اخـــــــــبار




درخواست ترامپ از هوادارانش
تیک تاک را تحریم کنید

کمپین ویژه مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ خواستار حمایت از ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن تیک تاک شده است. این موضوع با هدف حمایت از مسائل امنیتی مطرح شده است. به گزارش انتخاب، در اوایل ماه جاری، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده اظهار داشت که دولت ایالات متحده نگرانی‌هایی جدی درباره برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اجتماعی چینی دارد. در این اظهارات صراحتاً به تیک تاک نیز اشاره شد و اکنون ترامپ نیز از هواداران خود درخواست می‌کند که به مبارزه با تیک تاک پرداخته و به عبارتی این اپ را تحریم کنند. کمپین ترامپ در تبلیغات فیس‌بوکی خود تصاویری را منتشر کرده که در آنها ادعا می‌شود تیک تاک از کاربران جاسوسی می‌کند. در این تبلیغات از مردم خواسته می‌شود تا دادخواستی برای حمایت از ممنوعیت تیک تاک امضا کنند. با این حال، این پیوند به پیمایشی می‌رسد که اطلاعات شخص را جمع می‌کند. به اعتقاد برخی از کارشناسان این تبلیغات اساساً باعث تقویت احساسات ضدچینی شده و کاربران را گمراه می‌کنند تا فهرست هواداران ترامپ را تقویت کنند. بلومبرگ با استناد به اطلاعاتی از آرشیو تبلیغاتی فیس‌بوک، گزارش داد که تبلیغات توسط کمیته مجدد Trump Make America Great Great ساخته شده و در درجه اول محدوده سنی ۱۸ تا ۶۴ سال را هدف قرار داده است. بسیاری از فعالان حوزه فناوری معتقدند که تیک تاک خطرناک‌تر از سایر برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی یا خدمات آنلاین نیست، اما به‌دلیل ارتباط آن با چین، این برنامه بیشتر مورد توجه است.

چین به دنبال تنبیه نوکیا و اریکسون

اگر اتحادیه اروپا مانند امریکا و انگلیس بخواهد شرکت هواوی را از شبکه‌های ۵G محروم کند، چین به تلافی علیه شرکت‌های نوکیا و اریکسون خواهد پرداخت.
به گزارش ایسنا، انگلیس هفته گذشته به اپراتورهای مخابرات دستور داد از پایان امسال تجهیزات شبکه ۵G را از شرکت هواوی خریداری نکنند و تمامی قطعات فعلی خریداری شده از این غول مخابراتی چینی را تا سال ۲۰۲۷ از شبکه‌های ۵G حذف کنند.
شرکت‌های سازنده تجهیزات مخابراتی اریسکون سوئد و نوکیای فنلاند در میان شرکت‌هایی هستند که از کمپین امریکا علیه هواوی سود می‌برند.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرد وزارت بازرگانی چین در حال بررسی اعمال کنترل های صادراتی است تا مانع از ارسال محصولات نوکیا و اریکسون که در چین تولید می‌شوند به سایر کشورها شود. اگر کشورهای اروپایی بخواهند به شرکت‌های چینی سخت بگیرند و آنها را از شبکه‌های ۵G خود محروم کنند، این انتقام‌جویی بدترین سناریوی ممکن خواهد بود که علیه پکن استفاده خواهد کرد.
براساس گزارش رویترز، اتحادیه اروپا تاکنون ممنوعیت استفاده از محصولات هواوی را توصیه نکرده اما استانداردهای امنیتی دارد که کشورهای عضو این بلوک در هنگام ساخت شبکه‌های ۵G، برای استفاده از محصولات دارای ریسک بالا باید آنها را رعایت کنند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7400/17/549139/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها