیو تصویری پیام  همزمان با برنامه  تصاویر مرتبط به نمایش می‌گذارد.
خسرو احتشامی در بخش ایزوله CCU بیمارستان بستری شده و پسرش از مردم خواسته برای این شاعر که حال مساعدی ندارد دعا کنند؛ برخی از نوشته‌های احتشامی در زمینه نقد و بررسی شعرهای صائب، نظامی و خواجوی کرمانی و همچنین شناخت و بررسی هنرهای اسلامی ـ ایرانی است. از آثار این شاعر و پژوهشگر می‌توان به «در کوچه باغ زلف»، «اصفهان در شعر صائب»، «امشب صدای تیشه»، «باغ‌های چوبی»، «جمال‌شناسی پنجره‌های ایرانی» و... اشاره کرد.
پنج تماشاخانه‌ جدید به ناوگان تریلی‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌پیوندند تا تعداد این صحنه‌های سیار نمایشی به ۷ خودرو در کشور افزایش پیدا کند.
انتشارات علمی و فرهنگی مجموعه کاملی از یادداشت‌های سیروس پرهام را در کتابی با عنوان «همگام با زمانه» منتشر کرد. این کتاب با مقدمه ای جامع از مؤلف درباره نقد تحلیلی و نیز مقدمه‌ای از بهاء‌الدین خرمشاهی درباره زندگی و آثار پرهام همراه شده است.
برای اولین بار در ایران پخش آنلاین نمایش «افسانه پری دریایی» به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات همزمان با اجرای زنده این نمایش و با حضور تماشاگران و هنرمندان تئاتر کودک از جمله ناصر آویژه، مهدی قلعه، میلاد رمضانی ورجاوند و حسین فدایی حسین روز دوشنبه سی تیرماه ساعت بیست در تالار هنر افتتاح شد.
فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی «گیملی »در استان «مانیتوبا‌»کانادا روی پرده خواهد رفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7400/19/549096/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها