اخبار



جهانگیری: رمز عبور از بحران‌هایی نظیر کرونا، اعتماد به مردم و نخبگان است
باید شیوه‌های حکمرانی کشور اصلاح شود

معاون اول رئیس جمهوری، کشور را نیازمند تقویت مشروعیت نهادهای متولی امور، سرمایه اجتماعی، اعتماد و همبستگی ملی دانست و تأکید کرد که بدون رضایت و حمایت افکار عمومی و همکاری همه قوا و نهادهای رسمی و استفاده از ظرفیت‌های مدنی و اعتماد به بخش خصوصی و عمومی، هیچ نهاد و مسئولی نمی‌تواند قدمی پیش بگذارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایگاه معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در نشست مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان، با تشریح تحریم‌های ظالمانه و خشن امریکا علیه کشورمان گفت: یکی از مظلومیت‌های مدیریت فعلی کشور این است که به خاطر مصالح و منافع ملی نمی‌توانند راجع به ابعاد مختلف این موضوع شفاف با مردم صحبت کنند حتماً پس از پایان تحریم‌ها به مردم خواهیم گفت که چه اتفاقاتی رخ داد و چه مسائلی پیش روی کشور به وجود آمد، البته به فضل الهی از مشکلات عبور خواهیم کرد. جهانگیری با بیان اینکه کشور در شرایط خطیری است و مردم در شرایط دشواری هستند، افزود: با رویکردهای قدیمی نمی‌توان ایران را اداره کرد باید شیوه‌های حکمرانی را اصلاح کرد و شرایط گذشته که همه چیز متکی به دولت و یا درآمدهای نفتی بود باید تغییر کند. ما باید کارآمدی مدیران کشور را بالا ببریم. معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از رسانه‌های فارسی زبان در کشورهای بیگانه اظهار کرد: ‌این رسانه‌ها تمرکز کرده‌اند تا هر موضوع ساده‌ای را در ایران به یک مسأله پیچیده تبدیل کنند و این گونه به مردم القا کنند که ایران آینده روشنی نخواهد داشت.
او با تأکید بر اینکه هیچ مدیریتی در ایران نمی‌تواند بدون رضایت مردم و حمایت افکار عمومی، شرایط سخت را پشت سر بگذارد، تصریح کرد: مدیریتی می‌تواند موفق شود که به خواسته‌های جامعه توجه کند و اصلاحات لازم را انجام دهد. جهانگیری با تأکید بر اینکه همکاری و همدلی قوای سه گانه از پیش نیازهای اصلی برای عبور از بحران‌ها است، گفت: نمی‌توان از بزرگترین سدهایی که امریکا در مقابل ملت ایران ایجاد کرده و نیز از مسائلی نظیر کرونا عبور کرد اما همکاری و همدلی قوای سه‌گانه، مردم، نهادهای مختلف، بخش خصوصی و افکار عمومی را نداشت.

 
واعظی: بخشی از منابع مالی مسدود شده ایران در چند کشور آزاد شد

رئیس دفتر رئیس جمهوری از آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در برخی کشورها خبر داد و گفت: از این منابع در بخش حواله‌ای بانک مرکزی استفاده می‌شود تا نگرانی و مشکلات واردکنندگان مرتفع ‌شود. به گزارش ایرنا، محمود واعظی درباره روند کاهشی نرخ ارز و بازگشت آرامش به بازار، افزود: از همان ابتدا هم عنوان شد که تلاطم بازار ارز بیشتر یک جنگ روانی و هیجانی از بیرون و چند مرکز مانند دوبی و سلیمانیه است که با خرید فردایی و فضاسازی تعدادی دلال و صراف در بازار ارز ایجاد می‌شود.
او ادامه داد: همواره به مردم اعلام کردیم که وضعیت بازار ارز ساماندهی خواهد شد و به ثبات قبلی برمی‌گردد. اکنون هم شاهد هستیم که در دو روز گذشته نرخ  ارز حدود ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. واعظی با ابراز امیدواری از روند کاهشی نرخ ارز، یادآور شد: خبر خوبی داریم بخشی از منابع مالی مسدود شده ما در چند روز گذشته در چند کشور آزاد شده است و اکنون در بخش حواله‌ای بانک مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نگرانی و مشکلات واردکنندگان که در این دوران کوتاه در صف بودند مرتفع ‌شود.
واعظی همچنین در حاشیه دیدار و گفت وگوی رئیس جمهوری و نخست‌وزیر عراق درباره احتمال میانجیگری عراق بین ایران و عربستان افزود: ما با عراق هزار و 450 کیلومتر مرز مشترک و سوابق گسترده فرهنگی تاریخی و دینی عمیق داریم و آنقدر موضوعات جذاب در روابط تهران- بغداد وجود دارد که مسأله میانجیگری نیست.
او درباره روابط ایران و عربستان نیز تأکید کرد: همواره اعلام کردیم علاقه‌مند هستیم روابط‌مان با همه همسایه‌ها از جمله عربستان یک روابط خوب باشد و هر وقت زمان آن برسد و عربستان آمادگی داشته باشد، طبیعی است برای راه‌های خروج روابط تهران -ریاض از حالت کنونی هم دیپلمات‌های ایران و هم دیپلمات‌های عربستان تجربه لازم را دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7400/2/549177/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها