با رویکرد تشویق مردم برای خرید اثر هنری، نمایشگاه مجازی صد اثر صد هنرمند در حال برگزاری است

فروش خوب 62 اثر در 2 روز




مریم سادات گوشه
خبرنگار
گالری گلستان از جمله گالری‌هایی است که وقتی کرونا هم آمد فعالیتش را نه تنها محدود نکرد، بلکه با توجه به شرایط و فاصله‌گذاری اجتماعی 2 نمایشگاه و یک مسابقه جهانی هم با موضوع قرنطینه برگزار کرد. دقیقاً دوازدهم فروردین ماه امسال بود که فراخوان نمایشگاه نقاشی با عنوان قرنطینه را برای کودکان زیر 10 سال منتشر کرد و از همه کودکان دنیا خواست که در این نمایشگاه با موضوع کرونا شرکت کنند. در این مسابقه فرشید مثقالی، کامبیز درم بخش و تارا بهبهانی داوری کردند. در اوایل خرداد ماه نمایشگاه آنلاین آثار کرونایی ابراهیم حقیقی منتشر شد و حالا بعد از روزهای پرکار این گالری، بیست و هشتمین دوره نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند»، به‌صورت مجازی از دهم مرداد ماه تا اول مهر ماه در حال برگزاری است.
 رویکرد اصلی نمایشگاه صد اثر، صد هنرمند از بدو تأسیس، تشویق مردم به خرید اثر هنری است و از حدود یک دهه پیش که قیمت آثار هنری جهشی ناگهانی داشت، تلاش شده با تعدیل قیمت‌ها این امر مهم را فرهنگ‌سازی کند.
این نمایشگاه با ارائه ۳۰۶ اثر هنری در سایت گالری گلستان با موفقیتی چشمگیر کار خود را آغاز کرده است و فروش قابل توجه ۶۲ اثر جوانان و پیشکسوتان در دو روز نخست گواه استقبال خریداران از این آثار است. در میان آثار فروخته شده تنها دو اثر به پیشکسوتان اختصاص دارد؛ دو اثر زنده یادان پرویز کلانتری و رضا مافی و همه ۶۰ اثر به فروش رسیده دیگر، متعلق به جوانان
با استعدادی است که برخی‌شان برای نخستین بار در صد اثر کارهای‌شان ارائه می‌شود. لیلی گلستان مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد که همیشه کیفیت بالا و قیمت مناسب را دو شاخص مهم ارائه اثر در «صد اثر صد هنرمند» می‌خواند، این بار نیز با آثاری خوب و با قیمت‌هایی که طبقه متوسط علاقه‌مند به خرید اثر هنری را راضی نگاه می‌دارد، این نمایشگاه را دایر کرده است؛ اغلب آثار یک تا پنج میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و چه به لحاظ فرم و چه محتوا بسیار متنوع‌اند.
گرانترین اثر نمایشگاه روی کاری از پروانه اعتمادی قیمت‌گذاری شده است، یک کار پاستل روی مقوا با ابعاد ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر که ۸۵ میلیون تومان برآورد شده است؛ اما دو کاری که به فروش رسیده‌اند، اثر پرویز کلانتری با تکنیک اکرلیک روی بوم با ابعاد ۲۴ در ۲۹ سانتیمتر ۶۰ میلیون تومان و اثر خط رضا مافی در ابعاد ۲۲ در ۱۸ سانتیمتر ۲۵ میلیون تومان است. قیمت آثار نام‌های شناخته‌ شده دیگر عبارت‌اند از:مهدی سحابی ۳۰ میلیون تومان، ناصر اویسی ۳۵ میلیون تومان، فرامرز پیلارام ۲۷ میلیون تومان، ابراهیم حقیقی ۳۰ میلیون، حجت شکیبا ۱۵ میلیون تومان و آثار نسل میانی هنرمندان هم اینگونه قیمت‌گذاری شده‌اند عبدی اسبقی، که روزنامه آیکون تصویری نقاشی‌هایش است یک کار ۸۰ در ۶۰ سانتیمتری اکرلیک روی بوم ۱۶ میلیون تومان، اثری از شهره مهران ۱۵ میلیون تومان، کاری از سمیرا علیخانزاده ۶۵ میلیون، آرمان یعقوب‌پور ۱۶ میلیون، بهمن نیکو ۸ میلیون و...
بیست و هشتمین «صد اثر صد هنرمند» که دهم مرداد آغاز شده است تا مهرماه در سایت گالری گلستان ادامه خواهد داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7410/19/550353/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها