خاموشی برق تهران



آنچه می‌خوانید خبر قطع برق سراسری پایتخت در زمان پخش رادیویی پیام نوروزی محمد رضا پهلوی است. اتفاقی که در شب عید سال 1326 روی داد. تصور کنید قیافه شاه و ملت را و از همه مهمتر مهندس ناصر مسعود انصاری، رئیس اداره برق تهران را که دو هفته پس از این ماجرا، روز یکشنبه 16 فروردین از سمت خود برکنار و به محل کار سابق خود در بانک صنعتی و معدنی انتقال یافت.
 ë موضوع خاموشی برق تهران هنگام نطق ملوکانه
اداره برق تهران تازه متوجه شده که سهل‌انگاری یا غفلت یا اشتباه یا خدای نخواسته تعمداً، در شب اول فروردین احساسات شانزده میلیون نفر ایرانی را از شنیدن بیانات اعلیحضرت همایون شاهنشاهی در شب اول سال محروم کرده و بشدت جریحه دار ساخته‌اند.
ملت ایران نمی‌تواند خود را تسلی دهد که محرومیت او از شنیدن نطق ملوکانه در شب عید اتفاقی بوده است.
اداره برق تهران که تازه متوجه شده عمل او در شب اول فروردین احساسات تمام ملت ایران را جریحه دار کرده می‌خواهد توضیحی در این خصوص بدهد و به‌همین مناسبت بعضی از روزنامه نگاران را در اداره برق دعوت کرده و می‌خواستند آنها را قانع کنند که خاموشی برق تهران هنگام نطق شاهانه ناشی از ریزش سقف بوده است.
 اگر این فرض را قبول کنیم باز اداره برق تهران مسئول است؛ زیرا غفلت و سهل‌انگاری نموده و درصدد معاینه سقف عمارت خود برنیامده و فکر نکرده که چون تمام ملت ایران در شب اول فروردین عاشق شنیدن بیانات شاهنشاه خود هستند باید طوری دقت ومواظبت نماید که سقف خراب نشود و دیوار فرو نریزد و ماشین‌ها از کار باز نمانند.تاره وقتی محقق شود که هیچ تعمدی در کار نبوده در غفلت و سهل‌انگاری اداره برق که نطق شاهنشاه محبوب ما را در شب اول فروردین مثل برنامه‌های عادی رادیو یک سخنرانی معمولی تصور کرده و تمام قوا و وسایل خود را برای روشن نگاه داشتن شهر به ‌کار نینداخته تردید نیست.ما نمی‌دانیم این جراحتی که برقلب تمام ملت ایران وارد آمده چگونه باید ترمیم شود و آنهایی که در شب عید اول سال ملت ایران را از فیض شنیدن فرمایشات پادشاه خود محروم کردند، چگونه می‌خواهند این عمل را جبران کنند.
روزنامه کوشش- چهارشنبه 12 فروردین 1326



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7410/16/550342/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها