اخبـــــار




رئیس مجلس شورای اسلامی:
مطالبات مردم را سرمایه واقعی مجلس می دانیم

رئیس مجلس شورای اسلامی، نظارت مردم بر رفتارها و تصمیم‌های مجلس را بسیار بیشتر از دوره‌های گذشته و آن را یک نعمت الهی توصیف کرد و گفت: وقتی انتظار از یک فرد زیاد است و به اقدامات او امید دارید، در برابر او سختگیرانه عمل می‌کنید؛ توجه مردم به تمامی تصمیمات این دوره از مجلس نشان دهنده همین امید و انتظار عمومی است و همه ما نمایندگان در قبال این انتظار وظیفه شرعی داریم.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، مطالبات مردم را سرمایه واقعی مجلس برشمرد و افزود: قدردان دقت نظرها، مطالبات، نگرانی‌ها و فریادهای از سر دلسوزی مردم هستیم و از تمامی مردم عزیز تقاضا می‌کنیم تا در ادامه نیز همین طورمطالبه‌گرانه بر مجلس نظارت کنند و به کوچک ترین نکاتی حساس باشند و آن را با صدای بلند و رسا مطالبه کنند تا قطار مجلس با کمک خود مردم، درجه‌ای از ریل اصلی و قانونی خود زاویه پیدا نکند.
رئیس مجلس در ادامه، با ایستادگی مردم در برابر انواع فتنه‌های داخلی دهه‌های دوم و سوم انقلاب را زمینه ساز برقراری نظمی جدید در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: در زمان فعلی هم دشمنان مردم ایران برای آسیب اقتصادی به مردم طراحی پیچیده‌ای انجام داده‌اند. از همین رو اکنون در معرض امتحان بزرگ کارآمدی و حل مشکلات معیشتی جامعه قرار داریم.  

واعظی: سیاست فشار حداکثری شکست خورده

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در توئیتر نوشت: «گسترش تحریم‌ها نمی‌تواند مانع پیشرفت علمی و دفاعی ایران شود؛ این پیشرفت‌ها با همت والای دانشمندان و جوانان ادامه خواهد یافت. سیاست فشار حداکثری در مقابل اراده ملت ایران شکست خورده و استمرار آن در کنار سایر سیاست‌های غلط ترامپ، به یکی از عوامل شکست او در انتخابات بدل خواهد شد.»

توضیح درباره ماکت ناو هواپیمابر

سخنگوی سپاه در واکنش به شبهه افکنی‌های اخیر پیرامون رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴ گفت: برخلاف ادعای دشمن و شبهه افکنی‌های رسانه‌ای، در رزمایش اخیر انهدام و غرق کردن ناو شبیه سازی شده دستور کار نیروهای عمل کننده نبود.به گزارش ایرنا،  سردار رمضان شریف  پیام صلح و صیانت از امنیت منطقه‌ای برای کشورهای همسایه را از جمله نکات مورد نظر طراحان رزمایش‌های سپاه دانست و تصریح کرد: هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان ما ناو هواپیمابر ندارند که نگران بکارگیری ناوهواپیمابر شبیه‌سازی شده در رزمایش‌های ما باشند؛ در واقع فلش اصلی و کانون سناریوهای تهاجمی ما در تمرینات رزمی متوجه کشورهای متخاصم فرامنطقه‌ای صاحب ناوهای هواپیمابری است که با حضور نامشروع و ناامن کننده خود در منطقه و ترویج تروریسم دولتی، چپاول و غارت منابع و ثروت‌های ملت‌ها را در راهبردهای شیطانی و جهان خوارانه خود دنبال می‌کنند که در رأس آنها رژیم تروریستی و ضد بشری ایالات متحده امریکا قرار دارد. وی افزود: ناو شبیه‌سازی شده و غیر واقعی که بدون هزینه هم نیست را ما برای تمرین سناریوهای متعدد بازدارنده نیاز داریم و انهدام و نابودی آن در اولویت طرح‌ریزی‌های عملیاتی ما در رزمایش‌ها قرار ندارد و همچنان درصدد استفاده از آن در تمرینات متعدد برای تست تجهیزات، سامانه‌ها و ارتقای آمادگی‌ها برای حضور در یک میدان واقعی هستیم.

نشست ویدئویی ظریف با وزیر امور خارجه امارات

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان  در نشستی ویدئویی با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات درباره روند همکاری‌های دوجانبه ایران و امارات و موضوعات مشترک منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند. به گزارش ایسنا، در این گفت‌وگو طرفین آمادگی خود را برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف در راستای منافع مشترک مورد تأکید قرار دادند. محمدجواد ظریف با یادآوری شرایط حساس منطقه بر ضرورت گفت‌وگو و همکاری‌های فیمابین تأکید کرد و اظهار داشت: دیگران ممکن است از شرایط کنونی درجهت بی‌ثباتی منطقه بهره‌برداری کنند، ولی ما به عنوان همسایه باید در اندیشه ثبات منطقه باشیم.  طرف اماراتی نیز در این گفت‌وگو همکاری ایران و امارات را در منطقه ضروری دانست و بر استمرار رایزنی‌های فیمابین و تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها تأکید کرد.

مجلس در طرح تأمین عرضه قیر رایگان بازنگری کند

شورای سیاستگذاری حزب ندای ایرانیان خواستار بازنگری مجلس در طرح تأمین عرضه قیر رایگان (تهاتری) شد. به گزارش ایسنا،  در این جلسه  تأکید شد که اقدام مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین قیر رایگان (تهاتری) مورد نقد جدی است! تصمیمی که فساد انگیز است و به توزیع رانت و تبعیض و فساد منتهی خواهد شد. طرحی که به گفته کارشناسان خروجی آن توزیع رانت دو هزار میلیاردی برای قیرسازان، ایجاد فساد در زنجیره توزیع، اختلال در بورس کالا و افت کیفیت پروژه‌های عمرانی خواهد شد، به چه دلیل به صورت دوفوریتی بررسی و مصوب شده است؟ قابل پذیرش نیست که اولین مصوبه مجلس شورای اسلامی طرحی است که در سالیان گذشته فسادآور تلقی شده است! شایسته است مجلس شورای اسلامی در خصوص این طرح
بازنگری کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7410/2/550398/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها