اخبار




رئیس پلیس آگاهی تهران:
مشکلات اقتصادی بر وقوع جرم تأثیرگذار است

گروه حوادث/  «در  سه ماهه اخیر بیش از ۵۰ درصد دستگیرشدگان در حوزه سرقت برای بار اول مرتکب جرم شده بودند که این نشان می‌دهد وقوع جرم بی‌تأثیر از شرایط روز نیست.»
«سردار علیرضا لطفی» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این جمله به ایلنا گفت:  اگر  بگوییم مسائل و مشکلات مختلف جامعه در حوزه جرایم تأثیری ندارد، حرف بیهوده‌ای است؛ بی‌تردید مشکلات مختلف بویژه مشکلات اقتصادی در حوزه جرایم تأثیرگذار است، اما  شیوع کرونا و اینکه مردم بیشتر در خانه‌ها بودند و مغازه‌ها تعطیل شده بود، باعث کاهش سرقت از منازل شده بود، به طوری که شاهد کاهش ۱۴ درصدی سرقت منازل در این ایام هستیم، اما در کنار این موارد یکسری سرقت‌های خرد مانند سرقت‌ قطعات و لوازم خودرو و موبایل‌قاپی افزایش داشته است. وی در ادامه گفت: دستگیری مجرمان سابقه‌دار نسبت به بار اولی‌ها در سال‌های گذشته ۵۰ درصد به ۴۵ درصد بود؛ یعنی بیش از ۵۰ درصد مجرمان سابقه‌دار بودند و کمتر از ۴۵ درصد مجرمان بار اولی بودند، اما در حال حاضر تقریباً این میزان مساوی شده است و شاید در این سه ماهه اخیر بیش از ۵۰ درصد دستگیرشدگان برای بار اول مرتکب جرم شده بودند و این نشان می‌دهد که این اتفاقات بی‌تأثیر از شرایط روز نباشد. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره راه‌اندازی و تشکیل کارآگاه‌های خصوصی گفت: من  با استفاده از  کارآگاه‌های خصوصی موافق هستم و ما هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه از پتانسیل بخش‌های خصوصی در برخی از خدمات پلیسی استفاده کنیم. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: معتقدم کارآگاهان خصوصی بشدت می‌توانند به پلیس کمک کنند تا پیگیری برخی از امور مردم که خیلی مباحث پیچیده‌ای نیست، سریع‌تر انجام شود. ما می‌توانیم برخی از موضوعات را به کارآگاهان خبره بازنشسته پلیس براساس ضوابط مشخص و همکاری پلیس، بسپاریم.

جرایم سایبری رو به رشد در کشور

گروه حوادث/   «افزایش جرایم سایبری  به خاطر رها بودن مدیریت فضای مجازی  یکی از چالش‌های عمومی در کشور است که باید کنترل شود.» به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: طبق توضیحات فرماندهان پلیس فتا، اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی  یکی از چالش‌های عمومی در کشور افزایش جرایم سایبری است.
وی با اشاره به توضیحات فرمانده پلیس اطلاعات و امنیت و پلیس فتای نیروی انتظامی گفت: طبق توضیحات ارائه شده یکی از چالش‌های عمومی در فضای کشور افزایش جرایم سایبری به دلیل رها بودن مدیریت فضای مجازی در کشور است. یک نمونه شناخته شده از این موارد فیشینگ است که سعی می‌شود با الزامی شدن رمز دوم کارت‌های بانکی روند رو به رشد آن را کنترل کرد. همچنین فرماندهان نیروی انتظامی هم بر ساماندهی وضعیت اتباع خارجی در کشور تأکید کردند. در نهایت اعضای کمیسیون امنیت ملی بعد از ارائه نظرات‌شان در حوزه فعالیت نیروی انتظامی بر حمایت از جایگاه و اقتدار پلیس تأکید داشته و اعلام کردند که برای رفع مشکلات این مجموعه بخصوص در موضوع اعتبارات همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.

مرگ 3 عضو یک خانواده در رودخانه

گروه حوادث/   سه عضو یک خانواده که برای شنا به رودخانه کرج رفته بودند، غرق شدند.
سرهنگ سید مجید فیض جعفری، معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح این خبر گفت: فردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از کشف اجساد یک زن و مرد و دختری نوجوان  در کیلومتر 12 جاده چالوس خبر داد که  بلافاصله مأموران کلانتری 28 آدران به محل حادثه اعزام شدند.مأموران با حضور در محل کشف اجساد و بررسی‌های میدانی متوجه شدند یک خانم 34 ساله به همراه برادر 30 ساله و دختر 14 ساله‌اش برای شنا  وارد رودخانه شده بودند که به دلیل شدت جریان آب غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش نیروهای امدادی و انتظامی اجساد از داخل آب خارج شد و با دستور مقام قضایی به بهشت سکینه انتقال داده شدند.وی متذکر شد: شهروندان  با توجه به غرق شدن تعدادی از هموطنان در رودخانه‌های استان البرز، برای پیشگیری از حوادث تلخ این چنینی، از ورود به آب های جاری پرهیز کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست:
حیوان آزاری را مستند گزارش دهید

گروه حوادث/  فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از مردم خواست گزارش‌های حیوان آزاری را با مدارک مستند ارائه کنند.
سرهنگ جمشید محبت خانی در این باره به میزان گفت:   مردم می‌توانند گزارش‌های  خود از حیوان آزاری را از دو طریق حضوری و غیرحضوری به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه کنند اما  به این مسأله توجه کنند که گزارش‌های حیوان آزاری باید مستند باشد به این معنا که هنگام حیوان آزاری عکس یا فیلم تهیه کرده و در اختیار ما قرار دهند. همچنین با ثبت تصاویر شماره پلاک می‌توان افراد متخلف را تحت تعقیب قرار داد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز با حیوان آزاران برخورد می‌کند.
وی افزود: پاسگاه‌های محیط بانی که در سراسر کشور فعال هستند و ادارات سازمان حفاظت محیط زیست استانی، به صورت حضوری آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی هستند. سامانه ۱۵۴۰ به صورت تلفنی، گزارشات مردمی را دریافت می‌کند. اگر در ساعات اداری با این سامانه تماس گرفته شود، اپراتور‌ها پاسخگو خواهند بود. همچنین در ساعات غیراداری، پیام‌های صوتی دریافت می‌شود. وی افزود: همچنین از طریق تماس با ۱۱۰ نیز امکان گزارش حیوان‌آزاری وجود دارد و بر اساس همکاری محیط زیست با ناجا، تاکنون فیلم‌های بسیاری به دست ما رسیده که ما همه مجرمان را تحویل مقام قضایی داده‌ایم.

آگهی برای فروش خودروی خیالی

گروه حوادث/   مدیر یک شرکت صوری  که با درج آگهی ثبت نام خرید خودرو در سایت،  یک میلیارد و 200 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد. سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این باره گفت: پس از گزارش‌هایی که در رابطه با عملکرد یک شرکت فروش خودرو به دست مأموران پلیس آگاهی استان رسید تحقیقات آغاز و مشخص شد که این شرکت توسط یک فرد کلاهبردار اداره می‌شود و آنها با درج آگهی در سایت‌های اینترنتی شهروندان را فریب داده و به بهانه فروش خودرو  از آنها کلاهبرداری می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات پلیسی این کلاهبردار حرفه‌ای در شهرستان بندرعباس شناسایی و دستگیر شد که در بازجویی‌ها  به کلاهبرداری از 25 نفر به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتراف کرد. شهروندان در صورتی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند به پلیس آگاهی استان هرمزگان مراجعه کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7400/12/549118/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها