دیگه چه خبر؟




افزایش درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

   خبر اول اینکه، رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی گفت: در جلسه اخیر بررسی سرمایه‌گذاری‌های خارجی درخواست یک و نیم میلیارد سرمایه خارجی در ایران در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش فارس، حسین سلیمی در مورد وضعیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: جلسات سرمایه‌گذاری خارجی به علت شیوع ویروس کرونا مدتی برگزار نشد اما دو هفته قبل با حضور اعضا این جلسه برگزار و درخواست سرمایه‌گذاری‌های خارجی هیأت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. خوشبختانه با درخواست‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری از کشورهای مختلف آسیایی و حتی چند کشور اروپایی مواجه شدیم. وی با اشاره به اینکه درخواست‌های هیأت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه طرح‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی و تولید مواد غذایی بود بیان داشت: در جلسه اخیر درخواست حدود یک و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مورد بررسی قرار گرفت که برای حدود یک میلیارد دلار آن مجوز صادر شد.
واشنگتن پست: دولت ترامپ تحقیر شد

  خبر دیگر اینکه، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره رخدادهای اخیر سیاست خارجی دولت امریکا نوشت: روز پنجشنبه دولت ترامپ مسرور بود. رئیس جمهور ترامپ در کاخ سفید از توافقی «تاریخی» میان اسرائیل و امارات متحده عربی استقبال کرد که احتمالاً با این اقدام مسیر همسایگان عرب برای دنباله‌روی از این خط‌مشی هموارتر می‌شد. به گزارش ایسنا، واشنگتن پست ادامه داد: سپس روز جمعه دولت ترامپ تحقیر شد. شورای امنیت سازمان ملل در یک رأی‌گیری پیش‌نویس قطعنامه امریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را که در ماه اکتبر تاریخش به پایان خواهد رسید، رد کرد. یک دلیل اصلی این مخالفت اقدامات پیشین دونالد ترامپ (رئیس جمهور امریکا) علیه ایران و یا حداقل خروج یک‌جانبه‌اش از توافق هسته‌ای و اعمال دوباره تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بود. در ادامه این تحلیل آمده است: اکنون مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا که روز یکشنبه به جمهوری دومینیکن سفر کرد و تقریباً به رأی این کشور در شورای امنیت سازمان ملل محتاج بود چیز زیادی برای عرضه در مقابل ماه‌ها تلاش در راستای جلب حمایت بین‌المللی برای کارزار ضدایرانی امریکا نداشت.

بازداشت 23 اخلالگر ارزی درشیراز

  شنیدیم که، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از بازداشت ۲۳ اخلالگر ارزی با گردش مالی ۳ هزار میلیارد تومانی در شیراز خبر داد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حیدر آسیابی گفت: طی اقدامات گسترده و شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس که با محوریت و نظارت مستقیم دادستانی مرکز استان فارس صورت پذیرفت، ۲۳ نفر از اخلالگران بازار ارز که به نحو حرفه‌ای مبادرت به خرید، فروش و قاچاق ارز‌های خارجی کردند شناسایی و بازداشت شدند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمین مقادیر قابل توجهی ارز خارجی نیز کشف شد افزود: حجم گردش مالی آنان در چند سال اخیر حدود سه هزار میلیارد تومان بوده است.

واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به مواضع روحانی

  دست آخر اینکه، نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری و برخی مسئولان کشورمان آنچه آن را تهدیدات حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و برخی دیگر از مسئولان ایرانی علیه امارات می‌خواند در تضاد با عرف دیپلماسی عنوان کرده است. به گزارش ایسنا، وی در درخواستی زیاده‌خواهانه گفت: از تهران می‌خواهیم که به اصول و قوانین منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی که بر پایه احترام به حاکمیت کشورها است، احترام بگذارد. الحجرف همچنین گفت که از ایران می‌خواهیم که مشکلات را از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز حل کند و از آنچه به‌کارگیری زور و تهدید می‌خواند، اجتناب کند. پیش از این وزارت خارجه امارات در اعتراض به سخنان حسن روحانی در رابطه با عادی‌سازی روابط ابوظبی با رژیم صهیونیستی، کاردار جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی را احضار و یادداشت اعتراضی به او تحویل داد. وزارت امور خارجه امارات مدعی شده است که اظهارات رئیس جمهوری ایران «تحریک‌آمیز است و پیامدهای خطرناکی بر امنیت و ثبات منطقه دارد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7422/3/551718/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها