قاسم‌زاده 10 میلیارد رشوه می‌خواست



سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم اکبر طبری و دیگر متهمان به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. به گزارش میزان، در ابتدای جلسه متهم علیزاده بازپرس سابق شعبه 15 بازپرسی تفهیم اتهام شد و در ادامه وکیلش توضیح داد که ادعای نماینده دادستان در جلسات قبل مبنی بر اینکه شعبه 15 کانون پرونده‌های طبری بوده، درست نیست و علیزاده مشتاق رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با طبری نبوده است. او گفت: در اواخر سال ٩۵ دو گزارش توسط سازمان اطلاعات سپاه و به فاصله ۴۵ روز به دادستانی داده می‌شود. گزارش اول درباره دانیال‌زاده و فریدون و گزارش دوم درباره ارتباط ناسالم دانیال‌زاده و طبری بوده است. این گزارش به موکل من ارجاع می‌شود.
پس از بررسی برای متهم طبری قرار منع تعقیب صادر می‌شود و در این قرار برای دانیال‌زاده تصمیم‌گیری نشده است. دلیلی از گناهکاری موکل من در پرونده وجود ندارد. متهم در پرونده‌هایی که قرار منع تعقیب صادر شده است فقط طبری بوده است و حرفی از دانیال‌زاده و مشایخ نبوده است و طبری هم از خود دفاع کرده است. در ادامه قهرمانی نماینده دادستان گفت: اگر می‌گوییم کانون پرونده‌های طبری در شعبه علیزاده بوده است با مدرک بیان می‌کنیم. پرونده‌های مهمی که ضابط علیه طبری گزارش کرده است در این شعبه بررسی شده است. افرادی بوده‌اند که املاک بسیار نفیس به طبری می‌دادند و ما دیدیم پرونده این فرد به شعبه علیزاده رفته است و فرآیند‌های نادرست در خلال این رسیدگی را لمس می‌کنیم.
در ادامه حسین حاجی رضا متهم دیگر پرونده در دفاع از خود گفت: هیچ یک از اتهامات وارده را قبول ندارم بنده تا به امروز آقای قاسم‌زاده (بیژن قاسم‌زاده بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه و متهم دیگر پرونده)  را ندیده بودم و فقط آقای زاهدیان را دیدم. در جریان پرونده‌ای که در راستای شکایت مرکز توسعه تجارت بود، من و شریکم به مشکل برخوردیم که آقای زاهدیان به من گفت می‌توانیم مشکل تو را حل کنیم، اما سه میلیارد باید بدهی. سهم من از این سه میلیارد، یک و نیم میلیارد است. زاهدیان و شریکم من را سرکیسه کرده‌اند. متهم حاجی رضا گفت: قاسم‌زاده را برای اولین بار یکی از دوستانم معرفی کرد و قرار بود به دوستم یک میلیارد بدهم تا موضوع حل شود، اما در 10 روز آخر دوستم به من گفت من قبول نمی‌کنم این‌ها نگاه‌شان 10 میلیارد تومان است. دوستم گفت این را قاسم‌زاده گفته است. رئیس دادگاه با اعلام ختم دادرسی گفت: زمان جلسه بعدی متعاقباً اعلام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7400/3/549183/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها