دیگه چه خبر




حمله‌ توئیتری عراقی‌ها به سفیر انگلیس به خاطر اهانت به ظریف

   خبر اول اینکه، پست توئیتری «استفان هیکی» سفیر انگلیس در بغداد در واکنش به اظهارات «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به بغداد، برایش دردسرساز شد. هیکی که به انتشار پست‌های آشپزی در عراق معروف است، در این پست گفته بود: «از اظهارات  ظریف که می‌خواهد عراقی قوی و باثبات ببیند، استقبال می‌کنم. در عین حال حملات موشکی وحشتناک به سفارت امریکا و دیپلمات‌های آن را یادآور می‌شویم و می‌گوییم که گام اصلی برای ایجاد عراقی قوی، پایان دادن به حمایت‌های خارجی از گروه‌های مسلح خارج از کنترل دولت و اجرای حاکمیت قانون در عراق است.» کاربران عراقی توئیتر در واکنش به این پست توئیتری هیکی در دخالت در امور کشورشان، ضمن انتقاد از او، هشتگ «سفیر_انگلیس_باید دهانش را ببندد» ایجاد کردند که ترند شد. کاربری با نام «ابومحمد العنزی» همزمانی شلیک موشک به سفارت امریکا و سفر ظریف به عراق را مشکوک دانست و نوشت که این اقدام از سوی گروه‌های تروریستی مرتبط با امریکا صورت گرفته است تا به دیدار ظریف با مقامات عراقی خدشه وارد کند و اینچنین القا شود که حمله به سفارت امریکا از سوی گروه‌های مقاومت نزدیک به ایران صورت گرفته است. علاوه بر آن برخی کاربران نیز خشم خود را با انتشار تصاویری از هیکی که او را به سکوت دعوت می‌کردند، نشان دادند.

داماد وزیر پیشین متواری شده

  خبر دیگر اینکه، رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی از متواری شدن علی اشرف ریاحی از متهمان پرونده تخلفات در شرکت بازرگانی پتروشیمی خبر داد. به گزارش ایلنا،‌ قاضی مسعودی مقام، گفت: این متهم از مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی در دوره مدیرعاملی متهم رضا حمزه لو بوده که در نهمین جلسه دادگاه شرکت بازرگانی پتروشیمی، که ۱۰ اردیبهشت سال گذشته برگزار شد، دفاعیات خود را ارائه کرد.این متهم ممنوع الخروج بوده، برای برگزاری دهمین جلسه دادگاه به متهم ریاحی ابلاغ داده بودیم که مطلع شدیم متواری است.علی اشرف ریاحی داماد  محمد نعمت زاده از وزرای پیشین است.آن طور که در کیفرخواست آمده، علی اشرف ریاحی متهم به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق مال نامشروع است.باشگاه خبرنگاران هم مدعی شده که ریاحی همسرش زینب نعمت زاده را به همراه فرزندش روانه یک کشور خارجی کرده و خودش به دلیل ممنوع الخروجی در داخل کشور متواری شده است.

دستگیری جاعل مهر و اسناد دفتر رهبری

  شنیدیم که،  جاعل مهر و اسناد رسمی دفتر رهبر معظم انقلاب دستگیر شد. ایسنا گزارش داد سربازان گمنام امام زمان(عج) در عملیاتی موفقیت‌آمیز جاعل مهر و اسناد رسمی دفتر رهبر معظم انقلاب را در شمال سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیر کردند.

آزادی یکی از اعضای جمعیت امام علی

  دست آخر اینکه،  روابط عمومی جمعیت امام علی(ع) خبر داده که روز گذشته کتایون افرازه، یکی از اعضای این مؤسسه خیریه که اول تیرماه بازداشت شده بود، با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. این درحالی است که شارمین میمندی‌نژاد، مدیرعامل این جمعیت و مرتضی کی منش، از دیگر اعضا، همچنان در بازداشت به سر می‌برند. میزان وثیقه برای آزادی افرازه اعلام نشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7400/3/549182/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها