اخبـــــار



.
کسب کرسی در IOC مستلزم ثبات مدیریتی است

کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره وضعیت المپیک و المپین‌های کشورمان گفت: «آخرین نشست کمیته بین‌المللی المپیک با حضور 93 عضو برگزار شد. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک صحبت‌هایی داشت و جلسه 4 ساعت طول کشید. قرائن نشان می‌دهد المپیک برگزار خواهد شد و بحث درباره نحوه برگزاری آن است که یا به‌صورت محدود یا بدون تماشاگر و با حفظ پروتکل‌ها با مشورت سازمان بهداشت جهانی برگزار خواهد شد.
از طرفی کمکی به مبلغ 150 میلیون دلار به فدراسیون‌های المپیکی و کمیته‌های ملی المپیک کشورها تصویب شد تا در این یک سال در اختیار آنها قرار بگیرد.» او که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در مورد عدم حضور فردی از ایران در کمیته IOC اظهار داشت: «کسب کرسی در کمیته بین‌المللی المپیک یا فدراسیون‌های جهانی، کاری پیچیده و سخت اما قابل دستیابی و نیازمند کار ملی، راهبرد مناسب و ارتباطات و لابی بین‌المللی است.
به مدیریت باثبات و طولانی نیاز داریم تا مدیران ارشد ما شناخته شوند و با ارتباطات بین کشورها، شرایط فراهم شود. کسب کرسی در IOC مستلزم ثبات مدیریتی است و برخی مدیران IOC بیش از دو یا سه دهه کار می‌کنند که باعث شد در این دوره حضور داشته باشند.»

تشییع غریبانه پیکر مدال‌آور المپیک

علی میرزایی پیشکسوت وزنه‌برداری و دارنده مدال برنز المپیک، روز یکشنبه در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر او دیروز (سه‌شنبه) انجام گرفت و پیکر مرحوم میرزایی در امامزاده عبدالله در کنار مادرش به خاک سپرده شد. وصیت مرحوم میرزایی این بود که در کنار مادرش به خاک سپرده شود. در این مراسم فقط خانواده او به همراه چند نفر از اهالی وزنه‌برداری حضور داشتند. از مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کسی در این مراسم حضور نداشت. علی میرزایی دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی، نقره  و برنز قهرمانی جهان و نقره بازی های آسیایی ۱۹۵۱ بود.

تمجید «آبولا» از طارمی؛ او یک مهاجم تمام عیار است

نشریه «آبولا» پرتغال روز سه‌شنبه در گزارشی به تمجید از مهدی طارمی، مهاجم ایرانی ریوآوه پرداخت و او را یک مهاجم تمام عیار معرفی کرد که باشگاه‌های بزرگ این کشور به دنبال او هستند. این رسانه پرتغالی نوشت: «باشگاه‌های بزرگ پرتغال این روزها مهدی طارمی، مهاجم ریوآوه را زیرنظر دارند که فصلی رؤیایی را پشت سر می‌گذارد. مهاجم ملی‌پوش ایرانی با داشتن صفات یک مهاجم گلزن و تمام عیار توجه ها را به خود جلب کرده است. او در 9 بازی گذشته ریوآوه موفق شده 8 گل به ثمر برساند. او در کل برای تیمش در این فصل 16 گل به ثمر رسانده است. طارمی سال گذشته از ایران به ریوآوه آمد تا اولین تجربه خود را در اروپا داشته باشد. درخشش طارمی در این فصل باعث شده تا هواداران فوتبال ایران از تهران تا بوشهر اخبارش را پیگیری کنند و همه منتظر انتقال این مهاجم 28 ساله به تیم بزرگی هستند.»

مسابقات جایزه بزرگ شمشیربازی در پارک ها

فضل الله باقرزاده، رئیس فدراسیون به همراه محسن وحدانی سرپرست دبیری فدراسیون دیروز با حضور در سازمان ورزش شهرداری تهران با امیر محسنی مدیرعامل این سازمان دیدار و گفت و گو کردند. رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: «با پیشنهاد فدراسیون مقرر شد مسابقات جایزه بزرگ شمشیربازی با حضور قهرمانان این رشته برای جلب بیشتر مشارکت مردمی و آشنایی خانواده ها در مکان های دیدنی و بوستان های تهران برگزار شود. مسابقات جام جهانی جوانان (کلاس A) به عنوان جام جهانی تهران در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده و شهرداری تهران  به عنوان یک متولی می تواند  نقش به سزایی در بهتر برگزار شدن آن به فدراسیون کمک کند.»همچنین امیر محسنی، مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری نیز با مهیج خواندن این رشته ورزشی افزود: «سازمان ورزش شهرداری تهران  آمادگی دارد پتانسیل و زیر ساخت های مناسب خود را  برای پیشرفت رشته شمشیربازی  در اختیار بگذارد و در صورت صدور مجوز و ایجاد پروتکل، اولین جایزه بزرگ شمشیربازی را در فضای باز برگزار کند.»

پول آنتورپ، در حساب برانکو

پس از انتقال علیرضا بیرانوند به باشگاه آنتورپ، این باشگاه بلژیکی متعهد شد ٧٠٠ هزار یورو بابت این انتقال به پرسپولیس پرداخت کند. از این‌رو در زمان عقد قرارداد، ١۵٠ هزار یورو به پرسپولیس پرداخت شد تا مابقی پول بعد از صدور ITC پرداخت شود. دیروز امیر علی حسینی مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس با اعلام اینکه ITC بیرانوند صادر شده، گفت: «ITC بیرانوند را در سیستم TMS ثبت کرده‌ایم که فدراسیون فوتبال ایران هم آن را تأیید کرد و پس از آن که به رؤیت و تأیید فدراسیون فوتبال بلژیک برسد، در اختیار باشگاه آنتورپ خواهد بود.» بر همین اساس حالا که پرسپولیس‌ مجوز صدور ITC بیرانوند را صادر کرده، باشگاه آنتورپ به دنبال این است که طلب سرخ‌ها را پرداخت کند. تیم بلژیکی به پرسپولیس‌ اعلام کرده، ۵۵٠ هزار یوروی باقی مانده را به همان شماره حساب اعلامی که در روز امضای قرارداد ذکر شده واریز خواهد کرد. از قرار معلوم این شماره حساب متعلق به یک صراف است و پرسپولیسی‌ها هم قصد دارند پس از واریز پول، مستقیماً مبلغ را به حساب برانکو ایوانکوویچ در یکی از بانک‌های عمان واریز کنند تا اینگونه بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

الهامی: شجاعی، راموس تراکتور است

سرمربی تراکتور به برخی اخبار حاشیه‌ای مربوط به مسعود شجاعی واکنش نشان داد. ساکت الهامی، درباره شائبه‌هایی مبنی بر انتخاب دو دستیار جدیدش برای کاهش قدرت شجاعی در بین بازیکنان تراکتور، به فارس گفت: «یک عده‌ای فقط به دنبال ایجاد شیطنت و حاشیه برای بازیکنان تراکتور هستند اما من با قدرت می‌گویم شجاعی رهبر و لیدر تیم ماست. او در کنار احسان حاج صفی و اشکان دژاگه نه تنها حاشیه‌ای ندارند بلکه به جمع شدن حواشی همیشه کمک کرده‌اند. من شنیده‌ام که می‌گویند راموس برای بازیکنان رئال یک لیدر واقعی است اما در این 18 سالی که مربیگری می‌کنم بازیکنی مانند شجاعی ندیدم که در رختکن تیم را به خوبی لیدری و رهبری کند. او نه تنها در تراکتور بلکه در تیم ملی هم می‌تواند همین کار را انجام دهد. من خوش‌شانس هستم که سه کاپیتان تیم ملی را در اختیار دارم.»

جهانبخش نبود، برایتون لیگ برتری ماند

در ادامه هفته سی و هفتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، برایتون در ورزشگاه خانگی خود میزبان نیوکاسل بود و این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی علیرضا جهانبخش از لیست برایتون خط خورد. برایتون با این تساوی 38 امتیازی شد و ضمن صعود به رده پانزدهم عملاً در لیگ برتر انگلیس باقی ماند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7400/18/549161/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها