اخبار




برادرکشی مقابل چشمان مادر

گروه حوادث / پسر جوان که مقابل چشم مادرش برادر خود را با ضربه چاقوی آشپزخانه کشته بود انگیزه خود را از این جنایت اعتیاد برادرش عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اوایل هفته گذشته مأموران پلیس از وقوع قتلی در یکی از خانه‌های منطقه شاهین ویلای کرج با خبر شدند. مأموران با حضور در محل با جسد پسری جوان رو به رو شدند که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود. به دستور بازپرس بهمن آبیار از شعبه دوم دادسرای جنایی البرز جسد پسر جوان به پزشکی قانونی منتقل شد. کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند خانه متعلق به مقتول و برادرش است که در آن مجردی زندگی می‌کردند.مادر و خواهر مقتول که در محل حضور داشتند به پلیس گفتند که روز حادثه وقتی فهمیدند این دو برادر با هم اختلاف پیدا کرده‌اند برای حل و فصل ماجرا به خانه آنها آمدند اما ناگهان کار به درگیری فیزیکی کشید و این قتل رخ داد.
متهم که شاهین نام داشت نیز ضمن اعتراف به قتل برادرش گفت: پدرام برادر بزرگتر من بود اما سال‌ها پیش معتاد شد و به کارهای خلاف رو آورد. از آنجا که ما با هم زندگی می‌کردیم به خاطر رفتار و اعتیادش همیشه با او مشکل داشتم نه در خرج و مخارج خانه کمک می‌کرد و نه کار و کاسبی داشت همه مشکلات برعهده من بود. آن روز به مادرم زنگ زدم و گفتم به اینجا بیا و تکلیف من و پدرام را روشن کن اما باهم درگیر شدیم من فقط قصد ترساندن پدرام را داشتم اما نمی‌دانم چه شد که چاقو را برداشتم خون جلوی چشمم را گرفت وبه او ضربه‌ای زدم.
این متهم جوان پس از اعتراف به کشتن برادرش صبح دیروز از زندان به شعبه 2 بازپرسی دادسرای استان البرز منتقل شد و در حالی که انگیزه خود را از این کار اعتیاد برادرش عنوان می‌کرد گفت: من نمی‌خواستم او را بکشم فقط یک لحظه عصبانی شدم و نفهمیدم چه کار می‌کنم.
بدین ترتیب در حالی که مادر مقتول هنوز شکایتی مطرح نکرده است پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

مرگ دلخراش زن جوان در مرغداری

گروه حوادث / بی‌احتیاطی زن جوان هنگام کار با دستگاه مرغداری جانش را گرفت.
 سرهنگ «بهزاد عبدیان»، فرمانده انتظامی شهرستان «فیروزکوه» در این باره گفت: در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان مبنی بر فوت زنی 28 ساله در روستای سرانزا «فیروزکوه» هنگام کار با دستگاه دانه خوری در یک مرغداری بلافاصله تیم‌های امدادی و انتظامی در محل حاضر شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد زن جوان هنگام کار با دستگاه دانه خوری ناگهان روسری و موی سرش به داخل دستگاه کشیده و باعث جان باختن این فرد شد.

مراقب سیم کارت‌های خود باشید

گروه حوادث / رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از کاربران خواست سیم کارت‌های اضافی خود را مسدود کنند.
سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا درباره علت مسدود کردن سیم‌کارت‌های اضافی گفت: مجرمان سایبری با ثبت سیم‌‌کارت اپراتور‌های مختلف به‌نام کاربران و بدون اطلاع آنان، اقدام به بهره‌برداری از آنها برای ایجاد کانال‌ها، گروه‌ها، سایت‌ها و درگاه‌های جعلی برای فریب‌ کاربران کرده و حسابشان را خالی می‌کنند.
وی افزود: در صورت ارتکاب اعمال مجرمانه یا ایجاد هرگونه مزاحمت و سوءاستفاده از طریق سیم‌کارت، این مالک سیم‌کارت است که در مرحله اول باید پاسخگو باشد، زیرا قانون وی را دارنده و مالک سیم‌کارت می‌شناسد. بنابراین کاربرانی که دارای سیم‌کارت‌‌هایی هستند که از آنها استفاده نمی‌کنند و از طرفی این سیم‌‌کارت‌ها متعلق به آنها و به نامشان است، باید آنها را غیر فعال کنند تا در آینده توسط کلاهبرداران و سودجویان دچار دردسر نشوند.

محاکمه 3 شرور به اتهام محاربه

گروه حوادث/ بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته از صحنه نزاع مرگباری که باعث ایجاد رعب و وحشت برای حاضران شده بود موجب شد تا بازپرس جنایی برای هر سه متهم این نزاع خونین اتهام محاربه صادر کند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از شامگاه بیست ودوم خرداد و با قتل مرد 40 ساله‌ای در محله شمیران نو آغاز شد. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که مرد جوان توسط سه نفر از اراذل و اوباش محل به قتل رسیده است. هویت متهمان، بلافاصله شناسایی و تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه یافت. در ادامه بررسی‌ها میلاد یکی از متهمان روز 25 خرداد بازداشت شد. او در تحقیقات گفت: من و مقتول از چهار سال قبل با هم اختلاف داشتیم. در این مدت بارها درگیر شدیم و حتی چندین بار مرا به قتل تهدید کرده بود. شب حادثه حال خوبی نداشتم و با سه نفر از دوستانم در حال عبور از محل بودیم. مقتول سر کوچه ایستاده بود او و دوستانش به محض اینکه ما را دیدند به سمت ما حمله کرده و درگیر شدیم. من اسپری اشک آور داشتم و فقط اسپری زدم اما نمی‌دانم چه کسی او را با چاقو زد. همان شب به کرمانشاه رفتم و زخم هایم را بخیه زده و به تهران بازگشتم. من در قتل منصور نقشی ندارم و گفته‌های شاهدان را هم قبول ندارم، آنها می‌خواهند مرا به دردسر بیندازند.با اعتراف متهم جوان، به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات برای دستگیری دو همدست دیگر او ادامه یافت تا اینکه دو مرد جوان که دایی و خواهرزاده بودند دستگیر شدند. متهمان ابتدا منکر قتل بوده و مدعی شدند که در درگیری حضور داشتند اما زمانی که دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت بازبینی شد، هویت متهم اصلی شناسایی شد.
دوربین‌های مداربسته علاوه بر اینکه نشان داد میلاد قاتل است برای بازپرس جنایی محرز شد که در زمان درگیری خونین، اهالی محل بشدت ترسیده‌اند و مردان خلافکار نیز با چاقو و شمشیر و قمه به جان هم افتاده و رعب و وحشت زیادی را در دل مردم به وجود آورده‌اند. فیلم دوربین‌های مداربسته و اظهارات شاهدان در خصوص ایجاد رعب و وحشت در این درگیری مرگبار باعث شد تا بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت، برای سه متهم جوان اتهام محاربه بگیرد.
بدین ترتیب پرونده این متهمان برای بررسی اتهام محاربه به دادگاه عمومی و انقلاب پایتخت ارسال شد و رسیدگی به پرونده قتل نیز به دادگاه کیفری استان تهران ارسال خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7410/12/550333/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها