سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی:

کشور نیازمند تغییر صحنه سیاسی است




حزب کارگزاران سازندگی معتقد است که بخشی از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد، کارنامه نمایندگان لیست امید، لاینحل ماندن بسیاری از مسائل سیاسی، بی ثباتی مدیریتی شهرداری تهران و تحریم و فشار امریکا از مهم‌ترین دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر بودند. همزمان حسین مرعشی، سخنگوی این حزب در مصاحبه‌ای به «ایرنا» گفته که برای انتخابات 1400 کشور نیازمند تغییر صحنه سیاسی است.
اولین جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با موضوع بررسی شرایط کشور برگزار شد و روابط عمومی این حزب در اطلاعیه خود اعلام کرد که حاضران در جلسه معتقدند بودند باید تحلیلی مستقل برای تعیین وزن هر کدام از دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات سال 98 تهیه شود. در این جلسه همچنین شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران بر بازگشت کشور به سیاست‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسائل بین‌المللی، روابط منطقه‌ای، دکترین دفاعی و رویکردهای فرهنگی و سیاسی به عنوان چشم‌انداز واقعی خروج از وضعیت کنونی تأکید کرده است.
همزمان حسین مرعشی در مصاحبه‌ای با ایرنا گفته که معتقد است برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به صورت رقابتی، چند بعدی و چند کاندیدایی برای عبور ایران از شرایط امروز بسیار ضروری است و برای چنین کاری و ایجاد نشاط سیاسی در مردم، صحنه سیاسی نیاز به تغییر دارد.
او مجلس یازدهم را «بیش از اندازه یکدست» می داند و تأکید دارد: «این مجلس کاملاً تک جناحی است و حتی اصولگرایان کشور را هم پوشش نمی‌دهد. حضور اصولگرایان میانه هم در این مجلس، کم‌رنگ است و حضور پررنگی نیست.» مرعشی با اشاره به ادوار مختلفی که سیاست حذف گروه‌های سیاسی در پیش گرفته شد، گفته است: «برخلاف برخی دوستان که از آن حذف شدن‌ها استقبال می‌کنند، ما فکر می‌کنیم باید از جایی شروع به جمع شدن کنیم.
اگر نتوانیم دوباره شروع به جمع کنیم، اگر پروسه را تغییر ندهیم و یکدیگر را تأیید نکنیم، با هم همکاری نکنیم و به اختلاف نظرها احترام نگذاریم و مشارکت در سیاست را توسعه ندهیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که کارهای مهمی برای ایران انجام شود یا خدمتی به جمهوری اسلامی ارائه کنند.»
به اعتقاد او «برای عبور از بحران‌ها، برگزاری پرشکوه و رقابتی انتخابات ۱۴۰۰ ضروری است.» او در توضیح این صحبت می‌گوید: «چه نگاه ما به سیاست داخلی باشد تا نشاط سیاسی به جامعه برگردد و مردم را دوباره در دفاع از جمهوری اسلامی و دفاع از کشورشان به صحنه بیاوریم، چه بخواهیم در مسائل بین‌المللی دولت و مذاکره کنندگان را پشتیبانی و تقویت کنیم، قاعدتاً باید مذاکراتی برای حل مسائل بین‌المللی ایران شروع شود. برای این کار، نیاز به تغییر صحنه داریم. نیاز به صحنه جدید داریم. تاکنون این موضوع، چند بار در ایران تجربه شده است.»
این چهره اصلاح‌طلب برگزاری انتخابات چندجانبه را ضرورتی برای تأمین حداکثری منافع ملی می‌داند و برای تحقق آن تأکید می‌کند: «سیاستگذاران باید فضا را تلطیف و باز کنند و پیام‌های روشن بدهند. شخصیت‌ها باید گذشت کنند و به صحنه وارد شوند. نباید محافظه‌کاری شخصی داشته باشند. احزاب هم باید ضرورت مشارکت وسیع را درک کنند و به صحنه بیایند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7410/3/550401/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها